Gå til innhold

topplager

Ranger emnet

krewiik

Anbefalte innlegg

Fjærbeinslageret mener du?

Kanskje for dumt spørsmål, men har du montert de helt korrekt?

Er jo ikke vanlig at de går så fort. 2-5 år ja, men 1mnd nei..

hmm ja har sotte det rett ja,, eks svigers e å plaga me sett....

kan det ver dårligere kvalitet på det kroglunds har??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo være.. Men det er ikke så mange forskjellige fabrikker som lager disse.

De fleste er like, bare forskjellig pappeske på lageret..

Kan jo være noe annet galt også, f.eks. dårlig demper som gjør at det kommer for mange slag gjennom.. dvs fettet blir "slått" ut..

Har rep.manual ?

Er jo mange deler på toppen der, kanskje bilen din mangler en eller flere deler, mellomstykker, gummiringer, avstandsskiver eller noe slikt?

Man bytter jo vanligvis bare det som er dårlig, og setter det sammen igjen akkurat slik det var.. Ikke godt å få med seg deler som burde vært der kanskje?

Bare et forslag..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo være.. Men det er ikke så mange forskjellige fabrikker som lager disse.

De fleste er like, bare forskjellig pappeske på lageret..

Kan jo være noe annet galt også, f.eks. dårlig demper som gjør at det kommer for mange slag gjennom.. dvs fettet blir "slått" ut..

Har rep.manual ?

Er jo mange deler på toppen der, kanskje bilen din mangler en eller flere deler, mellomstykker, gummiringer, avstandsskiver eller noe slikt?

Man bytter jo vanligvis bare det som er dårlig, og setter det sammen igjen akkurat slik det var.. Ikke godt å få med seg deler som burde vært der kanskje?

Bare et forslag..[/quote

mener æ ha fått me mæ alt.. har gule koni på bilen,, di er ny, men det er kunn på den siden jeg har lager fra kroglunds det går hele tiden.. har du en skidde på hva som skal vere der så kan jeg se om det mangler noe når jeg skifter igjen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er også plaget av dette... mine holdt i 1 år etter montering..

og det var dårligere enn det gamle før der igjen som hadde vært der siden 1991.. var krympet 0,5cm mer .. DÆven..

Prøv orginallager:) det gjør jeg neste gang.

finnes ikke noe forsterkede lager, har sjekket.. men kanskje det går an å få dreid noe i stål, alu. eller noe!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe glemte/slettet en parantes på quote'n..

Joda, jeg har et skjematisk bilde, send meg mailadressa di på PM så mailer jeg det til deg. Det er jo ikke sikkert du mangler deler, men det høres jo usannsynlig ut at et lager skal bryte sammen så fort.. Så det var jo ment bare som en sjekk.

Husker en Polo jeg hadde, den hadde dårlige fjærbenslager, og da jeg skulle bytte de, så synes jeg skjemaet var for dårlig, da en av "tingene" ikke var tydelig nok markert, den passet både over og under selve lageret, og jeg monterte den selvfølgelig feil første gangen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe glemte/slettet en parantes på quote'n..

Joda, jeg har et skjematisk bilde, send meg mailadressa di på PM så mailer jeg det til deg. Det er jo ikke sikkert du mangler deler, men det høres jo usannsynlig ut at et lager skal bryte sammen så fort.. Så det var jo ment bare som en sjekk.

Husker en Polo jeg hadde, den hadde dårlige fjærbenslager, og da jeg skulle bytte de, så synes jeg skjemaet var for dårlig, da en av "tingene" ikke var tydelig nok markert, den passet både over og under selve lageret, og jeg monterte den selvfølgelig feil første gangen..

ja du ha pm:) så får æ se kordan det skal vere da:) hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider