Gå til innhold

Tomgangsproblemer på min E190..


Atrax

Anbefalte innlegg

Har en MB 190E 1.8, 1991 Mod..

 

Kjøpte bilen for en tid tilbake, men etter jeg hadde hatt den i noen dager så merket jeg at den gikk urent på tomgang..

 

Den variere mellom 600-1000 omdr.

Den er noe bedre da motoren er go å varm..

 

Har målt motstand på pluggledninger, skiftet plugger og fordeler...

 

Noen som har tipps om dette? (Lambasonde?)

 

 

___________________

 

Begynte å plages med laddingen, da den gikk tom for strøm.

Målte laddingen, da den laddet lavt så bestemte jeg meg for å kjøpe ny dynamo og batteri...

 

Har nå montert nytt batteri og ny dynamo...Original dynamo (55A)

Og et batteri av høy kvalitet, 73Ah...

Har testet den nye dynamoen i benk, laddet da 14,3v, som da er normalt.

 

Nå lader den ikke mer en 12,7v på tomgang, noen som har vært borti dette?

Har tatt av innsugsforvarminga, tok ut sikkringen...får da noe bedre ladding..

 

 

Hva er det som drar strøm??:confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk iallefall at viftereima de er ok(stram nok osv.) før du begynner å styre på med andre ting.. :)

Det med at du får bedre lading når du tar ut en sikring er jo rettogslett fordi da tar du av noe som trekker strøm.. prøv og sett vifta og anlegget på fult så får du dårligere igjen...

 

Noe mer vet jeg ikke. Kan jo kanskje prøve å legge inn på teknisk(eller aller helst mercefreaken eller mb190klubb foruma) for å få bedre respons.

 

Fikk du med ny regulator(med børster) når du kjøpte dynamo? hvis ikke kan du sjekke børstene iallefall..

signatur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig er viftereima stram :)

Selvfølgelig bruker ting i bilen strøm, men jeg får mye bedre ladding når jeg tar ut denne sikkringen til det som skal være forvarming i innsuget....

Jeg regner med at denne forvarmingen ikke skal være på hele tiden når motoren er i gang..

 

Selvfølgelig er regulatoren grei når den ladder 14,3v (53A) i benken;)

 

hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så jeg lurer på om noen har vært borit dette før, om det i heletatt er noe som heter forvarming i innsug på en bensinmotor, og hva som styrer dette, og hvor styringsenhet er?

Om det eventuelt er et relee som har hengt seg, eller lignende...?

 

Tenkte å høre om noen viste det, før jeg begynner med en operasjon.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår