Gå til innhold

Eksosanlegg, rustfritt 3" til 240 turbo

Ranger emnet

nnnneh

Anbefalte innlegg

Eneste grunnen til at JT (og ingen andre anlegg) ikke passer er at oljefilteret sitter i veien. Det problemet kommer hvis man monterer en turbomotor fra 87 og nyere. Er bare å modifisere litt på downpipen det.

Har hatt et JT anlegg siden 2000, og er bare antyding til litt rust på det;)

jeg har b23 turbo motor, like ræva passform der...

Mercedes 190E selges, send pm for mer info

Lenke til kommentar
Del på andre sider

'97 B230FK med Garrett T3/04 hybrid. JT lager ingen ting som passer noe særlig. Dessuten vil jeg ha rustfritt, fet lyd og så ruster det ikke... :D

lager rustfritt fetere lyd enn ikke rustfritt?

Du må nok regne med 6.000++ for rustfritt og med de planene dine, må det uansett modifiseres.

Tviler på noen lager "Out of the box" eksos som du kan legge helt oppe i karrosseriet uten mods.

ps. flexirør tror jeg ikke er noe "superløsning". Da bør du heller ha noe foringsoppheng av noe sort (polyurethane(?)), anti-vridnings-stag på motor og diesel fester.. (evnt scania hytteputer).

men, ja.. blir nok en del resonnans av dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Been there, done that!

Men for all del, bygg selv og lag din egen mening;)

Ja, men hele prosjektet faller litt på sin egen urimelighet.

Det blir jo dobbelt så dyrt som et JT anlegg og krever nok like mye mod :P

(i og med at han vil ha røret inntil karrosseriet).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men hele prosjektet faller litt på sin egen urimelighet.

Det blir jo dobbelt så dyrt som et JT anlegg og krever nok like mye mod :P

(i og med at han vil ha røret inntil karrosseriet).

Helt enig. Jeg ville gått for et JT anlegg, og sveiset alle skjøter. På den måten kommer anlegget litt nærmere karosseriet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har jo et JT 3" anlegg.. flytta oljefilteret sånn at downpipen "passa..." men det henge lavt og tar borti karrosseriet over alt. dunker og slår og jeg er lei. lekker i skjøtene og lyden blir yalla.. skal jo høre at det er turbo, ikke høres ut som en gammel gassermotor med defektanlegg!

har tenkt på å sveise om og helsveise hele JT anlegget og skru det skikkelig fast (ja bilen min er lav, og fartshumper og vestlandsveier suger.) vil ha bakkeklaring og god lyd. selvfølgelig skal motoren festest skikkelig fast også så den ikke kvelver fremmunder der. om det blir noe ekstra vibrasjoner er ikke så nøye. Er jo bare jalla humpevei alikavel...

men om jeg skal lage til på nytt, siden bilen er såpass lav så er det trangt over bakakslingen så da er det kanskje like enkelt å legge det under og klemme det litt flatere (ovalt) så det tar mindre plass men da må jeg vel demontere eksosanlegget før jeg kan ha opp bilen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eg ville bare moddet JT og helsveist hele greiene..Blir jo en del stivere av det, så kanskje det ikke tar borti så mye..

Eg laget hvertfall eksos til broren min sin mazda fra turbo og bak, og helsveiste det..Det funker kjempefint, men seff det ruster jo litt da. Men totalt kom det på rett under 1000 lappen så er liksom ikke så farli...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sveiset jt anlegget mitt to ganger, til tross for at det er spesial tilpasset av bilens eksos... JT kunne laget et mye bedre tilpasset anlegg..

Vurderer nå å sveise alle skjøter, samt prøve å få det litt nermere karroseriet... Mener å huske det var en her på forumet som sa at istedet for å flytte oljefilteret kunne man sveise downpipen slik at den går lengere ut mot torpedoveggen, slik at man har mulighet for å skru av og på filteret... Synspunkter på det? Er ikke så mye som skal til, siden jeg bruker det lille renault clio filteret...

Lenke til kommentar
Del på andre sider