Gå til innhold

Her er "storfalevolvon" min

Ranger emnet

levalivet333

Anbefalte innlegg

Ja nå er det blitt gjort en del de 2 siste helgene.

Stage som jeg knakk er byttet.

Har fått nye bremseklosser både forran og bak.

Bilen er blitt vaska me kraftvask å avfetting, rubba og polert. Den er rød igjen:) Weeeeeeeee !!!

Har ikke fått tatt sidene på bilen enda, men den tid kommer.

rubbingogpussingavIrenesbil41.jpg

Ekstrayktene og lykteviskerene er fjernet. Ble mye bedre :thumb

Mens vi vaska kom det selfølgelig frem flere ting som må gjøres. Frontruta er løsnet. Den har seget ned, og det kom vann inn nederst i venstre hjørne.

Denne helgen har vi fått lov å stå på scania å mekke :) Bedre tilgang til verktøy der da.

Mekkingpscania16.jpg

Mekkingpscania11.jpg

Der har det blitt skiftet dempere både forran og bak.

Mekkingpscania9.jpg

Mekkingpscania7.jpg

Og så ble fjærene foran skiftet fordi vomaz sa det ble så mye "bal" (vanskeligere) å sette de gamle på. Det var da litt forskjell på dem da.

Mekkingpscania.jpg

Og så har det blitt skiftet en del foringer forran. Det tok litt lengre tid. Var ikke bare bare. Fikk ikke skiftet alt på en ene siden.

Mekkingpscania24.jpg

Mekkingpscania23.jpg

Mekkingpscania22.jpg

Skal skrive og legge inn mer bilder når jeg får tilgang til den eksterne hardisken som resten av bildene ligger på

Ta en dag om gangen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 83
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

skal si bilen ble mye bedre på veien etter at den fikk nye dempere og foringer.. ikke at de var synlig slitte, men de har nok gjort jobben sin..

det vil nok komme poly foringer bake også på bilen etterhvert.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...
  • 3 weeks later...

Hva gav du for donorbilen? Jeg skulle jo kjøpe en, men den var faen meg skutt i filler... :( Han sa at jeg kunne få motoren hvis jeg ville ha turbo med eksterne dysehull.. :eek:

Volvo 850 stv 94 mod 2.5 10v

Volvo 850 stv 97 mod 2.5 10v (påkjørt - spiker:( )

Volvo 240 stv 87 B230FK (solgt)

Audi 80 -81 mod. - Mamma sin gamle(spiker)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva gav du for donorbilen? Jeg skulle jo kjøpe en, men den var faen meg skutt i filler... :( Han sa at jeg kunne få motoren hvis jeg ville ha turbo med eksterne dysehull.. :eek:

hva mener du?

jeg gav ikke prisen som sto i annonsen.. men var nok litt mye likevell ga 15k for den..

hva mener du med skutt i filler?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva mener du?

jeg gav ikke prisen som sto i annonsen.. men var nok litt mye likevell ga 15k for den..

hva mener du med skutt i filler?

Var bare interessert i hva du måtte ut med for en sånn donor ;) Leter etter en FT til bilen min skjønner du....

Noen hadde lekt seg med hagle og rifle på den...

Den var gjennomhullet og ødelagt. Satt flere kuler i selve motoren også...

Såe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var bare interessert i hva du måtte ut med for en sånn donor ;) Leter etter en FT til bilen min skjønner du....

Noen hadde lekt seg med hagle og rifle på den...

Den var gjennomhullet og ødelagt. Satt flere kuler i selve motoren også...

Såe..

hmm.. kanskje derfor den bruker litt olje..!!!! og har masse flekker..

nå har jeg gått litt over biln, men så ikke etter kulehull men alt annet..

fatality

eller, det er skader på frontlykten og ene tusen-metringen.. samt litt på skjermen.. vet du mere ang bilen er det bare å komme med det... bilen skal settes still i hælga og ta ut motoren...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm.. kanskje derfor den bruker litt olje..!!!! og har masse flekker..

nå har jeg gått litt over biln, men så ikke etter kulehull men alt annet..

fatality

eller, det er skader på frontlykten og ene tusen-metringen.. samt litt på skjermen.. vet du mere ang bilen er det bare å komme med det... bilen skal settes still i hælga og ta ut motoren...

Hehe, nei er ikke den bilen du har kjøpt ;) Den så jo hel ut.. Han jeg snakket med skulle vrake den, visstnok bruke noen av delene til praktiske ting, følte seg i det kunstneriske hjørnet, mekke blomsterpotte osv, og anker ++ ... :p

For å si det sånn, den var udugelig som bil.. =(

Lenke til kommentar
Del på andre sider