BIG1 Skrevet April 15, 2006 Rapporter Share Skrevet April 15, 2006 Hei. Noen her som vet om det er "bedre" å kappe orginalfjærene enn senkefjærene? Med "bedre" mener jeg hva som blir minst stivt og hopper minst. Siter Skoda Enyaq iv80x -2022 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_AndreasH_ Skrevet April 15, 2006 Rapporter Share Skrevet April 15, 2006 Kappa originalfjører på ein 240 var vertfall heilt elendig og kjøre. Spesiellt i svingane. Kor bra det var kappa veit eg ikkje, men eg skal aldri kjøre det igjen... Men kjaure ein 740 med senkefjører som var kappa litt framme. Der merka eg det ikkje da. Så kjem vel litt an på korleis du gjer det da. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet April 15, 2006 Rapporter Share Skrevet April 15, 2006 vil tro det er bedre å kappe ei senkefjør, i ogmed den er stivere og har tettere vinninger(??) enn orginalen.. lesjöfors har like mange vinninger som orginalfjøra, men en hel del kortere.. *så på et bilde nå Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BIG1 Skrevet April 15, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 15, 2006 Hm, når du kapper så blir den jo enda stivere, så da må det vel være bedre å kappe ei orginalfjær siden den ikke er like stiv i utgangspunktet? Siter Skoda Enyaq iv80x -2022 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
V940R6 Skrevet April 15, 2006 Rapporter Share Skrevet April 15, 2006 Hm, når du kapper så blir den jo enda stivere, så da må det vel være bedre å kappe ei orginalfjær siden den ikke er like stiv i utgangspunktet? Kappet fjærene foran på gamle 745'en min, og den ble kanonstiv foran med originaljærer.. men hadde litt tung motor også ,så den lå helt i bunn.. Siter 940 Taxi-Edition = B6304FS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-850- Skrevet April 15, 2006 Rapporter Share Skrevet April 15, 2006 bedre å få de varme de, og krympe dem den lengden du skal ha, men huske å kjøle den ned fort sånn at den holder herdingen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mad-Ass Skrevet April 15, 2006 Rapporter Share Skrevet April 15, 2006 Hm, når du kapper så blir den jo enda stivere, så da må det vel være bedre å kappe ei orginalfjær siden den ikke er like stiv i utgangspunktet? Selve fjæra blir ikke stivere av å kappe den - den får bare mindre å fjære på.. Og en myk fjør som får mindre å fjære på enn det den er beregnet for, vil si det samme som at fjørene kommer til å slå sammen når du treffer en litt kraftig hump - som da igjen vil gå utover bla forstillinga di... Siter -91 Volvo 740GL B230F - godkjent med B234F -91 Volvo 940GLT B234F - delebil, solgt -74 Volvo 144DL B20A - bruksbil -91 Volvo 740GL B230F - bruksbil, solgt. __________________ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SATYR Skrevet April 15, 2006 Rapporter Share Skrevet April 15, 2006 Det er best å kappe senkefjører! Uten tvil! Kappa orginal er farlig. Det henger ikke på i svingene og bremselengda øker. I tilegg er det ubrukelig å kjøre med da det hopper og spretter ved den minste homp. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oyvind ludvig otterlei Skrevet April 15, 2006 Rapporter Share Skrevet April 15, 2006 Har eit råd å gi. Når man monterer senkefjører så vil fjærings veien bli kortere, dette bør man kompensere med en kortere demper og en demper som er stivere, spesielt rebonden i demperen må være kraftigere til kortere og stivere fjøra blir. Er det noen av dere som har opplevd å kjøre i sving og demper botner pga ujevnheter på veien?? Har en følelse av at det er en lav bil som teller, og ikke kjøreegenskapene Siter Ludvig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mad-Ass Skrevet April 15, 2006 Rapporter Share Skrevet April 15, 2006 Har eit råd å gi.Når man monterer senkefjører så vil fjærings veien bli kortere, dette bør man kompensere med en kortere demper og en demper som er stivere, spesielt rebonden i demperen må være kraftigere til kortere og stivere fjøra blir. Er det noen av dere som har opplevd å kjøre i sving og demper botner pga ujevnheter på veien?? Har en følelse av at det er en lav bil som teller, og ikke kjøreegenskapene Var egentlig dette jeg helst ville fram til også... Er en grunn til at det ikke er lovlig å kappe fjører :pimp Siter -91 Volvo 740GL B230F - godkjent med B234F -91 Volvo 940GLT B234F - delebil, solgt -74 Volvo 144DL B20A - bruksbil -91 Volvo 740GL B230F - bruksbil, solgt. __________________ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BIG1 Skrevet April 16, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 16, 2006 Mhm, vet:) Skal bruke bilstein b8 sprint dempere... litt artigt å ha et sett med fjærer som er kappet mye som jeg kan bruke når jeg skal på biltreff f.eks. Men spørsmålet er fortsatt... hva blir mykest/minst dissing av kapping med orginalfjær eller senkefjær Siter Skoda Enyaq iv80x -2022 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SATYR Skrevet April 16, 2006 Rapporter Share Skrevet April 16, 2006 Mhm, vet:)Men spørsmålet er fortsatt... hva blir mykest/minst dissing av kapping med orginalfjær eller senkefjær Du kan ikke få både i pose og sekk. Kappa orginale hopper og spretter og kappa senkefjører blir stivt. Det greieste er urørte senkefjører og modifiserte skåler. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
V940R6 Skrevet April 16, 2006 Rapporter Share Skrevet April 16, 2006 Du kan ikke få både i pose og sekk. Kappa orginale hopper og spretter og kappa senkefjører blir stivt. Det greieste er urørte senkefjører og modifiserte skåler. hva kan man gjøre bak da? vet at man kan senke fjærskålene foran med ca 2,5 cm, men bak vil jo det bli et problem hvis man fremdeles vil ha ukappet senkefjær men lavere bil... Når det er sagt så skal jeg aldri mere ha "Kappex" da det som tidligere nevt i tråden ikke er sunt for forstillingen. Selv om gamlebilen ble stiv så er det pga null vandring, fjæret omtrent kun på dekkene og foringene. Men hadde ikke problemer med "hopping" da jeg stort sett alltid holder meg til fartsgrensene Siter 940 Taxi-Edition = B6304FS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BIG1 Skrevet April 16, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 16, 2006 Du kan ikke få både i pose og sekk. Kappa orginale hopper og spretter og kappa senkefjører blir stivt. Det greieste er urørte senkefjører og modifiserte skåler. Tja... så da har du besvart spørsmålet mitt da?:) At orginale fjærer blir stivere og hopper enda mer enn kappede senkefjærer Siter Skoda Enyaq iv80x -2022 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.