Gå til innhold

17" - 18" innpress.. subbing.. noen med erfaringer her?

Ideal

Anbefalte innlegg

Dette er desverre ikke godkjent(litt justert) , men bilen er godkjent med 45mm AP fjører.

felger og dekk er godkjent åsså.

Så de blåkledde bare smiler og skryter de, når de ser alt som står i bunnen av vognkortet. :roll:

12478ar.jpg

1987 Mercedes 300TE, 79 Chevy G30,

1968 Chevrolet Impala,

,1937 Willys overland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen er ikke "kappet".....

Denne bilen har i utgangspungtet nivåregulering bak, når jeg tok meg en tur på B.O Steen og skulle ha nye dempere fikk jeg et lite sjokk. 5400 kr pr stk :puke

Så da måtte noe gjøres. Jeg tok meg en tur til Romnes i skien og vi leita lenge og vel etter noen gass dempere som hadde midtre arbeidspungt på ca 23 cm... det var ikke lett. Fant til slutt ut at vw caravelle var i nærheten. (Monroe van magnum)

Så bygde jeg de øvre demperfestene 10 cm inn i bilen, og ett nytt feste for demperen på bærebrua.Nøye måling for å få rette høyda på bilen. (fortsatt lovlig 45mm senkesett)

forran er det brukt fjærer fra en 300 d (45mm). samme anntal vinninger men fjøra er kjukkere. og det er kortere mellom vinningene enn på bensinfjører. Derfor har bilen den høyden forran.

Eneste som ikke er godkjent er ombygging fra nivåregulering til vanlige gassdempere. ( Det er ingen krav til godkjenning av dempere, etter det jeg vet!)

1968 Chevrolet Impala,

,1937 Willys overland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men var det lekkasje i demperene bak eller var de bare utslitt i demperkarateristikken?

Gassakkumulatorene som står for dempingen bak koster 800,- eller så pr side bak.

selve nivåsylinderen er ikke gåen før den lekker. ;)

02 MB C220T CDI Avantgarde

93 MB 220E

x - 86 MB 230E

x - 90 MB 300TE

x - 88 MB 230E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men var det lekkasje i demperene bak eller var de bare utslitt i demperkarateristikken?

Gassakkumulatorene som står for dempingen bak koster 800,- eller så pr side bak.

selve nivåsylinderen er ikke gåen før den lekker. ;)

når bilen hadde stått stille i garasjen i 2 dager var det ca 0,5 liter olje på golvet fra hver av demperane, hehe ( de var totalt døde)

1968 Chevrolet Impala,

,1937 Willys overland

Lenke til kommentar
Del på andre sider