Gå til innhold

Boosti: Volkswagen Boble - Powerd by Audi

Ranger emnet


Boosti

Anbefalte innlegg

Begynnte og pusse opp bobla i høst, og laga en prosjekt tråd her.

Men etter en stund blei det for kjedelig med orginal bil, og jeg ønska

meg mer futt. Så i dag kom jeg på den gode iden om og putte motoren

fra en audi 80 type 81 som jeg har ståenes. Motoren er bare en 1,8l på

90 hk, så det er ikke no værsting motor. Grunne til at jeg ikke vil ha mer hk

er på grunn av bremser. Men hk blir jo nesten fordobbla fra orginalt.

 

Motoren skal overhales og små trimmes før den skal inn i bobla. Håper på og få

dratt ut 10-20 hk til av den. For og få motoren i hekken på bobla må jeg skaffe meg adapter fra kennedyengineering i statene http://www.kennedyeng.com/vw_por.htm. Jeg er redd for at adapter og porto kan bli i litt dyrt. Derfor skulle jeg gjerne hatt noen tips om noen som kan lage no sånt i norge, ut i fra tegninger og mål.

 

Noe planer for utsende har jeg ikke enda, men det blir i vertfall senk foran og bak. Innvendig blir det sports stoler, firepungts seler, quick skift og kansje bur etter vært. Jeg har også litt planer om og flytte tanken inn i bilen, racing tank eller no lignende. Felger bilr bredda orginal felger etter vært.

 

jeg vet ikke helt åssen jeg skal gjøre det med radiator, men jeg må vel finne en plass til den foran et sted. Eller er det kansje mulig og legge den under motoren bak. Eller inni bilen med lufte kanaler inn på siden.

 

Jeg tar i vertfall i mot tips og gode råd med stor takk.

 

Bobla

WebHPIM4602.jpg

WebHPIM4603.jpg

Motoren som skal inn i hekken på bobla

nyttnytt3.jpg

Sports stolene

CorbeauGT3.jpg

Kvalitetsbevisst

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette blir dritbra, men du kunne jo ha tatt en femmer motor i fra audi,

nei drit i det. Går sikkert greit med 1,8 4s.

 

lykke tel videre yodude

Moped: - 1981 Tempo Panter 470 - 1987 Tomos AT50 - 2002 Honda MT-5 - 1992 Honda MT-5 - 2001 Motorhispania Furia - 1988 Honda Scoopy

Bil: - 1977 Volvo 242 - 1989 Audi 100 2.0 - 1987 Audi 100 Turbo Quattro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor bruke en sånn motor? Er det ikke bedre å få fatt i en 2,1 liter eller 1,9 fra en Caravelle? Da slipper du å måtte løfte lokket ut i overkant, noe som ikke er særlig vakkert. Vann må du legge opp til uansett, og en bokser hører jo liksom til i ei boble.

 

Men egentlig har du jo en litt tøff og sjelden bil i utgangspunktet. En -67 1500 vokser ikke på trær lenger. Hva med å slippe den til bakken, Porsche Fuchs felger og en mildt trimmet 1600? Kjør litt old school!! En rekke firer blitt litt feil etter min mening. Hvis jeg ikke husker helt feil slipper du adapterplate med Caravelle motor. Rett meg hvis jeg tar feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja....etter litt prat på vw2you forumet så kom jeg fram til at det vil ikke lønne seg. Da man kan få en wbx motor for samma prisen som adapter kitte vil koste...jeg er også redd for og miste kjøre egenskapen da det blir for stor overhang bak. Men da blir trim planene endret. Jeg får heller lete etter en rimelig carevelle motor,1600 med dobblewebber eller no i den duren.

Kvalitetsbevisst

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår