Gå til innhold

Servo eller ikke servo

Ranger emnet


Bård

Hva foretrekker dere av servostyring og "ikke-servo-styring"?  

57 stemmer

  1. 1. Hva foretrekker dere av servostyring og "ikke-servo-styring"?

    • Servo
      42
    • Ikke servo
      15


Anbefalte innlegg

Originally posted by Loppa

Er det servo på McLaren F1 ?

 

Korleis det? Lurar du på å kjøpe ein?

 

Dette vert heilt enkelt ei prioriteringssak, anten komfort eller kjøyrekjensle. Er du van med servo er det verre å skifte til utan.

alacocaina

 

Og tannstang med større utveksling er jo berre heilt lekkert! yummy

Ein dumstut trur vël om alle som helsar blidt.

Han merkar slett ikkje dei legg snarer for han, om han sit i hop med dei lure.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 43
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Originally posted by Ascona

 

Regressiv servo er den korrekte betegnelsen på det du, og mange andre kaller for progressiv servo.

Progressiv betyr nemlig at effekten øker gradvis, mens regressiv betyr at effekten synker gradvis.

 

Ja, alene er definisjonen på progressiv økende. Med progressiv servo, derimot, menes at motstanden er variabel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by famir

 

Jeg må innrømme jeg stoler mere på bilfabrikkene enn deg...

 

Så du tar det for god fisk at Honda var først ute med styring av ventilåpninger og ventiltider foreksempel?

Eller at MB var først ute med airbag? Eller at MB var først ute med el-vinduer, osv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Finepix

På bruksbilene har jeg jo selvsagt servo... Gidder ikke slite unødvendig!

 

Men en ekte sportsbil har naturligvis ikke servo på verken styring eller bremser :D

 

jepp!

 

Men siden man stort sett må kjøre flere timer i by/ tett trafikk enn det man er på bane/ svingete landeveier... så er servo en grei løsning... også på sports(lige) biler.. Så lenge servoen ikke tar bort signaler og styrefølelsen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg foretrekker helt klart biler uten servo (og helst med bakhjulsdrift). Den enkle grunn er at disse gir en helt suveren følelse gjennom rattet. Folk som kjører bil med servo og påstår at disse gir bra tilbakemelding kan ikke ha prøvd en skikkelig bil uten.

 

Dette har mye med kjøreglede å gjøre, men også mye med sikkerhet. På min egen bil merker jeg det godt i rattet når underlaget blir marginalt glattere, selv om jeg kjører nesten rett frem.

 

Eneste ulempe rent kjøremessig uten servo er at rattet lettere blir slått ut av hendene på deg hvis du har for vane å sladde på tørr asfalt.

 

Hadde den udelte glede å ratte en M3 på Nordschleife sist torsdag. Denne hadde servo og var naturligvis bedre enn min egen 320 på alle måter unntatt når det gjalt styrefølelsen. BMW generelt får mye skryt for styringen; etter min mening er det ingenting i veien med presisjonen, men følelsen mangler. Skal bli moro å teste den nye 5'eren med det nye styresystemet!

Ruhe in der Reihe; BMW Reihensechszylinder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg foretrekker helt klart biler uten servo (og helst med bakhjulsdrift). Den enkle grunn er at disse gir en helt suveren følelse gjennom rattet. Folk som kjører bil med servo og påstår at disse gir bra tilbakemelding kan ikke ha prøvd en skikkelig bil uten.

 

100% enig:cool:

2009 VW Touran 1,9 TDi DSG Highline exclusive varebil

1973 Vilvo 142 langtids kortidsprosjekt

1997 BMW 316i (skal på eu og selges)

1988 BMW 324TDa (stått en stund og står litt lengre)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by BMW324TDa

 

100% enig:cool:

Jeg liker i grunn å kjøre uten servo ja.. det gir en helt annen følelse med veien..

Men alle server er vel (jeg velger å bruke) progressive ??

De fungeer jo såklart mere når du står stille enn når du ligger i f.eks 100km/t. Det hadde jo vært galksap å ha noe som virker like godt uansett hastighet..

Honda har bla annet noe som er veldig lite progressivt synes jeg.. disse blir litt snåle og kjøre men egentlig litt greit når du blir vant til det..

det er som Beamer Screamer sier at eneste ulempen er at du får noe helvetes rykk i rattet når du møter på noe eller sladder på tørr asfalt.. men igjenn... mye bedere følelse med veien !!:D

---- Power is nothing without control----

 

Ta en titt innom http://www.akutt-galskap.com(nede)

 

- 1984 Volvo 240

- 1976 Opel Kadett C 2.2i (Prosjekt)

- 1979 VW Golf Mk1 (Turbo prosjekt)

- 1983 Ford Sierra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår