Gå til innhold

hydraulisk clutch/m90 i 240?

Ranger emnet

maxis

Anbefalte innlegg

Hei! Har hydraulisk clutch i alle tre 240 mine. 2 med M90 med tilhørende slave og master ifra 940. Clutchpedal kan du glemme å kjøpe på volvo...Den koster...og den levers vel ikke lengere. Men det du tar: en bremsepedal og en clutchpedal. Så montere du bremsepedalen i den øverste hullet(ref. det bildet der du ser master stikker inn i). Så måler du hvor lang den skal være. Også kapper du litt over "knekken" på bremsepedalen. Så kapper du clutchpedalen i den lengden som mangler. Da har du den slik den skal være. Så kapper du sveisen på den biten som clutchvairen var festet i. Den pekte oppover før. Nå finner du ut distansen hvor den skal stå iforhold til mastersylinderen. Nå skal den selvsagt peke nedover. Det kan hende du må borre opp hullet til bolten som skal gå igjennom. Det kommer ann på hvilken master du bruker.

På mitt siste prosjekt, -86 245 med turbodiesel ifra Mitshubitshi Galant, brukte jeg den tilhørende hydrauliske clutchen ifra donorbilen. En ting er ganske merkelig, men det passet rett i!! Laget selvsagt pedalen, men ellers var det plug and play. Helt utrolig. Muligens at jeg starter en tråd på den, men den er snart på veien.

Håpet du skjønte det med pedalen. Kan legge ut bilde av ferdig pedal hvis du vil

Mvh

Beachee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hovedsylinder fra 740 GLT f.eks, forleng pedalen (må flyttes lenger opp), kapp pinnen og snu den ned..

FTE som lager sylindrene, man må kjøpe røret og slangen originalt (fra en 260 f.eks.).

Var innom alle hydraulikksjapper i hele byen, men ingen hadde noen koblinger som var M12*1.. kosta 900 kr for slangen og 300 kr for røret, sylindrene skaffet Clutch & Brems på Heimdal.

HAR du noen flere bilder på den FTE pappesken (nr på den )

Mastersylinderen har jeg nr på, den andre hadde jeg liggende originalt fra en 740 GLT, så leverte tilbake den eska. Anyways, master: KG19094.1.5 (Mekonomen grossist 05-79638).

Lenke til kommentar
Del på andre sider