Gå til innhold

Ny brukt bil - Vectra B?

Ranger emnet

yngwieee

Anbefalte innlegg

senket mye eller? måtte du valse?

195/65/15 er orginalt

Har ikke senket min, men vurderer å senke rundt 30 mm.. er litt klaring så..

Forresten så er det 185 som er orginalt på min vectra :P har kjøpt mæ nye dekk nu da.. 225/40/18.. så kommer vel senkesettet etter det ^^

Opel Vectra 1997 hatchback

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du kan fly ned hit så kan du få min strøkne 97 vectra b stv for en 65 lapper ferdig pruta. :)

Hehe, takk for tilbudet, men tror nok jeg holder meg til sedan i første omgang. Blir nok ikke storfamilie på meg riktig enda :D

Har glemt å gi oppdatering etter at jeg hadde med meg en mer kompetent kompis for å se på bilen. :) Fant ikke noe mere feil, bortsett fra at håndbrekkwiren var litt for slakk. Så ikke under bilen, men så på ramma i motorrommet, og der var det ikke anntydning til rust. Oljesvettingen jeg oppdaget sist gang, var ikke noe farlig.

Liten oppsummering:

* ABS Lampe lyser. (Fikset! Forsvant når vi fikk av det skeve dekket.)

* Oljesvetting fra toppdeksel.

* Stygt og slitt setetrekk. Bilen bærer preg av å ha blitt røkt i. Baksetene er dog hel og fin.

* Slitt lakk. Småriper her og der

* Liten bulk på forskjerm. "Hjemmefikset", med veldig dårlig resultat.

* 1 Knust tåkelys.

* Ubalanse i vinterdekk. (Borte nå)

* Må ha nytt dekksett for både sommer og vinter.

* Motoren lugger når man akselerer med full gass, i alle gir. Tar en stund før den tar tak. Dette har kommet i større grad nå, enn det var sist gang, da jeg prøvde alene.

Fakta om bilen:

Motor: 1,8i, 115 hk.

Gir: manuell, 5 trinn

vekt: 1300 kg

år: 1997

km: 190 000

Eieren har sagt 60 000, men så langt vil ikke jeg strekke meg. Har en sum i hodet nå, men hadde vært morsomt å høre hva dere ville gitt for bilen, selv om det er vanskelig å si uten å ha prøvd den. Hva ville dere gitt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den computertasten som 'ikke virket', den brukes til å slette med. En kan ikke bla frem og tilbake i menyene, kun bla den ene veien. Så den virker nok:)

Nye dekk kommer fort på endel penger. Siden du trenger både sommer og vinterdekk, er det fort 10.000,- i dekk.

Vil derfor påstå at dette er et godt prutningsmoment.

Bilen er også kjørt noe langt (min er rundet 200.000km forlengst:p ), så mulig en kan presse prisen litt der også.

Mulig du får den for rundt 50.000,- om du er en racer til å prute?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså. Det meste er jo småpjusk. Litt lakkskader og slikt er uungåelig. Det er dog VELDIG dyrt for å få lakket ting opp igjen, så du må ta en vurdering om det er akseptabelt for deg. Sideskjerm får du kjøpt fra dynga for en 500 lapp (pluss lakk da, har også en bulk i min så jeg har en ny skjerm stående). Tåkelys er lett å få tak i, koster deg sikkert bare en hundrelapp eller to. Oljesvettingen bør du få en som har peiling til å se på. De fleste biler svetter litt og det er som oftest ikke så farlig. Setetrekka er ikke så lett å få fikset da, skal du ha nye så må du sikkert kjøpe nye seter (har et hull i mitt førersete så jeg skifter hele setet, får et brukt for en høvding). Det at bilen er røkt i bør du jo kanskje prute litt på. Blir litt herslig i bilen med en seig aim av gammel røyk. Men det ordner seg vel med noen wonderbaums under setet eller noe i den duren ;)

Det jeg ville fokusert på er at bilen røkker når du kjører, for det er det som kan være kostbart. Det kan være dårlige ledninger eller noe feil med tenninga, som er veldig dyrt. Er du heldig så er det kanskje bare en plugg som må skiftes:) Handbrekk vaieren min er også litt slakk, men det er helt ubetydelig!

Det er jo en del å utsette på bilen og den har gått litt langt. Vift me 50 høvdinger fremfor ansiktet hans, og si at han neppe for solgt den til nån andre for en så god pris eller noe i den duren, så er det et akseptabelt kjøp ;)

Opel vectra B er en kjempebil spør du meg! Driftsikker og billig bil! Tror du får mye for pengene, istedet for å betale så mye for et merke.

Der har du mitt råd isåfall ;) Fin bil forresten, 18" og sotede ruter så er den i boks ;)

Opel Vectra 1997 hatchback

Lenke til kommentar
Del på andre sider