Gå til innhold

hvor varm kan innsug bli?

Ranger emnet


Gunnar KRC

Anbefalte innlegg

Innsuget på min volvo 142 er på samme side som eksosmanifoil og jeg tenkte å lakke innsuget med hammerrite som tåler 80 grader men jeg vet ikke hvor varmt innsuget kan bli... noen som har peiling på hvor varmt det kan bli?? b-20 motor btw

Volvo 240 1991 b230f/ft turboprosjekt

Volvo 142 - b20 - 1968 - Prosjekt

Volvo 242 - b19 - 1975 Bruksbil/til salgs

Kia Ceed TX - 2008 - 1,6CRDI - bruksbil

Peugeot Expert - 2002 - 2.0 td - arbeidsbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veit ikke hvor varmt det kan bli, men ddet lønner seg jo og holde det så kaldt som mulig. Lønner seg og lage ei plate imellom innsug og grenrøret og surre grenrøret inn med slik `bandasje` til og ha rundt eksosen for og lede mest mulig varme ut i røret. Hvorfor lakkere innsuget? Er det ikke aluminiums innsug da? Hadde heller polert det da, litt mer jobb, men ser mye bedre ut.

Hvis man ser bort ifra utseende, personlighet og inteligens så er jeg en jævli ålreit type.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veit ikke hvor varmt det kan bli, men ddet lønner seg jo og holde det så kaldt som mulig. Lønner seg og lage ei plate imellom innsug og grenrøret og surre grenrøret inn med slik `bandasje` til og ha rundt eksosen for og lede mest mulig varme ut i røret. Hvorfor lakkere innsuget? Er det ikke aluminiums innsug da? Hadde heller polert det da, litt mer jobb, men ser mye bedre ut.

innsuget (innsug til 2 doble weber) var sort og metallet er litt ripete så jeg tenkte å lakke dem i alufarge igjen men den lakken som var på de var herpa så den må bort først.

Volvo 240 1991 b230f/ft turboprosjekt

Volvo 142 - b20 - 1968 - Prosjekt

Volvo 242 - b19 - 1975 Bruksbil/til salgs

Kia Ceed TX - 2008 - 1,6CRDI - bruksbil

Peugeot Expert - 2002 - 2.0 td - arbeidsbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det innsug til 2 doble så er det nok helt sikkert aluminiums innsug som er lakkert. Ville prøvd og pusse det ned og polere det. Det hadde blitt bra finnish. Har du 2 dobble og grenrør så ville jeg laget ei plate imellom gasserene og grenrøret. Så de blir skjermet fra den værste varmen.

Hvis man ser bort ifra utseende, personlighet og inteligens så er jeg en jævli ålreit type.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

blir en god del pussing og polering men det blir sikkert verdt det!! har ikke bilder av to doble for jeg har ikke forgassere enda hehe. sparer til to doble weber 45, steg 4 topp og en annen kam så når jeg har fått tak i det er det ikke umulig at det kommer noen bilder!!

Volvo 240 1991 b230f/ft turboprosjekt

Volvo 142 - b20 - 1968 - Prosjekt

Volvo 242 - b19 - 1975 Bruksbil/til salgs

Kia Ceed TX - 2008 - 1,6CRDI - bruksbil

Peugeot Expert - 2002 - 2.0 td - arbeidsbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke bare lakkere med noe annet enn hammerrite ?

 

Det blir mer enn 80 grader der ja :)

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glassblåse ekke dumt. Går ikke noe kjølevann i innsuget på b20. Lag ei slik plate, det er det mange som har gjort før deg og eksos bandasje er nok ikke dumt det heller, da leder du mer av varmen ifra eksosen lenger ut i eksos anlegget.

Hvis man ser bort ifra utseende, personlighet og inteligens så er jeg en jævli ålreit type.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det innsug til 2 doble så er det nok helt sikkert aluminiums innsug som er lakkert. Ville prøvd og pusse det ned og polere det. Det hadde blitt bra finnish. Har du 2 dobble og grenrør så ville jeg laget ei plate imellom gasserene og grenrøret. Så de blir skjermet fra den værste varmen.

Noen tips om hva jeg skal bruke å polere med? her er et bilde av ene innsuget og det er mange kriker og kroker som er vanskelig å komme til, hva skal jeg bruke for å polere med både utenpå og innvendig?

67deb0bc.jpg

Volvo 240 1991 b230f/ft turboprosjekt

Volvo 142 - b20 - 1968 - Prosjekt

Volvo 242 - b19 - 1975 Bruksbil/til salgs

Kia Ceed TX - 2008 - 1,6CRDI - bruksbil

Peugeot Expert - 2002 - 2.0 td - arbeidsbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår