Gå til innhold

Oljeskift på Vectra A 94

Ranger emnet

Emerica

Anbefalte innlegg

Okai :)

Bilen bruker ikke olje.

Hvor mye koster det for 4l vavoline olje da? Av den typen du bruker?

Og du vet vel ikke hvor jeg får kjøpt denne kobberpakningen? Finner den iallefall ikke hos mekonomen.no :(

Vet ikke hvor mye den olja koster i utsalg, da jeg ikke gir full pris.

Pakningen kjøper du orginalt sammen med oljefilteret.

Er veldig billige orginale deler til Opel. Tror filteret er billigere orginalt enn u-orginalt.

Bruker kun orginale oljefiltere selv, fordi da er jeg sikker på at filteret er helt riktig.

Har opplevd at det ble sent oljetrykk på en bil med u-orginalt filter.

Er ikke noe vits å fylle opp olje filteret på denne bilen, da det er så lite filter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Verkstedet mener nok mange ting om hva du skal gjøre. og du bør nok helst kjøpe den nye typen de nettopp har fått inn til 1500kr/l. Ingen jeg kjenner har hatt noe problemer med å bruke vanlig esso ultron :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

net: Okai :) Har kjøpt filter nå, kostet rundt en 50-lapp.

Var ikke med noe pakning, og mekonomen måtte vite dimensjon for å få skaffet denne pakningen.

Men de påsto at jeg ikke trengte å bytte pakning om den så Ok ut :P

Trailer: Yeppz :) De vil tjene penger de vettu :P hehe! Blir nok til at jeg bruker esso olje, men ikke ultron, ultra :P

Takk for all hjelp!! :)

Opel Vectra B 96mod

Audi 80E 92mod - Solgt

Opel Vectra A 92mod 4x4 - Solgt

Opel Vectra A 94mod - Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pakningen til oljefilteret følger nå som regel med alt av filter man kjøper, har ikke mekonomen denne så gå på opel i stedet. Koster 40.- og da får du som regel med kobberringen til bunnpannepluggen gratis.

Ellers så har alle bensinstasjoner som regel denne kobberringen, koster noen få kroner.

-91 Opel Calibra 16v

-89 Opel Vectra 2000 (under construction)

-90 Opel Vectra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pakningen til oljefilteret følger nå som regel med alt av filter man kjøper, har ikke mekonomen denne så gå på opel i stedet. Koster 40.- og da får du som regel med kobberringen til bunnpannepluggen gratis.

Ellers så har alle bensinstasjoner som regel denne kobberringen, koster noen få kroner.

Takker for tips, skal høre med bensinstasjonen :)

Ble ikke med noe kobbering med filteret.. Mekonomen :(

Opel Vectra B 96mod

Audi 80E 92mod - Solgt

Opel Vectra A 92mod 4x4 - Solgt

Opel Vectra A 94mod - Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider