Opel_Andrè Skrevet April 14, 2006 Rapporter Share Skrevet April 14, 2006 Hei. 2spørsmål som jeg håper at noen har svar på. 1. hehe syns egentli rekord`n er litt for "høy" forran, så tenkte jeg sku enten kjøpe fjærklemmer, ell kappe fjørene ei runde. Noen som har no erfaring om hvor lav rekord`n kan være, å åssen d er å svinge, vis hjulbua er lavere enn "toppen" på dekket, vis dere skjønner? :wonder 2. Tenkte å kjøpe meg powerlifter`s(ell hva d heter) på bltzpower. Åssne fester man d? bare skrur fast på innerskjermen å i panseret? Håper på svar!! Siter http://www.bilforumet.net/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tweeky Skrevet April 15, 2006 Rapporter Share Skrevet April 15, 2006 Bare å kappe det! Ta ett par runder når du først driver på! 7 runder bak blir for mye bare så du vet det (hvis du ikke vil ha det ekstremt da)! ;) Og det med festing av filter forsto jeg ikke.. du har en 2 liter med gasser (2.0S)? Siter - 1993 Saab 9000 Aero - 1986 Mercedes E300 - Jobbil m/ manuell - Kristoffer, Stcn N783 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Opel_Andrè Skrevet April 15, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 15, 2006 Hei. 2spørsmål som jeg håper at noen har svar på. 1. hehe syns egentli rekord`n er litt for "høy" forran, så tenkte jeg sku enten kjøpe fjærklemmer, ell kappe fjørene ei runde. Noen som har no erfaring om hvor lav rekord`n kan være, å åssen d er å svinge, vis hjulbua er lavere enn "toppen" på dekket, vis dere skjønner? :wonder 2. Tenkte å kjøpe meg powerlifter`s(ell hva d heter) på bltzpower. Åssne fester man d? bare skrur fast på innerskjermen å i panseret? Håper på svar!! Glømte å si at jeg har 16"felger md 215\40\16. Vinterdekka er 175\70\14 Siter http://www.bilforumet.net/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KadettC_76 Skrevet Mai 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 1, 2006 bare å skru fast powerlifterne ja.. men bortkasta penger :D Ikke bruk penger på sånne klemmer iallefall.. Kapp 2-3 runder :D Siter Opel Kadett C :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
X-treme Skrevet Mai 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 1, 2006 Må få lov til å tilføye at kapping er ulovlig, og ikke minst farlig! Kapping av fjører er en uting;/ Siter Ascona B ønskes kjøpt! Max 15 000! Minimalt med rust! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KadettC_76 Skrevet Mai 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 6, 2006 ulovlig, uting og til dels farlig, JA.. Men justerbart koster sitt det og da.. på en grom gammal opel til 5000kr hadde jeg ikke kjøpt senkesett til 7000 ass! :) Siter Opel Kadett C :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rekord-driver Skrevet Mai 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 7, 2006 Er ikke uvanlig å kappe litt ekstra på fjørene.. Men selv velger jeg å la senkefjørene jobbe slik de opprinnelig er! Trenger du kortere dempere har jeg et tips: Ascona C dempere fremme og Kadett C bak.. Powerlifters er kult da! Bare å bytte ut den ene skruen i framskjermen med festet fra powerlifter'n og den ene skruen til hengselen til panseret. Siter "sulten og tørst Rekord'n først" www.opel-rekord.com www.omc.ostfold.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Opel_Andrè Skrevet Mai 9, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 9, 2006 Er ikke uvanlig å kappe litt ekstra på fjørene.. Men selv velger jeg å la senkefjørene jobbe slik de opprinnelig er! Trenger du kortere dempere har jeg et tips: Ascona C dempere fremme og Kadett C bak.. Powerlifters er kult da! Bare å bytte ut den ene skruen i framskjermen med festet fra powerlifter'n og den ene skruen til hengselen til panseret. Stemmer. takk for hjælpa så langt... men erre ingen som har veit hvor lav rekord`n kan værra uten at hjula subber i skjermkanten? Siter http://www.bilforumet.net/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Opel Rekord 24V Skrevet Mai 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 9, 2006 Spørs hvilke felger du har det! har du felger som går innenfor kanten så er det bare å legge den helt ned til jorda omtrent!! Siter Rekord 3.0 24V 4stk.senator 3.0E selges i deler tlf 41643425 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KadettC_76 Skrevet Mai 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2006 om du skal kappe så er det vanskelig og vite hvor mange mm du har kappet den ned nå :D Bare ta noen runder og prøv, hvis ikke får du jo slengt "nye" fjører etter deg så du kan fortsette testinga, om den ble for lav. Siter Opel Kadett C :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
theopelking Skrevet Mai 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 15, 2006 ka som skjer vist man bli stoppa i teknisk me fjærklemmer dah? avskilting el? Siter # Gauldal-Gatebil # vw jetta tdi sportline med luftfjæring lexus is 200 tte Opel vectra b - Full rieger,19" justerbart. vw vento - full styling,18" .justerbart Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KadettC_76 Skrevet Mai 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 15, 2006 tror ikke fjørklemmer holder til du treffer kontroll jeg :P Drit i dem.. Siter Opel Kadett C :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
joppa Skrevet Mai 17, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 17, 2006 åssen får folket det til å bli farlig med kappa fjører? altid hatt det jeg :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KadettC_76 Skrevet Mai 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 20, 2006 hehe.. alle babler jo om at fjørene hopper ut.. Noen som har opplevd det? Og forresten, på stort sett alle biler fra 1980+ er jo fjøra rundt dempern.. Hvordan skal den kunne hoppe ut? Siter Opel Kadett C :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OndSofa Skrevet Mai 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 20, 2006 hehe.. alle babler jo om at fjørene hopper ut.. Noen som har opplevd det? Og forresten, på stort sett alle biler fra 1980+ er jo fjøra rundt dempern.. Hvordan skal den kunne hoppe ut? Kan jo uansett hoppe ut av fjærskåla og stikke hull på dekket. Anbefales visstnok ikke. I tillegg kan man vel ikke akkurat skryte av fjæringsegenskapene til ei fjær som er kappa flere runder vel? :) Siter '96 Audi A4 1.8TQ '08 Opel Vivaro 2.5TDCI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg