Gå til innhold

Servo eller ikke servo

Ranger emnet

Bård

Hva foretrekker dere av servostyring og "ikke-servo-styring"?  

57 stemmer

1. 1. Hva foretrekker dere av servostyring og "ikke-servo-styring"?

• Servo
      42
    • Ikke servo
      15

Anbefalte innlegg

Originally posted by Otto von Bismarck

Ascona, vår helt egen spradebass. Jeg skjønner at du er stolt av danseband-tralla di, men slutt nå å skryt, for den er ikke så bra som du vil ha oss til å tro.

:D:D:D Der kom posten jeg venta på :D:D:D

Servo er kjekt.

- 1993 Audi S4 C4 2.2T AAN 20v Quattro

- 1992 Audi S4 C4 2.2T AAN 20v Quattro

- 1991 Audi 100 C4 2.3E AAR 10v Quattro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 43
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

SErvo så klart. Uten servo blir det et helvete å snu bilen. Glad jeg har sånn progressiv (?) servo. Når bilen står stille kan jeg dra rattet rundt med lillefingeren :D, mens den kobler mer og mer ut etterhvert som farta øker.

The Imitation of any or all maneuvers made by 4WS Honda Prelude is hazardous to your car's health.Driving a Prelude may cause loss of interest in other cars, sleepless nights, cold sweats, and other symptoms of addiction. If symptoms persist, DRIVE!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Precious

Jeg har ikke servo, men ville foretrekke en progresiv servo. For i 150km/t er ikke en vanlig servo noe kult. Skal være litt støtt å kjøre :)

Jeg håper du mener REGRESSIV servo..

En progressiv servo vil nemlig virke mer og mer ettersom farten øker, og det er jo litt teit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg antar at spørsmålet gjelder sportsbiler og sportslige biler, er svaret uten servo, da servo bortisolerer veifølelsen, progressiv eller ei.

Ascona, vår helt egen spradebass. Jeg skjønner at du er stolt av danseband-tralla di, men slutt nå å skryt, for den er ikke så bra som du vil ha oss til å tro.

Bilen min er selvsagt mye bedre enn jeg gir uttrykk for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Ascona

Jeg håper du mener REGRESSIV servo..

En progressiv servo vil nemlig virke mer og mer ettersom farten øker, og det er jo litt teit.

Hva du mener med at progressiv servo virker mer og mer ettersom farten øker, kan tolkes både hit og dit. Det kan nesten virke som at du prøver å innbille oss at progressiv servo blir lettere jo høyere farten er, noe som ikke er riktig. Jeg håper for din skyld at jeg forsto deg feil.

Det som skiller progressiv servo fra vanlig servo er at den progressive ikke gir konstant motstand.

Konstant servo føles lettere jo høyere farten er, progressiv tyngre. Hva regressiv servo er for noe tull, er noe jeg overlater til Amcar-folket å forstå seg på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva du mener med at progressiv servo virker mer og mer ettersom farten øker, kan tolkes både hit og dit. Det kan nesten virke som at du prøver å innbille oss at progressiv servo blir lettere jo høyere farten er, noe som ikke er riktig. Jeg håper for din skyld at jeg forsto deg feil.

Det som skiller progressiv servo fra vanlig servo er at den progressive ikke gir konstant motstand.

Konstant servo føles lettere jo høyere farten er, progressiv tyngre. Hva regressiv servo er for noe tull, er noe jeg overlater til Amcar-folket å forstå seg på.

Regressiv servo er den korrekte betegnelsen på det du, og mange andre kaller for progressiv servo.

Progressiv betyr nemlig at effekten øker gradvis, mens regressiv betyr at effekten synker gradvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider