Olemannz Skrevet Mai 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 16, 2006 Hehe... Se der, ja? Fått ordnet med avatarbilde og greier? Der ser vi det første glimtet av 940`n gitt! Kult! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet Mai 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 16, 2006 Fatter'n har brukt 3 skiver på hver side, ga ca 1bar i trykk. Den er også chippet, men ikke helt sikker på hva slags. Bilen har uansett gått slik uten problemer i 1 år nå, bensinforbruket er det samme som før. Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Crazy-R Skrevet Mai 17, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 17, 2006 Fatter'n har brukt 3 skiver på hver side, ga ca 1bar i trykk.Den er også chippet, men ikke helt sikker på hva slags. Bilen har uansett gått slik uten problemer i 1 år nå, bensinforbruket er det samme som før. Brukte samme oppsettet. 3skiver på hver side. CHippet bensin og tenning. Siter www.turbo.as Flest aktive brukere noensinne var 1, 01.01.70 klokka 01:00. HAHA!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet Mai 17, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 17, 2006 hehe.. B230FK med 1bar trykk og chippet tenning og bensin går svært bra! der har du dreimoment helt fra bunnen og uansett hvor du befinner deg mellom 1800 og 4500rpm, uansett hvilket gir. gi gass :D Edit: må ha K&N filter ellernoe, 3" eksos blir for stort. vanskelig å styre ladetrykket. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mogwai Skrevet Mai 17, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 17, 2006 HÆ? hvordan får du det til at eksosen blir for stor til å styre ladetrykket? er det baktrykket som regulerer turbotrykket ditt da? tror mer på skenladd pga for stram wg klokke til at klaffen klarer slippe ut nok eksos jeg når man har sånne tendenser. har hatt 3"eksos i 2,5 år på min, og ikke hatt noe problemer akkurat. Siter Vinner av MTV SELECTED 2008 !!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet Mai 17, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 17, 2006 HÆ? hvordan får du det til at eksosen blir for stor til å styre ladetrykket? er det baktrykket som regulerer turbotrykket ditt da? tror mer på skenladd pga for stram wg klokke til at klaffen klarer slippe ut nok eksos jeg når man har sånne tendenser. har hatt 3"eksos i 2,5 år på min, og ikke hatt noe problemer akkurat. er pga. av at wastegaten er for liten på FK motoren. den henger rett og slett ikke med.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MoFoCo Skrevet Mai 17, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 17, 2006 KRB har vel også noe trivelig stæsj liggende å slenge. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mogwai Skrevet Mai 17, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 17, 2006 og derav bruker du baktrykket i et mindre eksosanlegg for å holde igjen ladetrykket? høres unektelig teit ut. hvordan er det med vandringa på stanga da? får den skyve klaffen helt ut eller er klokka strammet/shimset i massevis? da er det bedre å forlenge staget slik at det blir max vandring og heller hekte innpå en hjelpefjær fra f.eks. en campingstol for å teste. når du sier wastegate - mener du klokka som åpner wastegaten? eller mener du hullet og klaffen inni? det er nok av folk som roter med det der og sist men ikke minst - hvorfor MÅ han ha K&N filter eller lignende? sjekk Patrick931 på TPC forumet - de bremset 303hk på hjula på en B21ET med orig. luftfilterboks og papirfilter.... Siter Vinner av MTV SELECTED 2008 !!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Mai 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2006 mogwai, er faktiskt veldi mange som sliter med ustyrlig ladetrykk med 3" m. 1demper og uten kat.. for liten motstand gjennom turbin(i og for se veldig bra pga høy eksoshastighet!) iforrhold til ut wg, det blir altså nok eksos/for lite motstand til å drive turbinen rundt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eirik med volvo Skrevet Mai 20, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 20, 2006 hehe.. B230FK med 1bar trykk og chippet tenning og bensin går svært bra! der har du dreimoment helt fra bunnen og uansett hvor du befinner deg mellom 1800 og 4500rpm, uansett hvilket gir. gi gass :D Edit: må ha K&N filter ellernoe, 3" eksos blir for stort. vanskelig å styre ladetrykket. hva er ca effekt på dette? med original tenning, filter og annlegg, kontra chip, filter og 2,5" anlegg? bør man ha ladetrykksklokke når man tester sånt, så man har litt kontroll? er jo ikke fett med motorras og bøyde råder i familiebørsa..... og, hvem gir mest for penga når man skal optimalisere tenningsboksen? min går å rykker litt, og verkstedsjefen på volvo mente at teningsboksen burde justeres, og da er jo veien kort til noe mer. har det noe for seg med chip i boksen når man gjør detta, skulle vel tro at det ikke har noe for seg? Siter biler jeg har: 945(-95), 2 x 245(-85,-88) biler jeg har hatt: astra, 242, 2x 245, 3x boble, 2 x saab Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Mai 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 20, 2006 er vel selvjustering p åtenninga der i gården, så da viser vel det at volvo hos deg har ca like mye peil der som de her på forus har! har ikke erfaring med det selv, det skal sies, men ettersom jeg forstår virker det som vikingchip er rimelig dyktige, og turboperformance her inne selger.. ikke dyre heller *og JA du bør absolut ha en måler så du ser hvor mye trykk du har! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R_Style Skrevet Mai 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 21, 2006 hva er ca effekt på dette? med original tenning, filter og annlegg, kontra chip, filter og 2,5" anlegg?bør man ha ladetrykksklokke når man tester sånt, så man har litt kontroll? er jo ikke fett med motorras og bøyde råder i familiebørsa..... og, hvem gir mest for penga når man skal optimalisere tenningsboksen? min går å rykker litt, og verkstedsjefen på volvo mente at teningsboksen burde justeres, og da er jo veien kort til noe mer. har det noe for seg med chip i boksen når man gjør detta, skulle vel tro at det ikke har noe for seg? Å chippe tenninga på en FK når du skal kjøre med orginal turbo, og kanskje noe rundt 1 bar, er unødvendig.... har du forresten sjekket om du har løstagbar chip i tenningsboksen evt sjekket de tre siste sifferene på boksen? 1500,- for en ecomax vikingchip (kan lade rundt 1,2 - 1,4 bar), og 500,- for en "ny" wastegate med hardere fjær (hvis du sender inn den gamle wg din) er ikke av dyreste sorten, så det er vel det du skulle trenge for å få mer fres i LTT`n din... Men hvis du skal trimme litt mer, med oppgradering av turbo, ic, dyser, btr etc, så er nok tenningschip inne i bildet, og evt en spesialchip for bensin, alt ettersom hvilke oppgraderinger det er snakk om...! Siter 745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mogwai Skrevet Mai 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 21, 2006 1.2 -1.4 bar... med originalfønern? hmm.. hørtes litt mye ut... Siter Vinner av MTV SELECTED 2008 !!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R_Style Skrevet Mai 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 21, 2006 1.2 -1.4 bar... med originalfønern? hmm.. hørtes litt mye ut... Chipen gjør at man KAN lade 1,2 - 1,4 bar, kan gjerne gjøra det på orginal tuba`n, men at det er noe særlig tess over 1 - 1,1 bar vil j ikke påstå (med orginal IC er det også mest sannynlig finito over 1,1 - 1,2) du skjønte sikkert hva j mente Mogwai :) Siter 745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mogwai Skrevet Mai 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 21, 2006 jeg gjorde nok det... men sånn sett er det vel litt greit å påpeke, slik at folk ikke bare smokker opp trykket til 1.4 og tror det skal gå som faen :) Siter Vinner av MTV SELECTED 2008 !!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.