Gå til innhold

vrtx: Bmw E30 - E30 Turbo Intercooler Prosjekt

Ranger emnet


vrtx

Anbefalte innlegg

Så er det ikke vanskeligere en det nei, hmm. Men det koster litt og montere det? Men hvor mye tåler den orginale motoren før den tar kvelden? 0,5 - 0,6 - 0,7 - 0,8 eventuelt ?

 

Jeg kjørte lenge med 0.8bar i ladetrykk på en 320 jeg hadde (anbefaler ca 0.5bar for lengre hloldbarhet). men man må jo ha i bakhodet at man kjører med originalinnmat når man kjører, kan ikke ligge på turtallssperre gjennom byen 14 gang. ta litt hensyn til motoren, ikke kjør før du har temperatur på motor, og la motoren få stå å gå litt før du slår den av etc. bytt olje litt oftere, forbedre kjøling av motor og evnt monter oljekjøler vis du ikke har det i fra før av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 99
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 4 weeks later...
  • 1 month later...
nå har det seg sånn at 320i/323i og 325i har forskjelli komp! med neddreide stempel tåler disse motorene UFATTELI med juling! sterk bunndel ;)

 

stemmer det. var en svenske(bäckis?) som bygde en b25 turbomotor med org neddreide stempler. den motoren var "skudd"sikker for 400 hk. men på et treff ble han ivrig og skrudde opp trykket enda mer. da hadde han rett over 500 hk. først da tok den ene råden kvelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hello Espen.

 

Ke det går me prosjektet?

Trur det hær bi jævlig artig...

 

Eg sku ha kåmme innom en tur å gløtta litt på biln.

Sku ha hatt et par idea tel at eg ska bynn me min....

 

Hallois! jo prosjekte går vel "greit". men har skjedd så mye annet som har kommet foran i rekka, vi er jo som sagt 2stk som holder på med dette prosjektet, han andre karn tok kveld på veiva i gt4'n sin og dama har kjøpt seg e30 som sårt trengte en kjærlig hånd. var å så til bilen der den står og la merke til at noen har forsynt seg i bagasjerommet, manglet en turbo b.l.a. + at jeg måtte evakuere ett fuglreir som hadde slått rot i motorrommet.. men blir vel å kaste oss på bilen snart så det blir drift til sommertreff.

 

mvh.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

oj, jeg skreiv vist med feil brukernavn, hehe... ikke det? okei... du veit den bolt/mutra som står på veiva, den man må av med for å få av registeremshjulet. veit du om det er lings eller? får den FAEN ikke av. skal bytte noe simmering bakom det hjulet. leker litt olje skjønner du. gleder meg til å få 325 motor i biln. du har ikke en tomgangsregulator ligganes?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår