Gå til innhold

W7 vs W6v2 vs div annet

Ranger emnet

grubbel

Anbefalte innlegg

er jo så mye subber ute og går at man blir forvirret (jeg blir i allefall), jeg er primært ute etter god lyd, men det skal også være muligheter å sette fra seg bilen, dytte opp dørene og spille f.eks. volleyball med masse masse lyd :)

lydmessig blir det mye rap & hiphop, men man vil jo ha muligheter til å spille endel annet, liker også SQ over SPL.

hva annet enn disse kan være aktuelle? sett litt på RE XXX og SI sine, men er det noen i norge som selger de? virker generelt som få fører RE og SI.

valgene i min prisklasse blir

1stk 12W7 med hifonics BX2000

vs

2stk 12W6v2 hifonics BX2000

vs

2stk Infinity Kappa Perfect SUB 12 VQ med hifonics BX1600 evnt 1200 (dette blir halvparten av prisen av de 2 andre valgene)

av amps har jeg tittet på hifonics og orion, også litt på soundstream

bilen har 160amp dynamo og 2stk GEDIGNE batterier så strøm er 0 problem

bilen er forøvrig 1stk fullsize amerikansk pickup så vekt, plass osv er også lite problem.

ellers må jeg vel ha lyd i dørene og, originalt er det 6x9 forran og 6.5" bak men blir nok 6.5" rund baut.. forslag? :)

fly without wings

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo ta en titt på Earthquake SubZero 12, de spiller hvertfall utrolig pent og dyyyypt, eller Soundstream Reference RFW-12. Monoblokk så kan jo Earthquake PHD5000 eller Soundstream Picasso PCA2000D være kandidater. Høyttalere, Soundstresam Tarantula TRC.6 eller Reference RF-60C. Du finner alt sammen på hjemmesiden vår hvis du vil se og du kan ta kontakt hvis du ønsker tilbud på oppsett:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PCA2000D så sinna ut, men koster jo endel mere enn hifonicsen.

PHD2000 var faktisk billigere, men vil den duge? PHD5000 blir kanskje litt overkill? ellers må jeg jeg bare spare litt mere?

hvordan vil en PHD5000 være stilt oppimot en JL 1000/1 som jo koster mye mye mere, men har "lavere" specs? alt i denne klassen er vel uansett ganske gromt.

er subbene for lukket eller portet?

likte stuket på SUBzero 12, men ikke prisen, men denne er vel da en W7 konkurent?

prismessig ser det også ut som 2stk ALPINE SWX-1242D kan være aktuelle, men vet 0 om disse

Dilemma om jeg skal lage prosjekt og slenge ut på nettet her, forrige bilprosjekt (ikke stereo) ble alt av deler stjålet.

fly without wings

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PHD2000 er meget grom, den leverer 1000 watt RMS @ 2ohm. PHD5000 er sinnsykt grom og leverer 3000 watt RMS @ 2ohm og den er stabil i 1ohm. Begge disse kan du få et hyggelig tilbud på.

PCA2000 havner sånn ca midt mellom PHD2000 og PHD5000. Den er utrolig strømsterk og leverer krutt så det holder. Hvordan disse er opp mot JL kan jeg ikke uttale meg så mye om da jeg kun har hørt den JL forsterkeren noen få ganger. Men erfaringsmessig så gir nok EQ og SS mer watt pr. krone.

SubZero kan du fint sammenligne med W7 og den kan du bruke i både lukket og portet. Jeg liker den best i lukket, men det er jo mer hva man liker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider