Gå til innhold

bremseklosser fra biltema!?

Ranger emnet

Trygve_

Anbefalte innlegg

• Svar 39
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hvorfor er bremseklosser fra biltema dårlige, søppel osv.

Hva er feil på dem? Er det merke (Biltema), for harde, for myke....

Har vært en del innlegg rundt på forskjellige fora hvor Biltema's produkter blir stemplet som dårlige, men ingen sier hvorfor, hva er feil...

Kunne vært greit å vite hva som er feil med bremseklossene deres....

Mercedes 190E 1990 mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Biltema-klosser er akkurat like bra eller dårlig som andre "piratmerker" eller orginale for den saks skyld. Kjører på 2.året med Biltema-klosser på pajeroen, ikke noe unormalt bedre eller verre enn orginale fra Mitsubishi. Golfen har Biltema bremser rundt hele veien, merker ikke noe forskjell fra orginaldeler.

Har hørt utolig mange historier om onkelen til bestemora til en kompis som opplevde at Biltema delene var sååå dårlig og nesten drepte han i en sving bak samvirkelaget-men tror jeg på de?? Nei! Til en vanlig bruksbil er Biltema evig godt nok, at en i tillegg sparer noen hundre (eller tusen)lapper må da være flott!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Juba: Jeg har også den erfaringen med Biltema-deler generelt. Ved normal kjøring er det godt nok...

Turbokano: Det var et greit svar, og med et bra argument.

Hvordan er din kjørestil?

Når vi her på forumet kommer med spørsmål er det fint å få argumentene også..

Mercedes 190E 1990 mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå vet ikke jeg hva slags bil du har da, men hvis det ikke er en utrolig bil med masse hester så ser jeg ikke noe problem for å velge biltema. jeg har bremseklosser og bremsesko fra biltema på bmw'n og den bremser like bra før og etter at jeg skifta til biltema (vet ikke hva slags bremser som satt på før, men det stod ikke biltema på dem hvertfall)

skjønner ikke at folk hater biltema så mye jeg, tror det er noe med navnet. at biltema har rykte for å være dritt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Biltema hadde veldig dårlige bremser før, men de mått forbedre seg da bremsene ikke takla hard nedbremsing fra 140 +, nå er de som alle andre piratmerker av middels - kvalitet, fullt brukbare, men ikke noe for bane bruk akkurat, er det til normalbruk, er de helt greie.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper de har forbedret seg, det var elendig før.

Har brukt det til "nødrep" noen ganger, like elendig resultat hver gang.

Hard nedbremsing fra høy hastighet = garantert kast i skivene.

Klossene har vært veldig harde, skivene har i ett tilfelle blitt utslitt før klossene.

-1995 Volvo 960

-2010 Touran R-edition

Lenke til kommentar
Del på andre sider

No e det ei stund sida eg har brukt biltema klosser.. De erfaringene jeg har hatt er dårlig.. På gammalgolfen (1,6d, 54hk) opplevde eg fading og røyk viss eg kjørte hardt. Greitt at det e tynne og uventlierte skiver, men likevel!

For tre år sida opplevde eg også at belegget gjekk i oppløysing og løsna frå bakplata! :confused:

Når det gjelder skiver e eg heller ikkje imponert. Bak på 740'en rusta skivene i flak etter eit halvt år.. :wonder

Men det e berre mine erfaringer.. Sikkert andre som er godt fornøyd...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Biltema klossene er kjent for og være litt vel harde, kjører man noe hardt så sliter man skiver fort. Kommer jo ann på åssen bilen blir brukt, er nok helt kurant og bruke på en vanlig bruksbil, skal man ha bra bremser så sier det seg nok selv at Biltema ikke er dit man går først.

Hvis man ser bort ifra utseende, personlighet og inteligens så er jeg en jævli ålreit type.

Lenke til kommentar
Del på andre sider