Gå til innhold

Motorfestivalen (Hellerudsletta) Kommer du ?

Ranger emnet

Zetec

Anbefalte innlegg

• 2 weeks later...
  • Svar 48
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Dere skal jo ikke klage. kommer hjem med flere pokaler en meg

hehe, du fikk hvertfall en betraktelig økning fra 1.kval ;) Så får du jo bare prøve å feile litt til det blir enda mer.

I din bil kan jeg forøvrig anbefale å ha subbene spillende bakover og full åpning inn i kupeen. Og kanskje 1 kasse til alle subbene, om du får til det :D

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ååå....hva skjedde ???

ble kluss med reglene.

i følge det tor sa: det er om å gjøre å treffe nermest mulig det man spilte i kvalen. jeg kunne spille lavere, men ikke høyere enn det jeg gjorde i kvalen. jeg spurte da om jeg Måtte treffe eksakt 130.0db som jeg spilte i kvalen, og fikk da beskjed om at jeg bare ikke måtte spille høyere. spurte da om jeg for eks kunne spille 129db selv om jeg var i 130+ klassen for å være helt sikker, og det kunne jeg fint.

jeg mente at dette var feil (at man ikke kunne spille høyere, og at poenget var å treffe nærmest det man gjorde i kvalen) siden jeg og emil huse testet dette for en stund siden og ikke oppdaget dette, og det var heller ikke det det sto i reglene, men siden dommerene sa det var sånn og de hadde testet det var det jo ikke annet å gjøre ettersom jeg måtte treffe så nerme 130db som mulig, men ikke over.

greit nok tenkte jeg, så i finalen spilte jeg da 129.9 (datt ned fra 130.0 noen sekunder før desverre, men turte ikke å skru opp igjen i frykt om å øke mer enn 0.1db), og da skulle jeg ha vinnet siden jeg lå kun 0.1db unna det jeg spilte i kvalen, mens dag burde da for det første fått red-light for å spille høyere enn det han gjorde i kvalen ettersom tor sa at vi Ikke kunne spille høyere enn det vi gjorde i kvalen, eller tapt uansett fordi jeg lå mye nermere det jeg spilte i kvalen. og hele poenget var jo å spille så likt som mulig det vi gjorde i kvalen, men ikke høyere.

tor sa også at han ikke kjønte noe etter at finalen var over og maskinen viste det motsatte, men det endte opp med at dag vant. burde kanskje vært omkamp ettersom begge var i stand til å spille betydlig høyere, men det får vel bare gå... jeg forstår dog ikke hvordan i alle dager tor greide å få red-light i går ved å spille høyere, men ikke i dag... håper vi finner ut av dette helt 100% sikker i morgen tor, helst Før finalen, hehe. ;)

har mesteparten av det på film, men får ikke lakt det ut enda.

har også en del andre deltakere på film, så skal se om vi kan få opp det også en eller annen gang. men kan desverre ikke love noe.

Zetec: har ikke noe imot å tape rettferdig, og jeg vet jeg mest sannsynelig hadde tapt sånn sett uansett ettersom dag spiller høyere enn meg. men hadde vi fulgt det tor sa burde jeg ha vinnet for å komme nermest, eller ingen ha vunnet fordi jeg egentlig falt under min klasse, og dag spilte over kval-scoren. og da hadde omkamp vært det mest rettferdige for å klarere en vinner.

men nok om dette, litt surr i starten må man jo nesten regne med. så bare det blir løst er det jo ikke noe problem. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men nå vet vi hvordan det skal være..

Er du i klassen 130-139,9dB så kan du spille i hele det registeret, og gjennomsnittsmålingen din må ikke være over 139,9 eller under 130dB

Og med dette kan man gjøre det svært vanskelig for seg selv, om man legger seg helt i toppen eller helt i bunnen av en slik skala, da man lett faller under.

Det at man hadde litt forklaringsproblemer skjer jo, du var jo selv over din maks-score under målingen. Uten at du fikk red-light.

Men nå er vi alle en erfaring klokere så da er det bare å ta det med seg i neste konkurranse.

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten ting, enhver deltager har SELV ansvar for å følge reglene.

I følge reglene så skal du klarer å holde deg innenfor din klasse og komme nærmest kval. DB.

Siden du havnet på 130 DB så var du jo veldig uheldig med tanke på at det er min. i klassen du stilte i.

Håper det går bedre for deg neste gang du spiller.

EDIT:

zetec du var raskere en meg nå også.

- Opel Omega 2.0i aut 88 mod selges

- (X) Audi A4 avant 1.6 98 mod

- (X) MB 300E 88 mod

- (X) Opel rekord 2.0 S 83 mod

- (X) VW golf 1.6 83 mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm, er vel egentlig bare en erfaring klokere på den måten at det var rett det jeg trodde hele tiden, og har trodd i siden bass-race reglene kom ut... :P

jeg var over under målingen ja, men det var jo snittet til slutt som ikke skulle overstige.

men nå er det jo uansett bekreftet, så da vet vi det til i morgen i allefall. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider