Gå til innhold

E30 Turbo: '85 BMW E30 327i turbo, prosjekt stroker!

Ranger emnet


E30 Turbo

Anbefalte innlegg

  • Svar 342
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Glemt å betale internett= JA! Stengt og koblet av.. 0 purring eller stengningsvarsel, kun et inkassokrav fra Lindorff ETTER alt er stengt!?!?

 

Menmen, må jo ha en eller annen kompis som kan legge ut for meg eller?? *sjekke*

BMW E30 3.1 ///TIC (snart ny m20 motor 331TIC)

09 Audi A4 2.0TFSI Avant Quattro S-line

08 FastFord Transit TDCI kassapowah

08 Slovw Caddy Maxi TDI DSG

Suzuki GSX750R TurboIntercooler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe.. Var Volvo T-gul, og er nå Plymouth Prowler lilla ja.. Volvo pressa er byttet ut til en Garrett.. Så nå er det INGEN volvodeler igjen på'n..:smilbmw:

BMW E30 3.1 ///TIC (snart ny m20 motor 331TIC)

09 Audi A4 2.0TFSI Avant Quattro S-line

08 FastFord Transit TDCI kassapowah

08 Slovw Caddy Maxi TDI DSG

Suzuki GSX750R TurboIntercooler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La merke til VOLVO som stod på turboen! :) Jeg liker jo egentlig ikke BMW i det hele tatt, men denne var da ikke så ille. Fet gulfarge som nå er lilla?

Tror vi har skjønt at du ikke liker BMW nå;)

 

Vanvittig tøff bil du har bygd!! Men nå må vi få film, come on! Specs på motor btw? PPF smidd innmat eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir nytt alu innsug i løpet av vinteren, H-profil råder, sveist og portet topp, samt nye ventiltettinger o.l. i toppen. Større spjeldhus og litt snacks. Har mappet bilen nå, og kjører på 1.7 bar.. Går heeelt sykt, og det er umulig å få tak på 1.-3. gear! Dro 300 meter striper her om dagen, lå i 60 km/t på 2. gear, dro på, over i 3. gear, og spant helt til 3. gear var tomt, ca 160 km/t! Var scary som f. for det er ikke bare bare å ratte hjulspinn i den farta fant jeg ut.. :boxers

 

Knopfler, jeg fikk ikke tid til noe tur i år! Nå er jo snøen kommet og kjerra er parkert trygt og godt i garasjen, klar til vinterens oppgraderinger!! Men da blir det ditto morsomere til våren! :smilbmw:

BMW E30 3.1 ///TIC (snart ny m20 motor 331TIC)

09 Audi A4 2.0TFSI Avant Quattro S-line

08 FastFord Transit TDCI kassapowah

08 Slovw Caddy Maxi TDI DSG

Suzuki GSX750R TurboIntercooler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir nytt alu innsug i løpet av vinteren, H-profil råder, sveist og portet topp, samt nye ventiltettinger o.l. i toppen. Større spjeldhus og litt snacks. Har mappet bilen nå, og kjører på 1.7 bar.. Går heeelt sykt, og det er umulig å få tak på 1.-3. gear! Dro 300 meter striper her om dagen, lå i 60 km/t på 2. gear, dro på, over i 3. gear, og spant helt til 3. gear var tomt, ca 160 km/t! Var scary som f. for det er ikke bare bare å ratte hjulspinn i den farta fant jeg ut.. :boxers

 

Knopfler, jeg fikk ikke tid til noe tur i år! Nå er jo snøen kommet og kjerra er parkert trygt og godt i garasjen, klar til vinterens oppgraderinger!! Men da blir det ditto morsomere til våren! :smilbmw:

rått rått rått.. kan du sende meg en liste åver snacks du har på nu? har motorn min i dela å skal bygge grom bil samtidig som den e frahverandre. vi får ta det til neste år. sne nu??

BMW E30

VW 1965 boble

Hilux

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har en M20B25 fra 198 ? Dieselveiv og b20 råder. Større Høyohm dyser! Har du dreid orginalstemplene!? Hva er gjort med toppen? Er den orginal? Ingenting er sveist eller porta?

ARP studs og hvilken toppakning? Greenrør er sveist selv. Innsug og gasspjeld er orginalt? Hvilken LMM bruker du? (om du bruker) Clutch? Girkasse?

 

Motoren din er virker veldig lik den jeg skal starte på i vinter. Så jeg maser litt med spm. Sikkert en del som lurer på akkurat det samme som meg ;)

Bmw E46 Touring

Bmw 320i Touring 89 GTS. Solgt

Bmw 320i Coupe E30. Solgt

Ford Escort Rs Turbo 89. Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har en M20B25 fra 198 ? Dieselveiv og b20 råder. Større Høyohm dyser! Har du dreid orginalstemplene!? Hva er gjort med toppen? Er den orginal? Ingenting er sveist eller porta?

ARP studs og hvilken toppakning? Greenrør er sveist selv. Innsug og gasspjeld er orginalt? Hvilken LMM bruker du? (om du bruker) Clutch? Girkasse?

 

Motoren din er virker veldig lik den jeg skal starte på i vinter. Så jeg maser litt med spm. Sikkert en del som lurer på akkurat det samme som meg ;)

M20B25 fra 1990. Dieselveiv, og B20 råder ja! 465cc høyohm dyser, 4.5 bar bensintrykksregulator. Ned dreide org. stempler (8:1 i komp) Kjørt med org. topp i år, men har ny liggende som er portet og sveist. ARP studs, org. toppakning som er limt med locktite 3020, og spesialdesignet "klemringer" limt på stålringene på toppakningen. Egensveiset grenrør, innsug og gasspjeld org, men blir egen patent i vinter, kjører Haltech e6x datasprut med 3 bar map, og derfor ingen LMM. Org Getrag 260 kasse, med sinter 4 pnkt clutch og sachs trykkplate. Oljecatchtank, med ekstra ånding fra røret som går mellom bunnpanne og topp.

 

Dette er i grove trekk det som er gjort, og det virker MEGET bra! Har kjørt litt i sensommer/høst, og ei helg på ACR, og IKKE spart på kruttet. Kjører opp mot 1,7 bars trykk nå, og det ser ut som det tåler enda mer! Eneste er at clutch'en kan slure litt på 3. og 4. gear (bare noen ganger, så det kan være når bilen har stått, og det er litt rust på svinghjulet??)

BMW E30 3.1 ///TIC (snart ny m20 motor 331TIC)

09 Audi A4 2.0TFSI Avant Quattro S-line

08 FastFord Transit TDCI kassapowah

08 Slovw Caddy Maxi TDI DSG

Suzuki GSX750R TurboIntercooler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår