Gå til innhold

Jeg vil ha skilt!!

Ranger emnet

Efini

Anbefalte innlegg

Originally posted by HiiP

Vet nå ikke helt jeg... Måtte bort og vist bilen :( Og da så de jo de gamle skrue festene i skjørte (faens butikk mannen skrudde sklite rett inn i skjørte mitt!) så da var bilen min laget for store skilt så jeg kunne bare dra igjen... DET VAR IKKE NOE Å DISKUTERE sa han :mad:

Måtte ha med dokumentasjon fra Mitsubishi Norge på at bilen skulle lever's med små skilter!

På skiltfabrikken skal det ikke være noe problem å få skilt.

jeg har et slikt lite skilt derfra.

ikke no problem, passer jo foresten bra å skaffe seg små skilt nå som staten vegvesen sender ut de nye oblatene.....

1992 skyline R32

1994 s13 gpsports driftebil

x1992 mazda mx5 turbo

x1991 nissan 200sx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Oslo området ja Efini....Det blir ett dyrt skilt når vi må kjøre 60 mil for å skaffe det...

Jeg skulle gjerne hatt med følgende innskripsjon fram KK 27381 og Tha Babe bak.... <--Født 27 mars -81 til opplysning

Men...når man må reise helt dit da.... :(

Men om noen reiser dit å fixer det så skal jeg paye etterpå ;) hehe *deale litt*

Memb. of No Brain Racing Team

'93 Nissan 200sx s13

Styremedlem http://www.200sx-ogn.org

Admin på http://www.club-honda.org

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi får se om vi får ordna noe Code-Babe. Gørr å kjøre helt ned dit, for så å finne ut at det ikke går i orden likevel.

Får prøve å finne noe telefunnummer eller no..

Har allerede en advarsel for å kjøre uten skilt.... :rolleyes:

1994 Audi RS2 MTM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Efini

Vi får se om vi får ordna noe Code-Babe. Gørr å kjøre helt ned dit, for så å finne ut at det ikke går i orden likevel.

Får prøve å finne noe telefunnummer eller no..

Har allerede en advarsel for å kjøre uten skilt.... :rolleyes:

jeg kan gjøre etforsøk neste uke jeg...! Se om jeg får til noe! ;)

Bilforumet.no

Administrator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skiltfabrikken i Oslo : 23 17 35 50

Det finnes også endel firmaer som har avtale med skiltfabrikken i Oslo mht lokal produksjon av skilt... regner med at ditt lokale biltilsyn vet mer.

Kjenner riktignok ikke alle avdelingene/ firmaene som lager skilt rundt i landet, men jeg vet iallefall at veteranskilt og skilt med spesialbokstaver lages i Oslo.

I gamle dager var det mye greier for å lage skilt: store presser, malemaskiner (med stinkende helsefarlig maling), tørkeovn, herdeovn etc..

For de nye skiltene trenger man bare en liten elektrisk presse, 2 sett med bokstaver/ tall og en liten maskin som legger på den svarte farge (silketrykk).

Bokstavene G(?)I,M,Q, W og.. finnes ikke på de nye tegnsettene...

Skiltfabrikken(e) er underlagt endel bestemmelser når det gjelder ordinære skilt. Arbeidsplasser og inntekter er avhengig av skiltproduksjonen.. derfor kan de ikke modifisere eller tilpasse ordinære bilskilt dersom det kommer på kant med bestemmelsene.

Men dersom man ønsker spesialskilt som f.eks "Riceboy 1" til utstillingsbruk el. så kan de lage det. Et alternative er å kontakte et reklamebyrå eller lage til noe selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by marius

jeg kan gjøre etforsøk neste uke jeg...! Se om jeg får til noe! ;)

Du skaffer vel fort 2 skilt å du ;) Siden de kan sendes til samme adr. osv... :D

Men hva vil UP`en si om skilta ?? Siden det ikke står noe i vognkortet om at bilen min skal ha lite skilt ?? Eller skal det ikke stå noe der ??

Har litt problemer med en i fra biltilsynet hær, som antagelig har hatt en litt traumatisk oppvekst eller noe.. Som absolutt skal ta ALLE som synder LITT mot trafikkloven....

Subaru Impreza Drivers Club Norway

www.impreza.sunndal.nu

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er bare gamle shamanen som er ute og rasler med "sabelen".

hehe

Hvis UP ser at du har små bilskilt som ikke er notert i vognkortet får du 300 kroner i bor hver gang de ser deg.

Jeg prøvde og ordne små skilter på den ene bilen min, men biltilsynet bare lo av meg og sa at hvis jeg fikk så måtte de si ja til alle

:mad:

Lenke til kommentar
Del på andre sider