Gå til innhold

Sette på plass registerkjede på DOHC motor.

indate

Anbefalte innlegg

Hei, har hatt av toppen og portet innsuget og eksosportene, samt planet toppen min. Har ikke så mye peil på registerkjeder, og lurer på om noen her vet hvordan jeg skal sette dette på igjen i forhold til merker osv. Er det sånn at kjedestrammeren må kjøpes ny? evt om noen hadde orket og laget en form for tegning og hvordan jeg sette på dette igjen på den motoren. ser det er noen merker på tannhjulene på kammene, men skjønner ikke helt åssen dette skal stå..

92' Ford Sierra 2.0i CLXxX....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal ikke uttale meg om kjeden, men er rimelig sikker på at den strammeren må ny ja..

Har:

92' Ford Scorpio 2.0i GLX

89' Ford Sierra 2.0i CLS (til salgs)

Hatt:

83' Ford Sierra 2.0L, '84 Ford Sierra 2.0L,

85' Ford Sierra 1.6L, 86' Ford Sierra 2.0L,

87' Ford Sierra 2.0iS, 86' Ford Scorpio 2.0iGL.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Reima må settes på riktig, ellers får du stygge ulyder i motor...

Merket på reima må stemme overens med merket på kamhjulet og hjulene neddi der..

Er egentlig det jeg har fått med meg(og prøvd og feilet) En tann feil og det BANKER :S

Men må man skifte strammer når man er av med reima da? :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får klarne opp litt her.

Har byttet dette på min dohc.

Strammeren er engangs (man kan klemme den inn igjen, men du har ingen garanti) Kjede BØR du bytte, det ryker ved ca 200 000km.. Og da er motoren din ferdig. dvs ventiler og stempler kræsjer i dohc`n hvis kjede går.

Strammeren er veldig sensitiv, du setter den på plass, timer kjedet, og gir strammeren et dunk så løser den ut og da er det ingen vei tilbake...(nesten)

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider