Gå til innhold

tungstarta 230et

Ranger emnet

bj0nn

Anbefalte innlegg

hei... sliter med tungstartet volvo.

det er en 740 turbo med b230ET. pluggene blir "våte" av bensin og den vil ikke starte. når jeg rengjør pluggene strarter han med det samme, men går ofte over til å gå på 2-3 sylindere og ryke j... svart! etter en liten stund går han på alle og fungerer fint. skjer somregel når motoren er kald.

den er chippet osv, etter chippen ble montert begynte han å bruke endel mer bensin og bli mer tungstartet. mulig han får for mye bensin pga det? eller kan d ver kaldstarten som står på konstant av en eller annen grunn? noen muligheter for å¨få dette justert? verksteder eller lignende som han utstyr til

evt justering av motronic insp. system?

når motoren er varm fungerer allt som det skal..

volvo 740 turbo med borbet 9*16, chippet,filter osv.. 200+ hk

3" JT ønskes kjøpt

volvo 740TiC 87mod selges i deler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde et problem med min et motor, og da var det våte plugger og den starta ikke. pusset jeg pluggene starta den men var nesten som den bare gikk på 3 syindere og da måtte jeg holde gassen i bån for att den skulle gå i det hele tatt . men her var problemet bensintrykksregulatoren som var tett som da gjorde at bilen drukkna i bensin, jeg fikk bytta den og da funket alt. så koblet jeg på en ny chip og nå jager den på turtall når den står i N eller P.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde et problem med min et motor, og da var det våte plugger og den starta ikke. pusset jeg pluggene starta den men var nesten som den bare gikk på 3 syindere og da måtte jeg holde gassen i bån for att den skulle gå i det hele tatt . men her var problemet bensintrykksregulatoren som var tett som da gjorde at bilen drukkna i bensin, jeg fikk bytta den og da funket alt. så koblet jeg på en ny chip og nå jager den på turtall når den står i N eller P.

har du dump ventil? isåfall vilken ? et motorene fjusker lett med dump.har hørt att 2stemplet ventil fra hks skal vere den beste:)

Volvo 740 87mod Autronic++ 2.5 16v Overbôôst

Volvo V70 AWD R 99mod vrak

Lenke til kommentar
Del på andre sider