Gå til innhold

BRemseproblemer på golf med ABS

Ranger emnet

Skillz2k

Anbefalte innlegg

Holder på å bytte til stålomspunnede bremse slanger på golfen min og er ferdig bak og skal lufte.. men selv om jeg skrur ut lufte nippelen på caliperene bak så er pedalen like stein hard som vanlig!

skru jeg ut en lufte nippel foran så kan jeg pumpe ut væske..

Tenkte da at det muligens var lasteventilen som var problemet her..

derfor skrudde jeg ut det bremserøret som kommer fra bremseenheten foran foran for å se om det kom væske ut da.. men ikke noe...

Er det noe speielt med golfer med slik elektronisk bremsekraftforsterker/abs?

Siden jeg ikke har motor i bilen så kan jeg ikke skru den på for vakum eller strøm..

noen tips i alt dette? bilen har stått i 1 år, hva kan være gale

I like big butz and I can not lie!

Low and slow, Plowing snow

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ER elektrisk bremsekraftforsterker.. ikke slik bombe med en hovedsylinder til som alle vanlige golfer har..

men har nå fått høre at motor må gå får å få luftet dette systemet..

det passer jo dårlig i og med at motor står på en pall ved siden av bilen og ikke er startklart på noen måneder :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skal du med bremser nå hvis du ikke har motor i bilen?

Du får nok vente til motoren er i.

hadde planer å flytte litt på den da.. hadde vert okay å få dette unnagjort så jeg kunne satt på hjulene igjen..

men jeg har adlri vert bort noe slikt før hvertfall.. ble bare redd for at alt mulig kunne være ødelagt.. da prøver vi hvertfall luftingen igjen når motor er på plass..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva hvis du kjører strøm inn på pumpa?

Burde gå bra det.

tanken har slått meg men har jo uansett gode frembremser så jeg tror kanskje jeg skal klare å holde meg til motor er i..

må bare få bilen ut av garasjen snart så familien kan få tak i alle hagemøblene som står lagret bak den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sett 12 v strøm på abs pumpa? :) kan jo være en løsning det!

bare ikke gjør som jeg gjorde i går....

satte trykkluft på bremsene (lufteslange) .. og skulle lufte bremser... plutselig så kommer den er fæl lyd fulgt av renne lyder...

ojsann.. var gutten som hadde tatt av begge calipere gitt.. og ene stemplet i den ene caliperen spratt ut gitt :(... MASSE SØL!

3DL bremsevæske forsvant...

ligger nå og spiser seg igjennom betongen i garasjen

Golf II 16vT Syncro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men da er hvertfall jeg blitt litt klokere, jeg venter til motor og slikt er på plass før jeg lufter bremsene.. fram bremsene får jeg hvertfall luftet og da har jeg nok bremser til å flytte rundt på den.. glad at ikke noe er ødelagt hvertfall.. jeg såg for med lasteventil/bremsekraftforsterkerene eller noe dyrt noe var ødelagt.. kjekt å vite at det bare var Vag :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider