Gå til innhold

Servo eller ikke servo

Ranger emnet

Bård

Hva foretrekker dere av servostyring og "ikke-servo-styring"?  

57 stemmer

1. 1. Hva foretrekker dere av servostyring og "ikke-servo-styring"?

• Servo
      42
    • Ikke servo
      15

Anbefalte innlegg

• Svar 43
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Originally posted by Bård

Det sier en som kjører rundt i en lekebil? :rolleyes: :D

lol lol lol

Jeg kjøpte ihvertfall selv bil med servo.. Hørte så mye klaging og syting fra folk i klassen uten servo.. Slit når dem skulle snu på parkeringsplasser og lignende...

Men det verste å kjøre er egentig de som ikke har noenting motstand på rattet.. Sånn at du bare kan sette fart på rattet, så slutter det liksom ikke å snurre. :)

Må litt motstand, men ikke så mye som i en servoløs bil..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Bård

Hva foretrekker dere av servostyring eller "ikke-servo-styring"? Legg gjerne igjen en begrunnelse. alacocaina

Å ha en direkte overføring mellom ratt og underlag er selvsagt en fordel i en del situasjoner, og gir bedre tilbakemelding om hva som skjer, det samme gjelder forøvrig bremser.

Bilen til Shadow_iX foreksempel har ingen av delene..

Bilen min har servo som fungerer til man har ca 100km/h, derfra og oppover har den tilnærmet null servoeffekt, den har altså såkalt regressiv servo, noe jeg vil se på som en grei måte å fortsatt kunne svinge i lav hastighet, samtidig som man får en kontant, og direkte følelse i høy hastighet, der det er nødvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes personlig at eg fikk bedre respons på 84 318i'en min og visste bedre når den kom til å slippe og kjente meg mye mer i ett med veien eg eg får til på 88 324'en min som har servo. Uten servo er helt konge, og faktisk bare en vanesak. Er bilen såvidt i bevegelse, så er det ikkje så j**** tungt å svinge at du er nødt til å bole deg som nevnt tidligere. Mer komfort med servo, gøyere uten. (ps: MIN personlige mening, ingen trenger være enig)

2009 VW Touran 1,9 TDi DSG Highline exclusive varebil

1973 Vilvo 142 langtids kortidsprosjekt

1997 BMW 316i (skal på eu og selges)

1988 BMW 324TDa (stått en stund og står litt lengre)

Lenke til kommentar
Del på andre sider