Gå til innhold

E30 Turbo: '85 BMW E30 327i turbo, prosjekt stroker!

Ranger emnet

E30 Turbo

Anbefalte innlegg

• Svar 342
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Må bare si at bilen er skamrå, og at lyden av den er bare herlig!

Siden jeg liker bilen så godt, skal jeg være grei å legge opp en film jeg har av den.

3 mirrors til nå. Ikke klag, vær heller gla over at en liten tulling fra nord,

hjelper en enda mer tullete kar enda lenger nord med en liten film av bilen sin ;)

Høyreklikk på filmen, velg "Lagre Som../Save Target As.." og last ned i vei!

http://home.no.net/prebenai/bilforumet/

http://home.no.net/naimak/bilforumet/

http://home.no.net/cparken/bilforumet/

Hehe :) Som om jeg skulle sagt det selv! :) Takk for linkene i allefall! :respect

Er akkurat kommet hjem fra Tromsø nå, så nå er det noen timer søvn som skal til før jeg tar turen opp i verkstedet å pusser i vei. Har innsett at det er bare å sveise inn stykker etter hvert som det dukker opp når jeg pusser, så blir jeg nok ferdig til slutt!

Det er nok ikke så ille som jeg først antok, så i løpet av morgendagen skal nok det meste være borte håper jeg. Ser bare at datoen for sommertreff i Mo nærmer seg med stormskritt.. Må bare få den klar i år! :)

Har vært å shoppet nytt digitalkamera også i Tromsø, så blir litt bedre bilder i morgen forhåpentligvis!

Men nå er det dusj å seng. Rart med det, men 11 timer i bil er ikke like lett som i gamle dager :driving

BMW E30 3.1 ///TIC (snart ny m20 motor 331TIC)

09 Audi A4 2.0TFSI Avant Quattro S-line

08 FastFord Transit TDCI kassapowah

08 Slovw Caddy Maxi TDI DSG

Suzuki GSX750R TurboIntercooler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Ja, en liten update er vel på gang da.. Igjen ble det forandring i planene! Etter å ha sveiset rust framme i dørken, fant jeg noen små flekker rundt om kring under bilen, og joda, den ble TOTALT ribbet under! Var et par små hull bak også, på baksiden av kanalen. Har pusset bort ALT rust nå, og sveiset inn stykker der det var hull. Behandlet inni kanalene, og skal lakke under bilen også. Deretter bodyskyds eller hva det nå heter.. :)

Ble litt mer jobb en forventet, men slik er det nå en gang. Under demontering satt det meste fast, så mye måtte borres bort. Bl.a. håndbrekkwirene, div. skruer og braketter. Så nå blir dette også byttet, og nye caliptere, hjullager bak, bremseskjold, powerflex i hele bakstillingen, +++ Susa fort avgårde flere KR en forventet ja.. :/

Her er noen bilder underveis: (desverre fortsatt med mobilkamera)

?size=org&id=70466

?size=org&id=70468

?size=org&id=70469

?size=org&id=70464

?size=org&id=70467

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I helgen fikk jeg ikke gjort mye med bilen egentlig. Fikk masse deler, bl.a. powerflex, bur ++

Har tectylert ferdig på undersiden nå, og skal legge på lakk på undersiden i morgen. Jobbet også litt på buret, men tannpine stoppet meg ganske tidlig. :jail

Litt bilder, FORTSATT med mobilkamera, dessverre:

Tectylert under:

?size=medium&id=70808

Buret jobbes litt med:

?size=org&id=70807

(legg merke til at jeg liiiker cola) blah

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt update:

Har fått deler fra danmark, men selvfølgelig manglet bakhjulslagrene. Blir ettersendt.. :( Ellers har jeg presset ut foringene i bakstillingen (bærearms foringene måtte brennes ut), pusset ned og zinkbehandlet bærebrua, og grunnet den. Litt bilder:

?size=org&id=71019

?size=org&id=71075

?size=org&id=71076

?size=org&id=71077

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvor fikk du den sinkbehandlet? hva har du grunna den med?

Jeg kjøpte zinksett her: http://new.gasolin.no/index.php?main_page=product_info&cPath=31&products_id=347&zenid=6a08ef182c0d6f4993ad252f2b738de0

Grunnet med powercoat. Og skal lakke understellsdelene og under bilen med arcanol sølv metallic. Bilder av lakkering kommer sikkert i kveld! Nå bærer det opp i verkstedet, igjen.. Huff, kjærringa liker det ikke! blah

har du noen film klipp hvor bilen faktisk er i bevegelse???

JEG VIL SE GUMMI RØYK!

Har liggende på maskinen, men ingen plass å hoste dem.. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kveldens update:

Lakkert første strøk under bilen med sølv metallic arcanol. Lakket bærebru, bærearmer og navene bak. Fått tilpasset og satt fast hovedbøylen til buret. Bilder:

?size=org&id=71199

?size=org&id=71198

?size=org&id=71196

?size=org&id=71197

?size=org&id=71201

?size=org&id=71200

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser kurrant ut dette :P

Hvordan er reglene på fjerning av reservehjulsbrønn, tank osv ?

Vet ikke hvordan reglene er på det, men tanken skal tilbake på plass igjen! Ang reservehjul, så eksisterer det jo ikke på en del nyere biler! Da er det heller en liten luftkompressor og en boks med lappeskum! Det har jeg liggende i bilen uansett.. Å bytte hjul tar for lang tid! :)

viss noen lurer så trengs det 40 tonn's trykk for å få ut sånne foringer! tror det var 40.. så det for ei uke sia på tv. hehe.

Ja, de satt noe inne hel*ete! Klarte ikke presse de ut, så da var det like greit å brenne de ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider