Gå til innhold

Min B23A bare dør ut av og til.

Ranger emnet


Zemeckis

Anbefalte innlegg

Tennspole (coil) 713,- hos mekonomen, kan det være riktig da?:s

 

Hvordan fikk du alle de tingene så billig, Morten?:s

 

 

 

For ulike tennkabler:

 

Tennkabelsats universal 268,-

 

Hvilken tennkabler skal jeg ha?

Tja, vet ikke.. Som sagt, så handla jeg på Bilutstyr Hønefoss, får 20% rabatt der.. Litt med det å gjøre kanskje? :)

Var der igår og handla skiver og klosser foran, ble 930,-

 

Uansett så har alle delene jeg kjøpte holdt til nå, så kvaliteten er nok bra nok den..

Og den universale tennkabelsatsen er vel ok

- Volvo V70 '05 2.0T

- Volvo 240 '83 B23A/M46

x Nissan Sunny 1.6 SLX

x Suzuki RMX '04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir litt dyrer enn ditt kostet, Morten iom at jeg skal ha tennplugger også:p

Vurdere nesten på om jeg skal begynne å ta bussen fra der jeg bor nå, selv om jeg kanskje må opp litt tidliger og bruker litt lengre tid på å komme meg til å fra jobb sånn at jeg kan fikse bilen skikkelig. Litt surt å fikse litt på bilen og ikke starter i det hele tatt en morgen. Håper at været blir bedre ut over også sånn at jeg kan pusse bort litt rust.

- Volvo 240 83`(Solgt)

- Volvo 245TIC 89`

-Member of VOLVOklubbenTrøndelag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars gutt, dere må ikke ruinere han. Å bytte alle deler man kjenner navnet på + noen til er sjelden den beste måten å fikse en bil på. det første eg ville ha gjort var å sjekke om det var bensin eller gnist på pluggen som mangla når bilen stoppa. viss du ikke har peiling på slikt i heletatt og ikke har noen venner som har bra peiling og kan hjelpe deg, vil det nok svare seg å levere bilen på verksted. En bra mekaniker bør ikke bruke mer enn en halv time på å finne en slik feil viss han kan få frem feilen på den tiden, viss dette skjer hver 14 dag er det verre å finne det.

 

Stopper bilen etter du har kjørt hardt eller fint? fusker motoren under kjøring eller bare dør den? Hva gjør du for å få start igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stopper bilen etter du har kjørt hardt eller fint? fusker motoren under kjøring eller bare dør den? Hva gjør du for å få start igjen?

 

Nei, da den stoppet første gangen kjørte jeg fint iom at det var vei arbeid og dumper i veien. SÅ stoppet den 3-5 ganger når jeg skulle sleppe den nye bruksbilen til Volvoturbo240 her på forumet, men det kan være for at jeg muligens ga for lite gass? Når jeg prøver å få start på den så har jeg to muligheter. Enten ut med choken og litt ned på gass pedalen om ikke det funker så må jeg ut med choken samtidig som jeg tråkker på gasspedalen og vrir på tenninga(nøkkelen). Tar litt tid før den starter da men:s

- Volvo 240 83`(Solgt)

- Volvo 245TIC 89`

-Member of VOLVOklubbenTrøndelag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viss du må ha choke er det et tein på at den får for lite eller ikke får bensin. Har du bensinfilter? Sjekk tilstand og at det ikke er tett. Viss den stopper når du kjører litt hart eller som du gjore tauer en bil, da bruker motoren mer bensin og du kan kjøre forgasseren tom viss du har problem med bensintilførselen som f.eks. dårlig gjennomstrømming i filter. Viss du ikke har filter eller filteret er ok kan du ta av forgasseren, skru av flotørkammeret ta bort flotøren og nåleventilen som stenger for bensin inn til flotørhuset. Så kan du skru ut den delen som nåleventilen står i, på innsiden av den vil du finne et filter/sil. kontr. at den ikke er tett og at kanalen mellom det filteret og den nippelen som bensinslangen inn på gasseren er festa på er åpen og fin. Kontr. flotørhøyden når du monterer igjen. (ikke mist nåleventilen, den er ikke så stor.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt blir nesten bare verre og verre med motoren. Startet med en gang i mårrest, så rygget jeg og den døde bare. Så når jeg kom på E6`n fra Melhus(for dere som vet hvor det er) så rykket bilen, men det gikk seg til etter hvert. Tenkte at nå stopper sikkert bilen. Skal sette inn bilen på verksted på torsdagen, ser ut som den kan være forgassern det er noe galt med, for det kom masse svart røyk og det luktet bensin når jeg møtte på noe kjent folk når jeg skulle starte bilen igjen. Blir det mer trøbbel etter der igjen, så skifter jeg demperne og fjæren og selger bilen, har ikke penger til å punge ut mange tusen i mnd for å få bilen i stand og ja, jeg vet at det koster å ha bilen. Men det får da være grenser på hvor mye trøbbel som det har blitt med bilen. Har jo bare hatt bilen i 2mnd nå.

- Volvo 240 83`(Solgt)

- Volvo 245TIC 89`

-Member of VOLVOklubbenTrøndelag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som visste seg at det var forgasseren som er sliten og må byttes ut. Rart egentlig, bila har jo ikke gått så langt. Kan ikke være for lite olje heller, er jo mer enn nok der. Fått taki noen som har forgasser liggenes på lur, Andreas om du leser denne?:P

- Volvo 240 83`(Solgt)

- Volvo 245TIC 89`

-Member of VOLVOklubbenTrøndelag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår