levalivet333 Skrevet April 17, 2006 Rapporter Share Skrevet April 17, 2006 Jeg kjøpte denne Volvo 240'n av min tante, august 2005. Jeg fikk beskjed om å beholde bilens navn, som var: storfalevolvon. Det var vist noen bekjente av henne som gav bilen det navnet på grunn av hennes "heftige" kjørestil. Etter som jeg nå er eier av denne herligheten, må jeg leve opp til dets navn og følge min tantes fotspor. Eier: Irene :) Bil: Volvo 240 GL Modell: 1988 Kasse: M45 Motor: B230k *280km* Her er storfalevolvon da jeg overtok den: Det som er gjort med bilen til nå er: - byttet listene over fangeren fra chrome til sorte - byttet ratt til servoratt - montert turteller og utetemp - tatt service på motoren *plugger,olje++* - montert svarte framseter - montert anlegg *cd-spiller, fronthøytalere 6,5", hatthøytalere 6x9, sub 12", forsterker og kabler. - sotet bakrutene - hjulkapsler på vinterfelgene - montert refleksplate Fremtidige planer: - venter på en B230et som blir montert så snart den er på gårdsplassen :) - alufelger - svart innertak - spoiler på bakluka - lakkere speilene røde - litt styling - bytte dempere og foringer - kurvelys - flytte ekstralys bak grillen - få frem fargen igjen - fikse små skader i lakk - bytt baklykte - monter hvite blinkers rundt om Slik ser den ut i dag: Den har fått godt med sol så lakken begynner å bli matt, men gnikkingen nærmer seg når det blir varmere i været ;) ( VW vento'n er bilen til brodern min ) ps: litt skitten selv om den nettopp er nyvasket... sjitføre :mad: Her skal det liksom skjule seg noen skader fra tidligere eier. Ganske slurvete abeid. :nono: Her pusser jeg spoilern (kommer på etter hvert) : Jeg får god hjelp fra typen da...vomaz på forumet... Siden oppdateres etter hvert... Siter Ta en dag om gangen :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet April 17, 2006 Rapporter Share Skrevet April 17, 2006 Enda en jente med Volvo jo! :) Kult! Lykke til med bilen... Hvite blink også! ;) Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo_Dos Skrevet April 17, 2006 Rapporter Share Skrevet April 17, 2006 Gratulerer med 240:) bestandig kos med prosjekter, husk å legg ut bilder når du/dere starter:D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet April 17, 2006 Rapporter Share Skrevet April 17, 2006 Absolutt ikke ille utgangspunkt dette, bare å holde oss oppdatert:thumb Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet April 17, 2006 Rapporter Share Skrevet April 17, 2006 hei, Skulle til å si: "klipp deg, gutt!", men så var du jo en jente. Ellers, enig i at det var fint utgangspunkt. Vekk med frontrutechromen, vekk med de lyktene som er foran grillen (som du har planlagt), alufelger, spacers og senk.. så er den storfalevolvoengrombilen (å legge til navnet får du vel lov til?) Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
levalivet333 Skrevet April 18, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 18, 2006 Enda en jente med Volvo jo! :) Kult! Lykke til med bilen... Hvite blink også! ;) hehe...takk... :volvsmile ja...hørte det var ønske om flere jenter inn på forumet... Siter Ta en dag om gangen :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet April 18, 2006 Rapporter Share Skrevet April 18, 2006 Flott du kom! Bare advarer deg at det er nok grunner for at det er så få jenter her inne... Gutter uten oppdragelse og folkeskikk som skremmer jentene bort! Velkommen skal du i hvert fall være... Blir spennende å følge med på bilen din! :) Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sportsvagnen Skrevet April 18, 2006 Rapporter Share Skrevet April 18, 2006 Ujah...dårlig med kvinns her på "bofors"-forumet, men det er jo i siget!!:) Bra utgangspunkt du har i bilen din, blir moro å se hvordan det blir. Siter Fast, faster, to fast, DEAD! *Volvo 240GL++ 1989* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
levalivet333 Skrevet April 18, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 18, 2006 Ja... Bilen er ikke så aller verst... Kjempegod å kjøre :D Bilen er tatt veldig godt vare på. Så snart Tante merket at det var noe med bilen, var det rett på verkstedet. "Ikke noe å vente på", sa hun, "pengene forsvinner likavell" Tror ikke Tante har noe imot at jeg legger til noe mer i navnet :) Siter Ta en dag om gangen :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
larsverm Skrevet April 18, 2006 Rapporter Share Skrevet April 18, 2006 Ujah...dårlig med kvinns her på "bofors"-forumet, men det er jo i siget!!:)Bra utgangspunkt du har i bilen din, blir moro å se hvordan det blir. En bekjent omtalte nylig sin 76-modell 242L som "Bolinder'n". Siter 93/94 240SE st.v. aut. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-Henrik Skrevet April 18, 2006 Rapporter Share Skrevet April 18, 2006 stilig bil. åssen vinge er det ?? Siter Trenger 16v topp til volvo rød blokk. PM ME... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
levalivet333 Skrevet April 18, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 18, 2006 stilig bil. åssen vinge er det ?? Det er en Honda EX vinge :hide Siter Ta en dag om gangen :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-Henrik Skrevet April 18, 2006 Rapporter Share Skrevet April 18, 2006 Det er en Honda EX vinge :hide du må slenge opp bilder når du har montert den da. Siter Trenger 16v topp til volvo rød blokk. PM ME... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vomaz Skrevet April 19, 2006 Rapporter Share Skrevet April 19, 2006 du må slenge opp bilder når du har montert den da. her er et bilde av spoileren før den ble pusset, den ligger bare på bakluka, dvs den skal være skrudd i sidene og på midten.. her er et bilde av spoileren før vi begynte å pusse.. Siter Veteranbrakke.. http://www.bilforumet.no/bilmerker/volvo/200-serien/275202-vomaz-volvo-245-83mod-diesel.html ----ALT TE SI TID---- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet April 19, 2006 Rapporter Share Skrevet April 19, 2006 sot trekantrutene og bakruta.. IHVERTFALL trekantrutene. ser skikkelig jalla ut Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg