Gå til innhold

henriksen: mustangII 74 - prosjekt

Ranger emnet

CATOHENRIKSEN

Anbefalte innlegg

Ja, da får jeg prøve å legge ut prosjektet mitt på nytt igjen. Det er en ford mustangII 74 mod. som jeg kjøpte for snart 4 år siden. Den stod ensom og forlatt like utenfor Tromsø og var på god veg til å forfalle helt. Planen var at jeg skulle fixe den i tipp topp stand, men det har tatt sin tid og komme i gang med prosjektet.

Det jeg har lyst til å gjøre med bilen er følgende:

Sveise bort all rust.... (noe det er mye av)

Grunne og lakke den.

Sette den sammen og få den registrert.

mulig trimming av motoren. (pengeboken bestemmer)

DSCN0321.jpg

Her er et bilde av bilen tatt like før demontering. Kjørte den i 2 dager etter at kjøpet fant sted.

DSCN0323.jpg

Henriksen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har det nok blitt sprengt et batteri.... Man MÅ vaske godt etter at et batteri har gått lekk!!!

IMG_0120.jpg

Her har jeg skåret ut batterikassen, og jeg kan jo ikke si at det så så bra ut under....

IMG_0121.jpg

Her har jeg grovskjert ut det aller verste, men vurderer og skifte ut hele panelet...

IMG_0122.jpg

Har begynt å bore ut sveisepunktene... Gikk meget bra med en justerbar sveisepunktfres. :)

IMG_0127.jpg

Henriksen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Nå har jeg fått hentet fronten fra delebilen jeg køpte...Stort sett er allt av plater godt på denne slik at jeg bare trenger å skjære ut det jeg trenger og sveise det inn i mitt kaross.

IMG_0162.jpg

Her har jeg begynt å skjære ut det jeg trenger på passasjersiden....

IMG_0163.jpg

Brukte masse tid med vinkelsliper, bajonettsag og sveisepunktfres, men jeg fikk det rent til slutt..

IMG_0166.jpg

Her skjerte jeg ut det jeg kan bruke på førersiden....

IMG_0168.jpg

Henriksen

Lenke til kommentar
Del på andre sider