Gå til innhold

200sx s13 vs Calibra turbo 4x4??

Ranger emnet


Eirik_N

Anbefalte innlegg

Mulig dette er feil plassering, så bare flytt den vist den hører til en annen plass.

 

Men som topic sier hva er den beste bilen med tanke på vedlikehold brukervenlighet og holdbarhet?

Har lyst til å bytte bil nå og disse to er noe jeg ser for meg. Forsikringen er så å si lik på begge bilene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må jeg si meg uenig, s13 er den letteste bilen jeg har vært borti å skru på.

Deleprisene på eldre Nissan er heller ikke så gærnt.

Kvaliteten og kjøregleden er også bedre på s13.

Skal man trimme litt, så er vel også drivverket på s13 overlegent.

Men, det er et par ting du må huske på når det gjelder s13 også, er ikke en perfekt bil.

 

Hilsen en som har erfaring med begge.

-1995 Volvo 960

-2010 Touran R-edition

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder 10-15 år gamle biler kan man vel nesten ikke si at en er bedre enn den andre. Du må bare leite til du finner et bra eksemplar!

Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei som sagt så er det en dårlig fordelingskasse i dem. En annen ting er at eksoshuset på turboen kan sprekke. Ellers er jo motordeler slitt etter hvordan bilen er brukt og om den er overhalet noensinne..

2008 Skoda Octavia RS 2.0 TDI

1998 Ford Mondeo 2.0 16v

1995 Opel Astra 2.5 V6 24v Caravan

1992 Honda Prelude 2.0 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du legge mye penger i bil?

 

Annbefaler helt klart 200sx foran Calibra. Har en kjenning som kan skrive under på det samme.... Er snart ikke en del på bilen hannes som ikke er blitt byttet:roll:

1968 Ford Mustang HT "Pro Touring" 352BB FE 500hk, C6, 9"DL, Viper red.

1998 Ford Mustang 3,8V6

1995 Chevrolet Astro EXT AWD

2001 Audi A6 V6 2,7BiTurbo quattro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du legge mye penger i bil?

 

Annbefaler helt klart 200sx foran Calibra. Har en kjenning som kan skrive under på det samme.... Er snart ikke en del på bilen hannes som ikke er blitt byttet:roll:

 

Slik du skriver det så er 200SX bedre, men alle delene på bilen hans er snart byttet ut. hørtes ikke bra ut:)

VW Passat 1.8T stv 99mod

Alfa Romeo 156 Corsa Italiana Racer 98mod

Snart: Alfa Romeo 90 2.0 88.mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sittestillinga i 200SX er nå på ingen måte å anbefale.

200SX har også en del "skjulte" rustproblemer.

 

ville uten tvil gått for opelen. bare å bytte akumulatoren i fordelingskassa så ofte dette skal gjøres. slurves en del med dette

2012 octavia 2.0 tsi RS

x)2007 Octavia RS x)2009 Skoda SuperB x)05 octavia tdi. 96 Astra F2.016v CDX. 94 Omega B 2.0,16v automat. Omega B 2,5v6 automat Citroën Saxo VTS.Octavia 04 1.9tdi "RS". 96 Omega b 2.016v.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 years later...
Sittestillinga i 200SX er nå på ingen måte å anbefale.

200SX har også en del "skjulte" rustproblemer.

 

ville uten tvil gått for opelen. bare å bytte akumulatoren i fordelingskassa så ofte dette skal gjøres. slurves en del med dette

 

 

Stemmer at sx`n har noen skjulte rust plasser men det skal ikke calibra folket snakke høyt om, for calibra, se på innerskjermene bak, eller ta de av å se... kamerat av meg hadde en noe som så veldig "strøkent" ut ga vel 52000 for 3 år siden hadde den 1 år ca, solgte den for 17000 pga rust som man ikke skulle tru var der da bilen virkelig var pen å se på.

 

Han har også nå i ettertid hatt 3 sx`r og er blitt nissan man etter opel før, han sier det selv at calibra er ikke bil... men er hans mening, vil bare frem til at man kan ikke si at 200ene er noe dårlig bil for det er de ikke, har 2 selv nå, hadde også en tredje før, de tåler en del er slitesterke og deler er ikke problem, enkelte deler er litt dyre siden det blir japan import, men vanlige ting koster ikke mer enn til andre biler

 

tips til de som skal se på s13, undersøk over bakerste eksos potten, i bjelken/rammevangen der er vanlig rust sted (synes ikke om det sitter orginalt eksos anlegg på ikke lett å se hvertfall)

 

 

:worshipnissan

Bmw 530i v8 1996 gobilen
200sx 1993 solgt
Vento 1992 1,8cl restaureres
740glt 1990 2,3 16v solgt
Nissan primera 2000 solgt og dynget

Audi 80 1993 bruksbilen

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

får da si som en kamerat av meg sa, som hadde 4x4 Turbo..

"eg savne calibraen..eller..eg savne an når eg funka!"

Han hadde 2 motorhavari på 6 mnd.. Den ble levert inn for å overhales hver gang..

Saxo TCT908 Blach & Chrome 5x120 8,5x19 ET15 m dekk HBO 10 000,-

BMW e36 Cab

[x]BMW e39 523 [x] Citroen Berlingo[x] BMW 520i e34 [x] Volvo 760 [x] BMW 318i e30 Herjebil [x] Honda Prelude 2.2Vtec [x] BMW 520i e34 [x] Audi 80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår