Gå til innhold

mere senking++

Ranger emnet


Opel_Andrè

Anbefalte innlegg

Hei. 2spørsmål som jeg håper at noen har svar på.

1. hehe syns egentli rekord`n er litt for "høy" forran, så tenkte jeg sku enten kjøpe fjærklemmer, ell kappe fjørene ei runde. Noen som har no erfaring om hvor lav rekord`n kan være, å åssen d er å svinge, vis hjulbua er lavere enn "toppen" på dekket, vis dere skjønner? :wonder

 

2. Tenkte å kjøpe meg powerlifter`s(ell hva d heter) på bltzpower. Åssne fester man d? bare skrur fast på innerskjermen å i panseret?

Håper på svar!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare å kappe det! Ta ett par runder når du først driver på! 7 runder bak blir for mye bare så du vet det (hvis du ikke vil ha det ekstremt da)! ;)

 

Og det med festing av filter forsto jeg ikke.. du har en 2 liter med gasser (2.0S)?

- 1993 Saab 9000 Aero

- 1986 Mercedes E300 - Jobbil m/ manuell

 

- Kristoffer, Stcn N783

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. 2spørsmål som jeg håper at noen har svar på.

1. hehe syns egentli rekord`n er litt for "høy" forran, så tenkte jeg sku enten kjøpe fjærklemmer, ell kappe fjørene ei runde. Noen som har no erfaring om hvor lav rekord`n kan være, å åssen d er å svinge, vis hjulbua er lavere enn "toppen" på dekket, vis dere skjønner? :wonder

 

2. Tenkte å kjøpe meg powerlifter`s(ell hva d heter) på bltzpower. Åssne fester man d? bare skrur fast på innerskjermen å i panseret?

Håper på svar!!

 

Glømte å si at jeg har 16"felger md 215\40\16. Vinterdekka er 175\70\14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Er ikke uvanlig å kappe litt ekstra på fjørene.. Men selv velger jeg å la senkefjørene jobbe slik de opprinnelig er!

 

Trenger du kortere dempere har jeg et tips:

 

Ascona C dempere fremme og Kadett C bak..

 

Powerlifters er kult da! Bare å bytte ut den ene skruen i framskjermen med festet fra powerlifter'n og den ene skruen til hengselen til panseret.

"sulten og tørst Rekord'n først"

www.opel-rekord.com

www.omc.ostfold.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke uvanlig å kappe litt ekstra på fjørene.. Men selv velger jeg å la senkefjørene jobbe slik de opprinnelig er!

 

Trenger du kortere dempere har jeg et tips:

 

Ascona C dempere fremme og Kadett C bak..

 

Powerlifters er kult da! Bare å bytte ut den ene skruen i framskjermen med festet fra powerlifter'n og den ene skruen til hengselen til panseret.

 

 

 

Stemmer. takk for hjælpa så langt... men erre ingen som har veit hvor lav rekord`n kan værra uten at hjula subber i skjermkanten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe.. alle babler jo om at fjørene hopper ut.. Noen som har opplevd det?

 

Og forresten, på stort sett alle biler fra 1980+ er jo fjøra rundt dempern..

Hvordan skal den kunne hoppe ut?

Kan jo uansett hoppe ut av fjærskåla og stikke hull på dekket. Anbefales visstnok ikke.

 

I tillegg kan man vel ikke akkurat skryte av fjæringsegenskapene til ei fjær som er kappa flere runder vel? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår