Dogshift Skrevet April 15, 2006 Rapporter Share Skrevet April 15, 2006 http://www.mp3anthems.com/Auditribute.wmv Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viking067 Skrevet April 15, 2006 Rapporter Share Skrevet April 15, 2006 Ah, motorlyden er som musikk! Spesielt fra Lancia 037, den første ekte Gr.B bilen :D Siter Bilforumet.noSuper Moderator -Out of order- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240TurboInercooler Skrevet April 15, 2006 Rapporter Share Skrevet April 15, 2006 Tror nok at de som satt en standard for det meste av motorsport heter : AUDI Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kebab gud Skrevet April 15, 2006 Rapporter Share Skrevet April 15, 2006 egentlig ikke .. de var besre de eneste som hadde driftsikker 4wd system koplet med turbo motor .. heldig kaller man det Siter [*] 2003 Lexus IS200 [*] 1999 BMW 318i - Solgt [*] 1998 Mitsubishi Carisma GDI - Knust Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
porsche power Skrevet April 15, 2006 Rapporter Share Skrevet April 15, 2006 Larsen nå tar du grundig feil Audi har jo har ikke satt noen standard i motorsport. Vunnet et rally verdenmesterskap + le mean seierne de siste årene er jo selfølgelig bra, men det merke som satte standaren når det gjelder rally er lancia. Det virker som det er mange som tror audi vant så mye i rally det er jo helt FEIL. Siter “Thank god there’s no 48-hour race anywhere in the world, because chances are nobody could beat Porsche in a 48-hour race. They’re probably the only cars in the world that would stand-up for something like that.” Carroll Shelby Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kebab gud Skrevet April 15, 2006 Rapporter Share Skrevet April 15, 2006 Audi vant mesterskapet i GruppeB 2 ganger første året vant de ganske overlegent.. andre året var de rett og slett heldige med peugot rett i helene.. (her snakker jeg like nært som resultatet i 2003.. hvor det ble avgjort siste løp) etter det sleit de.. og noen få år med Lemans seiere slår likevel ikke porsche med sin brutale dominanse av Lemans på 70tallet Siter [*] 2003 Lexus IS200 [*] 1999 BMW 318i - Solgt [*] 1998 Mitsubishi Carisma GDI - Knust Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bullitt_Mustang Skrevet April 16, 2006 Rapporter Share Skrevet April 16, 2006 Fantastisk å se filmer fra Gruppe B tiden, sykt å se på alt folket som står midt i veien. Siter "Jeg brukte mye penger på fyll, damer og raske biler. Resten bare rotet jeg bort." George Best Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Martini Racing Skrevet April 17, 2006 Rapporter Share Skrevet April 17, 2006 Til audi tilhengere som tror at audi er værst, ta en titt på denne linken (http://www.lanciarally037.com/e-homepage.htm og denne http://www.stormloader.com/groupb/history.html ,så får nok pipa en annen låt. Foresten så synes jeg det er litt merkelig at Lancia aldrig blir nevnt i rally sammenheng, dette må jo komme av uvitenhet ????? Audi vant førermesterskapet en (1) gang i 83 (lancia vant for konstruktører og hadde 2 å 3 plass i fører vm) mulig dem vant i 84 også men dem var ikke overlegne noen av årene. Vil bare tillegge at Lancia hadde bakhjulstrekk i 83 og 84. Liste over vm seiere for de forskjellige merkene..... 1st - Lancia - 73wins 2nd - Ford - 50 3rd - Peugeot - 48 4th - Subaru - 44 5th - Toyota - 43 6th - Mitsubishi - 34 7th - Citroen - 26 8th - Audi - 24 9th - Fiat - 21 10th - Renault (with Alpine) - 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Martini Racing Skrevet April 17, 2006 Rapporter Share Skrevet April 17, 2006 Bare for å undrestreke hvor brutale gruppe B bilene var !! To give you an idea of the kind of performance GroupB cars were capable of I'll mention that in the 1986 season Henri Toivonen made two laps around the Estoril circuit, during a stage of the Portuguese rally, the fastest of which, in 1 minute and 18,1 seconds, would have qualified him in the sixth position of the F1 Grand Prix that same season. Ayrton Senna had the Pole Position in the 1986 Portuguese Grand Prix in 1 minute and 16,7 seconds...Toivonen was using the Lancia Delta S4 and was accompanied by his usual co-driver Sergio Cresto. Keep in mind however that current GroupA and WRC cars are even faster, overall, than GroupB cars used to be. This is mainly due to technology advances in tire formulations and suspension technology leading to GroupA cars being faster around corners but losing on straights as compared to GroupB cars. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Martini Racing Skrevet April 17, 2006 Rapporter Share Skrevet April 17, 2006 Video av de to mest suksessfulle bruppe B bilene : http://videos.streetfire.net/search/lancia/0/0A17113C-8716-41BF-8657-05B2EA85CD52.htm Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Coltern Skrevet April 17, 2006 Rapporter Share Skrevet April 17, 2006 Fytta helvette, fikk seriøst grøssninger på kroppen av den audi s1'en ass :) Siter Pioneer--JBL--Momo Polk--Optima-SoundMagus :) STP støydemping. Bil: Mitsubishi Galant -97 G8. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EyeLid Skrevet April 17, 2006 Rapporter Share Skrevet April 17, 2006 Hver JÆVLA gang det er noen som bare så mye drar opp en eneste gruppe B film eller bildesak så begynner bitchingen om resultatene. Spør dere meg er dere så offtopic ift at det er en FILM det er snakk om! For MEG er Audi værst, da JEG driter i de andre, ren subjektiv preferanse. Skal folk digge andre merker, så værsågod! Og jeg tror det er mange som har det slik. Selvfølgelig er resultatene reelle, men her skaper enkelte den samme diskusjonen vi har sett fler ganger...og JEG begynner å bli lei. NYT FILMEN! :thanks Siter innehaver av ableitet.no; Audi Sport, Rallye & Racing Quattro host av twenty S1; Audi Sport Quattro S1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BushwalkA Skrevet April 17, 2006 Rapporter Share Skrevet April 17, 2006 vakkert Siter -sierra 5,0 "lat" -Patrol 3,3td " brukshore" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Martini Racing Skrevet April 18, 2006 Rapporter Share Skrevet April 18, 2006 http://videos.streetfire.net/search/lancia/0/15EA64B0-1629-4E2A-BB84-354120045F1E.htm Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
porsche power Skrevet April 18, 2006 Rapporter Share Skrevet April 18, 2006 Det var en værsting av en rallybil Lancia S4 som var på den filmen. Audi sin s1 var jo langt fra så konkuranse dyktig bil som lancia sin s4. Vant ikke lancia konstruktør VM 5år på rad? Siter “Thank god there’s no 48-hour race anywhere in the world, because chances are nobody could beat Porsche in a 48-hour race. They’re probably the only cars in the world that would stand-up for something like that.” Carroll Shelby Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg