Gå til innhold

Mercedes 190E Prosjekt. Alpine,Morel,Sinfoni,EVUS,Kinetik,BrownBread

Ranger emnet


stand-jo

Anbefalte innlegg

Har nå begynt med mitt stereoprosjekt for merca mi. Kommer til å være en litt treg utvikling på denne tråden i starten. Jeg har planlagt hele anlegget, men jeg må jobbe opp litt kapital til komponentene først... :thumb hehe

 

Må først og fremst gi en stor takk til Morel og Jalla her på bilforumet! Kjernekarer det der! :thumb hehe.

 

Komponentene som skal skaffes er: Alpine CDA-9855R, Morel Integra Ovation, to Morel Elate 10" subber til hattehylla, Sinfoni 45.2 og 50.2 SPX, Kinetik Power Cell HC2000, BrownBread støydemping og det grommeste av det gromme fra EVUS' koblingsutstyr...

 

Men igår startet jeg altså. Fikk en pakke i posten fra Morel på tirsdag, med en rull BrownBread støydemping. Dette skal holde meg opptatt i en liten stund framover... :) hehe

 

01bbrull.jpg

 

Påskeegget fra Pål... :thumb 13 kg "BrunBrød"

 

02bila.jpg

 

Og her inne skal det støydempes... :)

 

04demo.jpg

 

Skal hilse å si at merca er fabelaktig enkel å demontere... Jeg har nesten ikke liret av meg et eneste gammeltrøndersk "fy-fy" ord i forargelse enda... og da virkelig lite å slite med under arbeidet! :thumb hehe

 

06tom.jpg

 

Piece of cake... :phatyo Lurer på om jeg kan sette det samme igjen etterpå, uten å besudle garasjen med lugubre ukvemsord?... Det vil vise seg. :thumb

 

07forstebiten.jpg

 

Den første biten med BB... :)

 

08ferdig.jpg

 

En del timer senere...

 

Da er det kvelden for meg og BB leggingen fortsetter i morgen.

 

God natt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke alt for mange 190E prosjekter her nei. :) Er vel kanskje ikke den mest vanlige bilen for stereobygg heller... hehe.

 

Idag ble det da også gjort litt BB legging. :)

 

000_0726.jpg

 

000_0727.jpg

 

Siden påsken er over er også dempingen over for denne gang... :shake Så alt interiøret er montert opp igjen. Fremste delen av gulvet mangler fortsatt BB, det samme gjør dørene og torpedoveggen. Bagasjen skal også få seg en omgang senere.

 

Må si jeg merker forskjellen... :thumb Er stillere under meg når jeg kjører... :lol

 

Når neste lønning kommer blir det nok en Alpine 9855 som skal handles inn.. Min nåværende Kenwood spiller har nylig sunget på siste verset, så nå er det lydløst inne i merca... :mad: Man kan vel trygt si det er "stille før stormen" på dette prosjektet nå... :D hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Jaja, en liten oppdatering kanskje... Prosjektet har gått jævlig treigt i det siste. Skyldes jo i stor grad pengemangel. :( Også kom det nylig noen uventede ekstrakostnader i form av ting på bilen som MÅTTE skiftes. Men, ingen fare, dette prosjektet skal ikke bli skrinlagt!

 

Skal idag rippe ut anlegget fra gamlebilen min... hehe. Fikk tilbud om å kjøpe det tilbake nå som bilen snart blir avskiltet og skal selges billig....

 

Panasonic CQ-C5400N hovedenhet

Magnat Classic 216 6.5" komponentsett

Og ett sett Kicker 6x9...

 

Panasonicen blir kanskje værende en stund. Men alt dette er egentlig midlertidige komponenter... Vil HELST ha Alpine, men Panasonic har jeg kun gode erfaringer med... :)

 

6.5"ene skal muligens selges, har jo ikke plass til de fram... Hvis ikke noen har ett brilliant forslag... dørpaneler og slik modding vil ikke bli gjort enda.

 

Noen som har ett forslag på enkel plassering av 6x9 i 190? Disse er ikke noe som skal brukes i bilen senere... skal kun ha sub bak til jeg utvikler den ferdige stereoen til surround og multimedia.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår