Gå til innhold

Vectra-W's 190E

stand-jo

Anbefalte innlegg

Må nesten legge inn min 190E jeg også da! :thumb hehe

Dette er en 1989 modell, som gikk i Tyskland i sine 10 første år, med samme eier(!). Bilen har vært inne til service på et Mercedes verksted i Düsseldorf fra den rullet ut av fabrikk i 1989 og til den hadde nådd 150000 i 1998. I serviceheftet var det underskrevet og stemplet, hele pakka! :thumb I 1999 kom bilen til Norge, og ble eid av en gammel dame, inntil sjefen min kjøpte den i 2001, og stelte pent med den helt til jeg kjøpte den Julen 2005...

Alt i alt så har den disse små feilene: Små lakkskader (men ellers bra lakk!), knekt dørstopper på ene bakdøra, gåen slurekopling på kjølevifta, justeringen på venstre speil er ødelagt, litt sliten vindusvisker, slitt gummioppheng på drivakselen og sist nå et dårlig sveiset eksosanlegg. Sistnevnte skal fikses ganske snart! :) Legger ut egen tråd om eksos rep'en i tilfelle noen her skulle ha interesse av det... :thumb hehe.

polertfront.jpg

polertprofil.jpg

polertbakside.jpg

polertbak.jpg

Så var det fremtidsplanene...

Først skal det bygges stereo! Mass snacks fra Morel, Sinfoni, Evus, Alpine, Kinetik og BrownBread.

Senere blir det skaffet en Avantgarde grill og nye speil.

Så blir det felger og komplett styling. Usikker på hva jeg vil ha enda.

Og før lakkeringen skal det småmoddes litt på karosseriet. :thumb

Og etter alt dette kan det bli aktuelt å tune opp litt. :) hehe

Kom med kommentarer, råd og\eller forslag alle som vil! :thumb

P.S. Hvis det er noen som har en 190E donor bil som de vil bli kvitt. SEND PM!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må nesten legge inn min 190E jeg også da! :thumb hehe

Dette er en 1989 modell, som gikk i Tyskland i sine 10 første år, med samme eier(!). Bilen har vært inne til service på et Mercedes verksted i Düsseldorf fra den rullet ut av fabrikk i 1989 og til den hadde nådd 150000 i 1998. I serviceheftet var det underskrevet og stemplet, hele pakka! :thumb I 1999 kom bilen til Norge, og ble eid av en gammel dame, inntil sjefen min kjøpte den i 2001, og stelte pent med den helt til jeg kjøpte den Julen 2005...

Alt i alt så har den disse små feilene: Små lakkskader (men ellers bra lakk!), knekt dørstopper på ene bakdøra, gåen slurekopling på kjølevifta, justeringen på venstre speil er ødelagt, litt sliten vindusvisker, slitt gummioppheng på drivakselen og sist nå et dårlig sveiset eksosanlegg. Sistnevnte skal fikses ganske snart! :) Legger ut egen tråd om eksos rep'en i tilfelle noen her skulle ha interesse av det... :thumb hehe.

polertfront.jpg

polertprofil.jpg

polertbakside.jpg

polertbak.jpg

Så var det fremtidsplanene...

Først skal det bygges stereo! Mass snacks fra Morel, Sinfoni, Evus, Alpine, Kinetik og BrownBread.

Senere blir det skaffet en Avantgarde grill og nye speil.

Så blir det felger og komplett styling. Usikker på hva jeg vil ha enda.

Og før lakkeringen skal det småmoddes litt på karosseriet. :thumb

Og etter alt dette kan det bli aktuelt å tune opp litt. :) hehe

Kom med kommentarer, råd og\eller forslag alle som vil! :thumb

P.S. Hvis det er noen som har en 190E donor bil som de vil bli kvitt. SEND PM!

Hva har du gjort med baklysene dine? *vil ha*

proud mebmer of FosenRacingTeam

Mercedes 190E 1987(rånebil)

volvo V70 TDI. 2000(bruksbil)

volvo 245GLT. 1989(herjevogn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lyktene er "custom". :thumb hehe

Er originale lykter... Er bare en kollega fra jobben som lakka de med lakksprøyte. Er ganske blanke med den klarlakken som ligger over. Fyren soter bestandig lyktene selv. :) Ble litt mørke disse da.

Hvis du er interessert, så er det mulig at jeg skal selge de hvis jeg skaffer meg "hvite" baklykter. :) hehe. Litt for mørke for en lys bil. Men på en blank svart bil så hadde nok lyktene blitt råe! :D

Hvor i "trivelie trøndelag" holder du til? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lyktene er "custom". :thumb hehe

Er originale lykter... Er bare en kollega fra jobben som lakka de med lakksprøyte. Er ganske blanke med den klarlakken som ligger over. Fyren soter bestandig lyktene selv. :) Ble litt mørke disse da.

Hvis du er interessert, så er det mulig at jeg skal selge de hvis jeg skaffer meg "hvite" baklykter. :) hehe. Litt for mørke for en lys bil. Men på en blank svart bil så hadde nok lyktene blitt råe! :D

Hvor i "trivelie trøndelag" holder du til? :)

Et lite stykke i retning nord(?) for Trondheim, nærmere bestemt på Brekstad(poststed: 7130)

Tar meg i underkant av 1 time å komme til Trondheim da.

Bilen min er champagnefarvet, men tror lyktene vil ta seg bra ut for det, hvis du skal selge dem da.

EDIT: ser du bor i Namsos.

Det er ikke akkurat lange veien da.

Bare send en PM. når/hvis du skal selge dem.

Fin liten kosetur det.

proud mebmer of FosenRacingTeam

Mercedes 190E 1987(rånebil)

volvo V70 TDI. 2000(bruksbil)

volvo 245GLT. 1989(herjevogn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...
  • 2 weeks later...

Viper_TsX: Du har bættere mæ å spander pøls ja! :deng hæhæhæ

Må nesten legge in siste bildene av stoltheten. ;) Den ble polert for noen uker siden og har blitt lagt på mb190klubb forumet, men glemte å legge de her samtidig... :D hehe

gliset.jpg

front.jpg

Shiny.jpg

Er en viss "bling-faktor" over denne lakken azz... :D

smclean.jpg

BMW å aillt anja rask som e ut på veian der kanj værsågod å KISS MY ASS!!! Devil hehe

blank.jpg

gjenskinn.jpg

På de to siste ser man virkelig hvor blank og strøken i lakken denne bila er... :D Har skrudd på en 2002 Merce E220 som ikke er halvparten så fin i lakken angang... :thumb

Lenke til kommentar
Del på andre sider