Gå til innhold

mere senking++

Ranger emnet

Opel_Andrè

Anbefalte innlegg

Hei. 2spørsmål som jeg håper at noen har svar på.

1. hehe syns egentli rekord`n er litt for "høy" forran, så tenkte jeg sku enten kjøpe fjærklemmer, ell kappe fjørene ei runde. Noen som har no erfaring om hvor lav rekord`n kan være, å åssen d er å svinge, vis hjulbua er lavere enn "toppen" på dekket, vis dere skjønner? :wonder

2. Tenkte å kjøpe meg powerlifter`s(ell hva d heter) på bltzpower. Åssne fester man d? bare skrur fast på innerskjermen å i panseret?

Håper på svar!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare å kappe det! Ta ett par runder når du først driver på! 7 runder bak blir for mye bare så du vet det (hvis du ikke vil ha det ekstremt da)! ;)

Og det med festing av filter forsto jeg ikke.. du har en 2 liter med gasser (2.0S)?

- 1993 Saab 9000 Aero

- 1986 Mercedes E300 - Jobbil m/ manuell

- Kristoffer, Stcn N783

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. 2spørsmål som jeg håper at noen har svar på.

1. hehe syns egentli rekord`n er litt for "høy" forran, så tenkte jeg sku enten kjøpe fjærklemmer, ell kappe fjørene ei runde. Noen som har no erfaring om hvor lav rekord`n kan være, å åssen d er å svinge, vis hjulbua er lavere enn "toppen" på dekket, vis dere skjønner? :wonder

2. Tenkte å kjøpe meg powerlifter`s(ell hva d heter) på bltzpower. Åssne fester man d? bare skrur fast på innerskjermen å i panseret?

Håper på svar!!

Glømte å si at jeg har 16"felger md 215\40\16. Vinterdekka er 175\70\14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Er ikke uvanlig å kappe litt ekstra på fjørene.. Men selv velger jeg å la senkefjørene jobbe slik de opprinnelig er!

Trenger du kortere dempere har jeg et tips:

Ascona C dempere fremme og Kadett C bak..

Powerlifters er kult da! Bare å bytte ut den ene skruen i framskjermen med festet fra powerlifter'n og den ene skruen til hengselen til panseret.

"sulten og tørst Rekord'n først"

www.opel-rekord.com

www.omc.ostfold.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke uvanlig å kappe litt ekstra på fjørene.. Men selv velger jeg å la senkefjørene jobbe slik de opprinnelig er!

Trenger du kortere dempere har jeg et tips:

Ascona C dempere fremme og Kadett C bak..

Powerlifters er kult da! Bare å bytte ut den ene skruen i framskjermen med festet fra powerlifter'n og den ene skruen til hengselen til panseret.

Stemmer. takk for hjælpa så langt... men erre ingen som har veit hvor lav rekord`n kan værra uten at hjula subber i skjermkanten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe.. alle babler jo om at fjørene hopper ut.. Noen som har opplevd det?

Og forresten, på stort sett alle biler fra 1980+ er jo fjøra rundt dempern..

Hvordan skal den kunne hoppe ut?

Kan jo uansett hoppe ut av fjærskåla og stikke hull på dekket. Anbefales visstnok ikke.

I tillegg kan man vel ikke akkurat skryte av fjæringsegenskapene til ei fjær som er kappa flere runder vel? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider