Gå til innhold

Radiator lekkasje

Ranger emnet

Morgis

Anbefalte innlegg

Hei.

Har problemer med lekkasje av kjøleveske.

Var veldig vått under radiatoren så jeg løftet den opp og fant en plass hvor det lakk. Håper dette er den eneste.

Har prøvd "radiator tett" som jeg kjøpte på bensinstasjonen, men den hjalp vist ikke.

Noen råd til hva jeg skal gjøre?

Kanskje bare skaffe meg ny radiator?

Og nei, jeg skal ikke bruke kanel da det blir mye tykt og varer bare kortvarig.

DSC00032.JPG

Signaturen din har blitt tatt av forumpolitiet. Les reglene,så skjer det ikke igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom det er stussen som lekker er det greit å lodde bare en rengjør skikkelig.

Mekonomen skulle ha 2400 kr for en ny sånn radiator, kan faktisk være billigere originalt.

Loddet selv inn gjengeparti til tempføler for elektrisk vifte på en slik radiator nå nylig,

brukte liten propanbrenner og loddetinn.

83 Volvo 760 Langtidsprosjekt som skal godkjennes med chevy V8 Tråd

86 Bmw 320 E30 Bruksbilen

83 Volvo 240 Vinterbilen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny radiator til 260 2,7 koster 1390,- hos Radiatorservice i Stavanger.

http://www.radiatorservice.no/pages/produktsok.html

juggu ikke gal pris.

men får starte med noe lodding så ser jeg om det holder :)

pøser ut vann når den begynner å bli varm hvertfall.

Signaturen din har blitt tatt av forumpolitiet. Les reglene,så skjer det ikke igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

også får man tett varmeregister da såkalrt ;)

har skyld og vaska reint så uendelig mange varmeregistere i vinter pga radiatortett/feil kjøleveske/kanel/etc

Jeg må bare få blåst ut den radiator tett gugget som ikke fungerte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg ville ikke hevet egg inni, hehe..

selv om mythbusters gjorde det og det funket, så ville jeg ikke hevet gugge inn i motoren/radiatoren.

sikkert ikke så idèellt for vannpumpe, samt da kjøleeffekten for radiatoren.

(som nødstriks kan det vel fungere, om du MÅ videre.. les: øksemorder følger etter deg).

Jeg ville nok loddet den, eller evnt. bare byttet radiatoren.

Vet ikke om automatradiatorer har bedre kjøling (alu)?

Du kan vel få en brukt en hos huggeren for 3-500kr, ville jeg tro. (en i fin stand).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville nok loddet den, eller evnt. bare byttet radiatoren.

Vet ikke om automatradiatorer har bedre kjøling (alu)?

Du kan vel få en brukt en hos huggeren for 3-500kr, ville jeg tro. (en i fin stand).

Skal levere den til et verksted i morgen hvor dem fikser radiatorer. Lodder osv.

Det med automatkassen så har vel den noen olje kanaler inni radiatoren etter hva jeg har forstått?

Lenke til kommentar
Del på andre sider