laguna-95 Skrevet April 16, 2006 Rapporter Share Skrevet April 16, 2006 er det noen som har kjenskap til megabillig.com var ganske rimlige priser der... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Erik Johansen Skrevet April 16, 2006 Rapporter Share Skrevet April 16, 2006 ikke vær så sikker på prisen før du har klikket på kjøp, og deretter regnet ut momsen ut ifra den prisen som bli opplyst i kassen. først da vet du den faktiske prisen du må ut med, forhåpentligvis. når det gjelder erfaringer får vi jo se om noen dager når jeg får forsterkeren jeg bestilte tidligere denne uken da. pengene er mottatt, så nå har de ingen unnskyldninger for å somle... :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vest_racing Skrevet April 16, 2006 Rapporter Share Skrevet April 16, 2006 Har vært oppe mange ganger før.. Så vis du bruker søke funksjonen så finner du nok mye om emne.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thomasekeli Skrevet April 17, 2006 Rapporter Share Skrevet April 17, 2006 Har handla der en gang. Helt okei. God service, rask levering, godt pakka.. Men om du skal ha noe serriøst dyre flotte greier får du fort vekk utrolig bra tilbud her i landet, noe som resulterer i et dårlig trekk å handle i utlandet.. (Litt anderledes det der med å handle over nettet, og ikke minst garatien som alle syter over; som faktisk er et godt poeng! ;)) Men for mindre enklere greier, så er dem fort vekk billigere, virker det som.. Men som sagt, det vanker godpriser der ute, om du er ute etter noe gromt.. Lønner seg å sjekke priser hos norske forhandlere, da...! :D Siter Her skulle det vært en link til min prosjekttråd. Men jeg har ikke hatt tid til å lage en prosjekttråd. Men det er tanken som teller, er det ikke? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BoomBoxx Skrevet April 17, 2006 Rapporter Share Skrevet April 17, 2006 Problemet (eller det som er positivt for megabillig) er at de fleste ikke orker å mase på hver enkelt norske forhandler for rabatter. Er man i tvil om man vil kjøpe den ene eller andre CD-spilleren, og undersøker litt rundt omkring, er det en gjeng av forhandlere (både på nett og i vanlig butikk) som alle gir "tilbud" på forespørsel, men helst vil gi deg gleden av å betale flere hundrelapper ekstra dersom du er for høflig til å spørre om avslag i prisen. Da er det mye enklere å kjøpe CD-spilleren (eller whatever) via megabillig til en billig penge, og spare uten å måtte spørre for å få rabatt. Selv med europeisk radio sparer man mye i forhold til veiledende priser (man må jo sammenlikne med veiledende priser så lenge man ikke spør Megabillig om rabatt også). Jeg kjøpte min 960MP med USA-radio fra megabillig, og betalte ca. 4000,- inkl. mva og frakt. Her til lands koster denne spilleren fra ca. 6000,-. Riktignok med europeisk radio, RDS, osv, men jeg får jo inn alle frekvensene med oddetall, og da er faktisk de fleste stasjonene dekket - hvertfall her i området. Men som poengtert tidligere: Det lønner seg ABSOLUTT å sjekke litt rundt før man bestiller - det gjelder ikke bare megabillig, også norske butikker og nettbutikker. Det finnes norske forhandlere som tar psycho-priser for visse ting som andre selger til en helt ok pris. F.eks., så er det en bilstereosjappe i Tønsberg som har ville priser på høyttalerne sine, og jeg har derfor pleid å handle i en annen like ved. Når jeg skulle ha kabler, lønte det seg imidlertid VELDIG å gå i den første butikken, for selv om jeg ikke kjøpte noe annet, fikk jeg kablene mye billigere der enn jeg fikk i "pakketilbud" med høyttalere og det hele fra den andre sjappa. Forøvrig var det samme merke og tykkelse på kablene i begge sjapper. Mine erfaringer med bilstereobutikkene HER i området, hvertfall, har gjort at jeg kun handler fysisk i butikkene dersom de har noe til oppgitt fornuftig pris, eller hvis det er noe jeg må ha der og da. Ellers finner jeg alt jeg trenger på nettet, både i Norske og utenlandske nettbutikker. Når det gjelder garantier ved kjøp fra utland, er jeg helt ærlig ikke helt sikker på i hvilken grad dette er noe problem. Ikke noe jeg har kjøpt har gått i stykker. Men jeg er litt bevisst på å ikke bestille f.eks. forsterkere med masse unødvendig elektronikk som kan gå i stykker, eller ting jeg vet har dårlig rykte for holdbarheten. I tillegg kan jeg fikse det meste selv, om det skulle gå i stykker. Vil understreke at jeg ikke har noe imot noen av forhandlerne her på forumet, og at de ikke bør føle seg truffet av det jeg skriver, da det ikke er myntet på spesifike personer her. Veldig mye gode produkter som tilbys, og man gjør jo absolutt ikke noe galt i å kjøpe av disse eller andre her til lands! Men når man får samme eller bedre produkter til lavere pris et annet sted, og det kan dumpe rett ned i postkassa di (evt. på nærmeste postkontor) på kort tid og uten noe stress, hvorfor ikke? Personlig ser jeg hvertfall ikke vitsen med å betale eksempelvis kr 4995,- for en subwoofer som er dårligere enn en til kr 3479,- ferdig levert i postkassa bare fordi førstenevnte er til salgs i Norge og sistnevnte i USA. Vet det er mange som er enig, og mange som er uenige, og sånn vil det jo alltid være! :) Sorry for avsporinga, men jeg bare måtte :D mvh Jan Rune Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
