Gå til innhold

Godkjenning av motor, felger, senking osv.

Ranger emnet

volvo-r-sport

Anbefalte innlegg

Skal inn og godkjenne førrn når jeg er ferdig (som ikke er så veldig lenge til) og skal ha inn dette i vognkortet: Compo felger, FT motor, R-sportratt og senking. Har papirer på senking og motor, rattet trengte jeg vist ikke noe på sa volvo, felgene trengte ikke BT noe på. Men så har jeg også 3 tom JT, trenger døm noe på det?

Er det noe spesielt jeg må huske på og gjøre før jeg kommer dit? Alt er gjort pent og bilen er nymalt under, alt er sett over, ingen lekkasjer, ledninger og rør ligger pent osv. Men ser jo ut som om at det er mer enn 165hk eller 220hk der da, siden det er 3 tom eksos, filter, syrefaste polerte trykkrør, alucooler, catchtank og masse annet skrot..

Hva mere bør jeg tenke over og gjøre før jeg drar dit?

92' 945 Turbo brukis

92' 240 Turbo prosjekt

82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt

75' 242 (gjemt men ikke glemt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får ikke godkjenningspapirer på et eksosanlegg. En bil kan bråke mer enn en annen osv. Støyen må de måle hos BT, og ut i fra det sjekke om den er godkjent innenfor støykravene.

Jeg måtte bremse min hos NAF ja, der skrev de opp hvor mye ladetrykk jeg hadde da jeg målte hk osv.

Utenom dette skal det andre gå greit gjennom, med mindre dagsformen deres suger...

- 87' Toyota MR2 MK1

- 82' Toyota Starlet KP60 (rwd)

- 85' Suzuki SJ413 Jordebil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men har du coilovers og du blir stoppet av BT og de tar deg for senking, er det bare og skru bilen opp til orginal høyde og gå inn og vise. For da er bilen ikke senket, og ergo, da kan de ikke ta deg for det.

Det sa vertfall Mobeck til meg.

Hadde det vært så lett.... Han sa vel det fordi han ville selge coilovers til deg..:)

- 87' Toyota MR2 MK1

- 82' Toyota Starlet KP60 (rwd)

- 85' Suzuki SJ413 Jordebil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men har du coilovers og du blir stoppet av BT og de tar deg for senking, er det bare og skru bilen opp til orginal høyde og gå inn og vise. For da er bilen ikke senket, og ergo, da kan de ikke ta deg for det.

Det sa vertfall Mobeck til meg.

hehe,så du mener coilover ikke er ombygging? Det der er nok ønsketenkning...

Lenke til kommentar
Del på andre sider