Gå til innhold

eXpert hjelp takk ! Metal ramme\montering av forsterker.

Ranger emnet

lector

Anbefalte innlegg

Hei

Har bygget ramme i bilen til forsterkerne mine.

Men lurte på om jeg må "isolere" ramma fra annet chassis i bilen.

For om jeg ikke isolerer vil det jo være "jord" i ramma.

503e9ffa.jpg

Jeg tok multimeteret og satte den på den "piiiiippp" greia :P

Å da jeg holde den ene pinnen på ramme og den andre på jord inngang

på forsterkeren så sa det "piiiiip" :P

Om det er noen som veit plz TELL ME :D

MVH Tom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm. Jeg vil tro du må fikse isolasjon jah. For MOSFET`ene inne i forsterkeren er ofte koblet til chassiet pga kjøling. Å da har du en GOD sjans for å få ødelagt forsterkeren din viss du får jordfeil. Har du lagt merke til om forsterkeren slår seg over i "sikker" modus når du evt. har slådt på?

drive safe,,but very fast!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke koblet på noen kabler. Skal vite om det må isoleres eller ikke først. Så om det er noen som veit dette så SPYTT det ut :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm. Jeg vil tro du må fikse isolasjon jah. For MOSFET`ene inne i forsterkeren er ofte koblet til chassiet pga kjøling. Å da har du en GOD sjans for å få ødelagt forsterkeren din viss du får jordfeil. Har du lagt merke til om forsterkeren slår seg over i "sikker" modus når du evt. har slådt på?

Det er bare det som skal jordes som skrus fast i chasiet på forsterkeren, det andre som blir skrudd fast der skal være isolert.

- Opel Omega 2.0i aut 88 mod selges

- (X) Audi A4 avant 1.6 98 mod

- (X) MB 300E 88 mod

- (X) Opel rekord 2.0 S 83 mod

- (X) VW golf 1.6 83 mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men en liten ting... Da jeg tok å sjekka om det var kontakt mellom ramma (da forsterkeren var montert fast) og jord inntaket på forsterkeren, så var det kontakt...

Å selv om jeg da isolerer, så vil jeg jo få jord feil på de samme stedene, ettersom jordinntaket og amp chassis har kontakt?

jaja... hmm.. dunno :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei vil ikke tro det skall ha noen ting å si. For når man tenker etter slik som coop sa at de delene som skal til jord i forsterkeren blir koblet rett til chassiet. Så man gjør egentlig ingen ting bare at man fører jord videre til bil chassie.

Men før du gjør noe snakk med de som er BOMM sikre. For jeg er ikke 110% sikker.

Men teoretisk skal det ikke ha noe å si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MOSFETene er også isolerte fra chassiset.... så det kan aldri skadde forsterkerendoh , eneste tilfelle til skadde/feil er hvis forsterkeren bare jordes gjennom chassiset... SÅ viktig at MINUS kablen til forsterkeren er god jordet til chassiset.:)

--kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*

-Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vil bare få MYE bedre jord på denne måten, ingen skade skal skje, skjer det noe så er det garanti sak.

Det er ikke alltid at en sak er en garantisak.

Det er usedvanlig mye brukerfeil ute bland "de som tror de kan".

Mye informasjon står i bruksanvisningen/ monteringsanvisningen. LES DEN!

Mvh

Pål

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MOSFETene er også isolerte fra chassiset.... så det kan aldri skadde forsterkerendoh , eneste tilfelle til skadde/feil er hvis forsterkeren bare jordes gjennom chassiset... SÅ viktig at MINUS kablen til forsterkeren er god jordet til chassiset.:)

Hehe.

CaPs_On just got owned!

Jeg skulle vist det der. Jeg går jo elektronikk jo!

Lenke til kommentar
Del på andre sider