Gå til innhold

Godkjenning av motor, felger, senking osv.

Ranger emnet


volvo-r-sport

Anbefalte innlegg

Hvis du har importert motoren fra noe sted ville jeg også hatt med tollpapirer + dokumentasjon fra Volvo som viser at det er lov å bytte motor bla bla bla... Felgene som folk sier, bør gå greit, eksosen også så lenge lydnivået er ok! :) Husk hjulstillingspapirer på senkingen samt TUV. Lykke til...

Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger en dokumentasjon fra volvo Norge på effekt

på motor som du har montert. Det er alt.

Hvis de ser at den har en større turbo osv, så

kan du risikere at de forlanger Bremsepapirer.

3" ingen problemer når den har to potter.

Når eg viste min så måtte eg montere den ekstra potten fra JT.

Fikk nytt vognkort. som det står B23ET..

Ludvig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har JT med en lyddemper og "katalysator" aka 5 toms rør i syrefast. Papirene på FT motor ligger på sidene til volvo siden det var så mange som spurte etter det. Alle hulvinkler skal stemme, men må uansett ha papir fra verksted på 4 hjulskontroll uansett om det stemmer fra før eller ikke..

Men ser ut som mere enn 165hk i motoren se, er så mye blankt og fint der...

Men må jeg blende/koble ut dumpen for at det ikke skal være noe lyd fra den også? For dra til ESS og bremse den da, et drag til BT og et drag på MAX for min egen del.

92' 945 Turbo brukis

92' 240 Turbo prosjekt

82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt

75' 242 (gjemt men ikke glemt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
Jeg har JT med en lyddemper og "katalysator" aka 5 toms rør i syrefast. Papirene på FT motor ligger på sidene til volvo siden det var så mange som spurte etter det. Alle hulvinkler skal stemme, men må uansett ha papir fra verksted på 4 hjulskontroll uansett om det stemmer fra før eller ikke..

Men ser ut som mere enn 165hk i motoren se, er så mye blankt og fint der...

Men må jeg blende/koble ut dumpen for at det ikke skal være noe lyd fra den også? For dra til ESS og bremse den da, et drag til BT og et drag på MAX for min egen del.

 

Noen som har papirer på en B230ET fra 740? Hvor kan jeg få tak i det?

1988 Volvo 240 stv. B230F

1988 Nissan King Cab 2,5 4x4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår