Gå til innhold

olje fra åndinga

Ranger emnet

MercFreak

Anbefalte innlegg

ca 4 dl på 20 mil er hva jeg har i ekspansjons tanken, får vel bare besteille nye stempelringer og bytte dem tenker jeg

Hei!

Du må nok påberegne deg en overhaling av bottendelen. En eller flere av ringene dine har enten knekt, eller satt seg fast pga. kokset olje. Dette skjer først og fremst pga av lite vedlikehold og lite oljeskift. Så inni en B230FB iforrige uke som hadde gått 450.000. Hvis jeg ikke hatt blitt fortalt at motoren hadde gått så mye, så hadde jeg sagt at den hadde maks gått 100.000. Det er veldig viktig å følge intervalene og bruke bra olje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Du må nok påberegne deg en overhaling av bottendelen. En eller flere av ringene dine har enten knekt, eller satt seg fast pga. kokset olje. Dette skjer først og fremst pga av lite vedlikehold og lite oljeskift. Så inni en B230FB iforrige uke som hadde gått 450.000. Hvis jeg ikke hatt blitt fortalt at motoren hadde gått så mye, så hadde jeg sagt at den hadde maks gått 100.000. Det er veldig viktig å følge intervalene og bruke bra olje!

bytta olje 3 ganger siden nytt år, og bruker castrol rs eller hva den het, kan ikke akkurat tro det er hva som er feilen her.. motoren ble satt sammen rett før nyttår og satt i bilen.. og da var ringer og sånt bra i hvertfall..

Mercedes 190E selges, send pm for mer info

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ca 4 dl på 20 mil er hva jeg har i ekspansjons tanken, får vel bare besteille nye stempelringer og bytte dem tenker jeg

skal man kjøre uten filter, selv om man har catchtank?

jeg trodde selve formålet med filteret, var å få dampen forbi, men ikke flytende oljen..

ergo. at man bare skulle hive slangen inn i catch-tank istedenfor i luftfilter, men med filteret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal man kjøre uten filter, selv om man har catchtank?

jeg trodde selve formålet med filteret, var å få dampen forbi, men ikke flytende oljen..

ergo. at man bare skulle hive slangen inn i catch-tank istedenfor i luftfilter, men med filteret.

da hadde det vel i grunn ikke vært noe behov for catch tank i det hele tatt da...

Mercedes 190E selges, send pm for mer info

Lenke til kommentar
Del på andre sider