audioteam Skrevet April 17, 2006 Rapporter Share Skrevet April 17, 2006 Garanti, garanti . Å sjekke pris er jo et ork :) Mvh Siter Driver Audioteam . Leder i Acap . Agent for Ice Audio Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
spurv Skrevet April 17, 2006 Rapporter Share Skrevet April 17, 2006 Handla hos Megabillig.com jeg. Prisen du ser er inc. mva, og frakt når den kommer i handlekurven! Eneste som kommer i tillegg er en liten slant til fortollinga! Han som driver stedet er også veldig behjelpelig! Garanti har du som alle andre steder, og du sender ikke utstyret til USA for "reprasjon/sjekk". Egen instans i norge for dette. Blir nok Megabillig.com på meg neste gang og ja. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Erik Johansen Skrevet April 17, 2006 Rapporter Share Skrevet April 17, 2006 mener da det sto i kassen at prisen var ink. frakt, men eks. moms? hva var ellers vitsen med å forklare under hvordan man kunne regne ut momsen selv? hmm men om dte faktisk Var med moms så er det jo bare fint det da. men det finner vi fort ut om ikke så lenge. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odd-Helge Skrevet April 17, 2006 Rapporter Share Skrevet April 17, 2006 før var prisene med alle avgifter men av en eller annen grunn har de nå fjernet avgiftene slik at du må regne dette ut selv. En enkel oversikt på hva bestillingen koster deg totalt. Regn ut moms avgiftene selv helt enkelt. Trekk fra 12% fra summen som er oppgitt og gang det beløpet med 25%. Da har du avgiftene. Legg på 55,- kroner i ekspedisjonsgebyr som fraktselskapet skal ha for fortollingsarbeidet. Et eksempel: Sum på 3000,- minus 12% = 2640,- Du sparte 360,-. Gang 2640,- med 25% som blir 3300,-. Avgiftene blir altså i dette eksempelet 660,- + 55,- Kr. utover dette kommer frakten Siter Livet er ikke bare en lek,det er også en dans på roser ;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
meino Skrevet April 17, 2006 Rapporter Share Skrevet April 17, 2006 jeg er veldig fornøyd med megabillig!! jeg la en spiller i handlekurven. så var det ca 300 kr i frakt å div. å liten stund etterpå kom d en mann å banka på døra mi å gidde meg spillern som forresten var pakka inn.. å megabillig har jo garanti på alle varene sine!. Siter Tar deg ikke på motor men tar deg på galskapen! *Audi A4 TdiQ* *King Cab 2.2 badass*solgt* *Sierra 2.0 IS *søppel* *arctic cat zl 500 *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mx_power Skrevet April 17, 2006 Rapporter Share Skrevet April 17, 2006 etter mye om og men tok jeg mot til meg å overførte 27000kr og nøyaktig 6dager etter kom det en man med to svære pakker. og noen av tingene jeg bestilte hadde de ikke inne så da fik jeg mail etter bare noen timer hvor han spurte om jeg ville vente til de fikk tak i eller om jeg ville ha en dyrere tilsvarende vare uten tilleg i pris. genialt sted-- granti funker helt fint. annbefales... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Erik Johansen Skrevet April 17, 2006 Rapporter Share Skrevet April 17, 2006 det hørtes jo fint ut. men nå bare lurer jeg på en ting, Når er det de kommer og leverer på døren? for er jo ikke ferdig på jobben før rundt 16.00 eller noe sånt de neste 2 ukene... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thomasekeli Skrevet April 17, 2006 Rapporter Share Skrevet April 17, 2006 De kommer midt på dagen. Hvis du skulle være så uheldig å ikke være hjemme, så får du en lapp i postkassa med beskjed om å hente på nærmeste postkontor. Vel, I did.. Så får du se hva som skjer med varene dine ;) Siter Her skulle det vært en link til min prosjekttråd. Men jeg har ikke hatt tid til å lage en prosjekttråd. Men det er tanken som teller, er det ikke? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mx_power Skrevet April 17, 2006 Rapporter Share Skrevet April 17, 2006 de ringte meg når de skulle levere varene så ba jeg de bare om å levere de på jobben min. e vell fed ex som leverer. hvis de leverte før 1530 så skulle de levere på jobben om hvis etter så skulle de komme på hjemme adressen min.. men vet ikke hvordan det er der du bor. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BoomBoxx Skrevet April 18, 2006 Rapporter Share Skrevet April 18, 2006 Jepp, er FedEx som leverer. Ekstremt servicevennlige de folka der. Både jeg og en kamerat ble oppringt, og fikk tilbud om å få varene levert på jobben. :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg