Gå til innhold

Slark i styringa

Ranger emnet

sek700iafc

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har litt slark i styringa på golfen min. Jeg merker det spesielt når jeg gir på mens jeg kjører på sporete vei. Det er som om bilen styrer fra side til side av seg selv. Er det noen som vet hva som kan være galt/slitt? Er det noe jeg kan fikse selv eller må jeg sende den på verksted? På forhånd takk for all hjelp!

VW Golf GTI 8v 93'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

juster forstillinga... kan komme av det og..

eller endeledd som nevn over..

eventuelt at du har slitte hjullagre.. da vil bilen begynne å styre litt selv pga dødgang osv

Ok, tenkte jeg skulle ta forstillingskontroll snart uansett. Men justerer de forstillinga for meg da? Ca. hvor mye vil det koste å skifte endeledd/hjullagre?

VW Golf GTI 8v 93'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg var ute å kjørte i dag, merket jeg at det var vibrasjoner i rattet når jeg bremset i ca. 120 km/h. Kan dette ha sammenheng med slark i styringa, eller er det noe annet? Det hører også med at jeg hadde et litt ublidt møte med en fortauskant i vinter. Men hadde ikke særlig fart, så vet ikke om bilen tok skade av det.

VW Golf GTI 8v 93'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, dette kan ha sammenheng.. er det slark, så vil det oppstå vibrasjoner!

kan tydes at det er endeledd som er gåent!

evt prøv og stram til senter mutterene dine! (skal sitte med 265NM)

Takk for svar! Men hvordan kan jeg sjekke om det er endeledd(ene) som er gåent? Er det vanskelig å bytte dem selv?

VW Golf GTI 8v 93'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jekker du opp bilen på den siden du tror det er (i ditt tilfelle begge sider(ville jeg gjort da) Så tar du ta på høyre og venstre side av dekket å rikker det inn og ut. Der skal det ikke være slakk.

Hjullageret sjekker du på samme måte bare du tar tak oppe og nede på dekket og rikker opp og ned.Skal heller ikke være store slakken der.

Takk for svar! Men hvordan kan jeg sjekke om det er

endeledd(ene) som er gåent? Er det vanskelig å bytte dem selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider