Gå til innhold

Litt flere bilder fra Hot Rod NATS'

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Her var det alt fra biler som var bygget av proffer med deler for over 600.000kr (Se andre tråden fra samme treffet.)

til "ekte" garasjekjerrer, autentiske med sjarmerende "feil" mellom dører/panser og karmer.

En hitech-rod forventer man gromlyd fra når den starter og det er jo ok. Men det er noe spesielt og uventet når de mer ekte gammelbilene starter og istedefor en spinkel 4 syl putrelyd fra en 1930 talls motor, buldrer en mildt oppskremt 5,7L under det slitte panseret!

Bak tyter to feite 3" potter ut instedefor det lille sugerøret som engang satt der!

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men på hjemmesiden legger jeg ut bilder fortløpende. Her er linken:

http://home.online.no/~staalgi/index.cfm

 

Har ikke lagt ut så mye i det siste, da jeg holder på med nye kanaler på begge sider. Første siden er ferdig og jeg ser ikke helt vitsen med å legge ut bilder fra andre siden, da jobben er lik (dvs like jævlig):D

Ambisjonen er å få karosseriet så ferdig som mulig før jeg starter på chassiet.

Mye er forsåvidt gjort på allerede, men siden utgangspunktet var så ille, er det fortsatt mye igjen:

 

Etter at kanalene er ferdige må platen under frontruta skiftes (enkelt), dørene må demonteres (ytter/innerdør) og øvre+nedre nedre del av både ytter og innerdør må skiftes. Har delene, men det er mye jobb for at alle dørkarmer ol. skal stemme etterpå. Samtidig med at dørene er demontert kommer jeg til å installere dørlåser m/sentrallås og sidevinduer m/el heiser (ALT mangler.)

Så kommer panser (har et dårlig et), pansersider (lager helt nye, lett siden de er helt rette). Etter det må hele karosseriet snus rundt for å sveise og avslutte endel fuger/skjøter på undersiden.

Det siste jeg kommer til å gjøre på karosseriet er tinning. Det blir nok endel av det. "Problemet" med finish-jobbing er jo at det blir aldri bra nok!. Man må liksom vite når det er på tide å gi seg, rett og slett.

Men følg med på hjemmesiden hvis du er nysjerrig. Noen ganger går det raskt, andre ganger går det sakte (helst det siste!), men jeg holder på. Gjør litt hele tiden og har overhodet ikke gått trøtt.

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DAMN DAMN DAMN DAMN DAMN DAMN DAMN DAMN DAMN DAMN DAMN DAMN DAMN DAMN DAMN DAMN DAMN DAMN DAMN DAMN DAMN DAMN DAMN DAMN DAMN DAMN DAMN DAMN DAMN DAMN DAMN DAMN DAMN DAMN DAMN DAMN DAMN DAMN DAMN DAMN DAMN DAMN DAMN DAMN DAMN DAMN DAMN DAMN DAMN DAMN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

Var jeg der? NEI!

Måtte jeg til Bergen den helga? JAAA for pokker!! :mad:

 

GRRRRRRRRRRRRRRR!!!

~Ratata~

4 doors - no waiting

http://www.drive4fun.net

 

No Turbo Shit, Just Real Power!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår