Gå til innhold

Senkesett, noen som vet hvordan disse er?

Ranger emnet

ViceGuy

Anbefalte innlegg

Nå er ikke jeg noen kløpper på senkesett, lurer derfor på om noen kjenner til disse:

6_1142979225543.jpg

Er de bra/dårlige.... siger mye ned eller holder de den senkingen som de skal? Vil jo ikke ha bilen for lav :)

2004 Ford Mondeo 1.8 Trend

1996 Ford Mondeo glx 2.0 (Død 21 August 2009)

1986 Yamaha XJ-600

http://www.my-ride.com

Alle bilder på min side er digitalt signert og kopibeskyttet ifølge åndeverksloven

Lenke til kommentar
Del på andre sider

etter det vi lærer på skolen så er blå fjærer komfort fjærer..

Røde: Billige fjærer

Blå: komfort fjærer

Gule: sports fjærer (stive fjærer)

har vi blitt lært på kjøretøy linja :)

Mvh Tom

Nå lurte jeg på erfaringer fra disse fjærene da, for å unngå bilstyrsynets misstenkelige blikk kan de jo lakkeres svarte (som orginal fjærene)

1986 Yamaha XJ-600

Alle bilder på min side er digitalt signert og kopibeskyttet ifølge åndeverksloven

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er ikke jeg noen kløpper på senkesett, lurer derfor på om noen kjenner til disse:

6_1142979225543.jpg

Er de bra/dårlige.... siger mye ned eller holder de den senkingen som de skal? Vil jo ikke ha bilen for lav :)

Har disse fjærene på Vento'n min, da med Bilstein dempere foran og Sachs Advanced dempere bak. Faktisk meget fornøyd, å da ikke bare med tanke på den rimlige prisen. Bilen ble stiv og fin, men den ble ikke slik typisk hoppetusse som den lett kan bli med såpass senking (jeg har 60/40). Disse vil jeg faktisk anbefale (kan ikke sammenlignes med andre billige merker som Jamex, Lesjöfors etc - heldigvis :) )

2008 Skoda Octavia RS 2.0 TDI

1998 Ford Mondeo 2.0 16v

1995 Opel Astra 2.5 V6 24v Caravan

1992 Honda Prelude 2.0 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror heller at fargen er helt tilfeldig, kanskje var det slik for 30år siden da læreren din var ung men i dag så er det vel helt opp til vær enkelt fabrikant å velge hvilken farge de vil ha på fjærene sine. Eibach har røde fjærer, kan ikke si at de er billige akkurat....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har disse fjærene på Vento'n min, da med Bilstein dempere foran og Sachs Advanced dempere bak. Faktisk meget fornøyd, å da ikke bare med tanke på den rimlige prisen. Bilen ble stiv og fin, men den ble ikke slik typisk hoppetusse som den lett kan bli med såpass senking (jeg har 60/40). Disse vil jeg faktisk anbefale (kan ikke sammenlignes med andre billige merker som Jamex, Lesjöfors etc - heldigvis :) )

Ja se det var jaggu positiv kritikk, tusen takk for at du deler din erfaringer med meg. Da blir det nok innkjøp av fjærer skal du se, dempere er allerede handlet inn... gabriels dobbeltvirkende gassdempere, tror det vil fungere greit... må bare få tatt den forbanna EU kontrollen først.

Hvordan er det nå forresten ang senkesett som er TUV godkjente, holder det å ha godkjenings-papirene (og hjulstillings kontroll utskriften) i bilen. Eller må man inn på bilstyrsynet å få skrevet det i vognkortet, noe som jo koster 250 spenn.... har hørt så mye rykter ang dette

tror heller at fargen er helt tilfeldig, kanskje var det slik for 30år siden da læreren din var ung men i dag så er det vel helt opp til vær enkelt fabrikant å velge hvilken farge de vil ha på fjærene sine. Eibach har røde fjærer, kan ikke si at de er billige akkurat....

Ja den der var ny for meg også, nå er jo jeg gammel (i kropp, men ikke i sinn hehe) å har aldri hørt noe om dette før. Er fristet til å spørre alderen på læreren din, og hvor han får disse opplysningene fra

1986 Yamaha XJ-600

Lenke til kommentar
Del på andre sider