Gå til innhold

Vibrasjoner i motor.

Ranger emnet

KennethA

Anbefalte innlegg

Veit ikke helt hva som er problemet, men skal prøve å forklare symtomene.

1. Når jeg starter motor virker det som at motoren slår inn i noe, slik at hele bilen vibrerer.

2. Det vibrerer litt mindre på tomgang, uavhengig av om cluch'en er ute eller inne.

3. Når jeg kjører i gang vibrerer og bråker det veldig mye, men det stopper nesten helt når jeg kommer over 2000rpm

3. Vibrasjonene kommer fra en slag-lyd fra under bilen. Ca under torpedoveggen.

Har sjekka eksosanlegget, det sitter.

Motoren går fint, ikke no problemer med den.

Skal forhjula gå rundt når bilen er i fri? Tok den opp på bukk og hjula går sakte rundt når motoren går og jeg har i fri.

Kan det være motorfestene? Cluch'en?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sikkert ikke det samme, men på "min" jetta kommer det også slaglyder fra under bilen på samme sted som du beskriver. Ganske sikker på at det er det fordømte eksosanlegget verkstedet ikke klarer å fikse som slår oppi noe. Kommer i 1. gir når jeg kjører igang og noen ganger i 3. gir på lave turtall med høy belastning.

Kverna's Bildetråd

Xenon har jo tatt helt av :P

He did it again

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

litt sent men, kan ikke være noe varmedeksler som er sprukket eller litt løse?... det var det på min, et lite varmedeksel rundt eksosen som det var en liiiiten sprekk i... samme bråk som dere prater på her... :)

95mod Audi s6 2.2t

85mod Golf 2 Cl ombygd til GTI 8V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Varmeskjoldet til katalisatoren?

Hadde sånn på min bil, slo av det jævla varmeskjoldet.

Men.. så har det seg sånn att eksosanlegget var feilmontert i tilleg, så det klirret fremdeles.

Stakk opp på et verksted som bare driver med eksos, ventet litt så tok de bilen opp på bukk. løsnet litt og strammet opp igjen sånn att det satt riktig.

De var jæla grei, ville ikke ha en krone for å gjøre det.

Skikkelig kompis

"Hvorfor kan ikke kvinner rygge?"

Gutten bygger amatør anlegg: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=111618

http://www.bilforumet.net/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Varmeskjoldet til katalisatoren?

Hadde sånn på min bil, slo av det jævla varmeskjoldet.

Men.. så har det seg sånn att eksosanlegget var feilmontert i tilleg, så det klirret fremdeles.

Stakk opp på et verksted som bare driver med eksos, ventet litt så tok de bilen opp på bukk. løsnet litt og strammet opp igjen sånn att det satt riktig.

De var jæla grei, ville ikke ha en krone for å gjøre det.

Skikkelig kompis

ja varmeskjold jeg mener... enten rundt cat.'en eller ved tannstang eller andre steder.. alt ettersom modell og merke.. :)

95mod Audi s6 2.2t

85mod Golf 2 Cl ombygd til GTI 8V

Lenke til kommentar
Del på andre sider