Gå til innhold

Hei,

Ranger emnet


RSG60

Anbefalte innlegg

Er ny på dette forumet.

 

Har en 90 mod G60 som mangler en del lakk og trenger litt fiksing.

 

kjører rundt med en dårlig portet lader fra g-tech, 68mm reimhjul, chip og litt til.

 

men det mangler fortsatt litt spark i bilen, ikke akkurat 220 som oppgitt....

308481_757707581509671890_vl.jpg

 

Har vurdert å sette i en 1,8T motor fra nyere VW når den gamle en gang tar kveld. Er det noen andre her som har vert borti noe slikt tidligere, som kan gi tips om hvordan få det godkjent og lignende?

Få gang på CorradoclubNorwegen.

Legg forumet inn som startside!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt til er tt high flow cat, med simons effektanlegg bak, 3,8bar bensintrykk og KN filter.. pluss en tåpelig blow off valve..

Bruker foresten ikke KN filteret, for med den temperaturen som blir i motorrommet blir det bare dårligere effekt av det..

 

Det blir nok litt mer etter hvert, kam og FMIC, kansje porting av toppen og et nytt utløp fra laderen kansje..

Få gang på CorradoclubNorwegen.

Legg forumet inn som startside!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by RSG60

Litt til er tt high flow cat, med simons effektanlegg bak, 3,8bar bensintrykk og KN filter.. pluss en tåpelig blow off valve..

Bruker foresten ikke KN filteret, for med den temperaturen som blir i motorrommet blir det bare dårligere effekt av det..

 

Det blir nok litt mer etter hvert, kam og FMIC, kansje porting av toppen og et nytt utløp fra laderen kansje..

 

Med kam og/eller porting bør du nok gå ned på bensintrykk til 3,5 bar og gå opp på dysene istedet. Bensinpumpen din klarer ikke å lever nok trykk. Blow off har ingen misjon på G40/G60

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, jeg har oppfattet det på vwvortex og etter hvert.

 

De fleste der kjører heller på 3,5 bar.. Det burde jeg vel egentlig gjøre anten jeg porter og tar på kam eller ikke..men det krever jo en annen chip,

Vet du noe om hvor gode chiper G-tech leverer? eller burde jeg heller få Sam fra SNS til å sende en,,?

 

Men i USA kjører de jo på 93 oktan bensin i steden for 98, som vi gjør her, vet du om det har noen stor betydning, eller om det er ulike tallsystem på samme bensin?

Få gang på CorradoclubNorwegen.

Legg forumet inn som startside!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by RSG60

ja, jeg har oppfattet det på vwvortex og etter hvert.

 

De fleste der kjører heller på 3,5 bar.. Det burde jeg vel egentlig gjøre anten jeg porter og tar på kam eller ikke..men det krever jo en annen chip,

Vet du noe om hvor gode chiper G-tech leverer? eller burde jeg heller få Sam fra SNS til å sende en,,?

 

Men i USA kjører de jo på 93 oktan bensin i steden for 98, som vi gjør her, vet du om det har noen stor betydning, eller om det er ulike tallsystem på samme bensin?

 

G-TECH leverer vel SLS chipper, som er blant de beste av de tyske. Tror nok ikke de er så avanserte som SNS sine.

 

Oktantallet de bruker i USA er ikke forskjellig, bare måten å regne det på . Såvidt jeg husker er det to måter å måle oktan tallet på. Her bruker vi den måten som gir høyest verdi, i USA bruker de gjennomsnittet av de to.

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår