R-S Skrevet April 14, 2006 Rapporter Share Skrevet April 14, 2006 Senka Audi på nord-norsk telehiv er dømt til å gå galt... det gjorde det også i går, da jeg slo hull i bunnpanna på min 1,8T. :drive2 Jeg fikk stoppet bilen før varsellampe kom på, men er det fare for at turbo'en kan gå i dass likevel? Lurer på om jeg skal ta rep på forsikringen eller bare betale det selv... men kjedelig å ta kostnaden selv, så oppdager man senere at turboen er ferdig. :shake Noen gode råd?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
J.Andreassen Skrevet April 14, 2006 Rapporter Share Skrevet April 14, 2006 Turboen er vel det siste du skal bekymre deg for, er ikke den som ryker først. Verre med veiv, råder, stempler... Skal ikke kjøre så langt uten olje før dette ryker. Er vel egentlig bare å smelle på ny bunnpanne og fylle olje og ta ting derfra, rakler og kakler det har du et problem, om ikke er alt velstand... Siter -01 Audi RS4 -86 Urquattro 20V Turbo -92 S4/S6 Sedan -86 GT Coupe -86 Scirocco GTX 16v Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Claus Skrevet April 15, 2006 Rapporter Share Skrevet April 15, 2006 Har selv nettopp tatt bunnpanna på dårlig anleggsvei. Kostet vel rundt 6-7K på merkeverksted +eventuellt forstillngskontroll. Dette på en quattro. Er vel billigere uten quattro. Stoppet selv øyeblikkelig (før varsel). Og turbo er det siste du trenger å bekymre deg for. ;) Bytt bunnpanna så skal du se at alt er i orden ;) PS: Lurt å gjøre ren silen i bunnpanna med det samme da en del 1,8t kan være plaget med koksing... Siter 02 Toyota Hiace 05 Yamaha R1 - banesykkel 08 Honda CBR1000RR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vx2go Skrevet April 18, 2006 Rapporter Share Skrevet April 18, 2006 Trur det går veldig bra med turboen. Som dem sier her så er det motor deler som går først evt. Men sett den inn på verksted så skal du se at alt er fint etterpå. Siter Zoom Zoom Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Solmann Skrevet Juli 26, 2010 Rapporter Share Skrevet Juli 26, 2010 Noen som har en liggende? Jeg må skifte min etter idiotisk utforkjøring igår.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Juli 26, 2010 Rapporter Share Skrevet Juli 26, 2010 Den kosta under 2 lapper ny sist jeg skifta på en 1.8 N/A, så det er bare å handle en ny. Jobben med å skifte den er gjort på en kveld. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
blanco Skrevet August 14, 2010 Rapporter Share Skrevet August 14, 2010 tror den koster ca 1500kr på møller. Siter - Mercedes Benz C180 1999 - Audi A4 1,8T 1996 - Mercedes Benz C180 1994 - Audi 80 1,8S 1987 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg