JuB Skrevet April 18, 2006 Rapporter Share Skrevet April 18, 2006 Hvordan vil en slik felg sitte på golf 1 gti? Passe innpress? Felgen er neste like disse: Lånte et bilde av santa cruz ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet April 18, 2006 Rapporter Share Skrevet April 18, 2006 De vil vel sitte alt for langt inn. Tipper de blir 45mm lengere inn enn de på bildet. Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
golfcab Skrevet April 18, 2006 Rapporter Share Skrevet April 18, 2006 alt for langt inn er vel å ta litt i? har kjørt flere golfer med ET35, rigtig nok 7x15", og det har funket greitt, ikke tatt i skjermer eller ved fullt ratt utslag.. vil tro det funker bra eg. vil se fornuftig ut, ikkje ekstremt :) Siter pajero vinterbil bmw e30 turbo godkjent:)-> Twin Turbo har en e30 320I for salg som kan vises med turbo. søknadspapirer er godkjent Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JuB Skrevet April 19, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 19, 2006 Vil ha det "litt ekstremt", så da venter jeg litt å ser hva jeg kommer over :) Et mellom 25-15 burde vel være greit da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
golfcab Skrevet April 19, 2006 Rapporter Share Skrevet April 19, 2006 ja vil du det så er nok det veien og gå...kjøp 9x14 bak og 8" fremme...så har du noe ekstremt :) Siter pajero vinterbil bmw e30 turbo godkjent:)-> Twin Turbo har en e30 320I for salg som kan vises med turbo. søknadspapirer er godkjent Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JuB Skrevet April 19, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 19, 2006 Hehe, har tenkt på noe skikkelige breie, men blir mange kilo å dra rundt :P Mindre aks, hehe Så 6-7" felg med litt høyere ET er planen, men kommer jeg over noe skikkelig bredt så skjer det nok kanskje :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
golfcab Skrevet April 19, 2006 Rapporter Share Skrevet April 19, 2006 8x14 alu er da lett å dra rundt? :) spinner jo bare man tenker på å gi gass.. Siter pajero vinterbil bmw e30 turbo godkjent:)-> Twin Turbo har en e30 320I for salg som kan vises med turbo. søknadspapirer er godkjent Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Böhser Onkäl Skrevet April 19, 2006 Rapporter Share Skrevet April 19, 2006 Hehe, har tenkt på noe skikkelige breie, men blir mange kilo å dra rundt :P Mindre aks, hehe Så 6-7" felg med litt høyere ET er planen, men kommer jeg over noe skikkelig bredt så skjer det nok kanskje :) Lavere ET mener du vel. Desto lavere ET, desto mer bygger felgen ut fra anleggsflaten. Ellers har vi den normale Bilforumsinterpretasjonen: En felgs impress er høyere jo større kant felgen hardoh Skal du ha noe som ser vettugt ut bør du gå for 8X14 eller 8X15 med ET 20-25. Dersom du skal ha gewinde bør du ha ET 20, ettersom slike fjærbein er tjukkere enn vanlige fjærbein. Ulempen med 7"-felger er at det ofte ser litt "rart" ut. De vil liksom ikke fylle hjulhuset skikkelig opp, ikke får du noe særlig strekk på dekkene og dersom du vil ha litt kant (i den grad det er mulig;)) blir ET ofte så lavt at bilen ser rar ut bakfra (smale hjul som sitter nesten utenfor selve karosseriet). Siter Lieber Weber im Ohr als Lader am Arsch... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JuB Skrevet April 20, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 20, 2006 Lavere ET mener du vel. Desto lavere ET, desto mer bygger felgen ut fra anleggsflaten. Ellers har vi den normale Bilforumsinterpretasjonen: En felgs impress er høyere jo større kant felgen hardoh Skal du ha noe som ser vettugt ut bør du gå for 8X14 eller 8X15 med ET 20-25. Dersom du skal ha gewinde bør du ha ET 20, ettersom slike fjærbein er tjukkere enn vanlige fjærbein. Ulempen med 7"-felger er at det ofte ser litt "rart" ut. De vil liksom ikke fylle hjulhuset skikkelig opp, ikke får du noe særlig strekk på dekkene og dersom du vil ha litt kant (i den grad det er mulig;)) blir ET ofte så lavt at bilen ser rar ut bakfra (smale hjul som sitter nesten utenfor selve karosseriet). Ja, hehe, må vel ha litt lavere ET tenker jeg ;) Prøve å finne felg som er minimum 8" brede da, med ET mellom 20 og 25 :) Sendte mail til polardego angående litt deler til mk1 og han nevnte at du skaffet gewinde til OK pris? Kan du sende meg en mail h_toreandre@hotmail.com med pris om du har, gti 83 mod :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RSS Skrevet April 20, 2006 Rapporter Share Skrevet April 20, 2006 Lavere ET mener du vel. Desto lavere ET, desto mer bygger felgen ut fra anleggsflaten. Ellers har vi den normale Bilforumsinterpretasjonen: En felgs impress er høyere jo større kant felgen hardoh Skal du ha noe som ser vettugt ut bør du gå for 8X14 eller 8X15 med ET 20-25. Dersom du skal ha gewinde bør du ha ET 20, ettersom slike fjærbein er tjukkere enn vanlige fjærbein. Ulempen med 7"-felger er at det ofte ser litt "rart" ut. De vil liksom ikke fylle hjulhuset skikkelig opp, ikke får du noe særlig strekk på dekkene og dersom du vil ha litt kant (i den grad det er mulig;)) blir ET ofte så lavt at bilen ser rar ut bakfra (smale hjul som sitter nesten utenfor selve karosseriet). la akkurat inn en bestilling på ATS Cup 8x15 ET 28... har gewinde, KW variant 2... vill ikke dette gå da? har ikke betalt og felgene er ikke sendt, så kan angre... Siter -83 golf gti -83 golf c/16v snart klar for bane -96 Audi A4 1.8TQ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Böhser Onkäl Skrevet April 20, 2006 Rapporter Share Skrevet April 20, 2006 la akkurat inn en bestilling på ATS Cup 8x15 ET 28... har gewinde, KW variant 2... vill ikke dette gå da? har ikke betalt og felgene er ikke sendt, så kan angre... Har kjørt med 8X15 ET 20 tidligere på to Einsere og du har ikke mer klaring inn til fjærbeinet enn du bør ha (da får du akkurat ikke lillefingeren i mellom, og det er temmelig nær minimumskravet i mm som er spesifisert i de fleste TÜV-papirer som følger med understellene). Nitewlkr kjørte før med 8X15 ET 25 og han sleit med at han ikke fikk lagt inn nok negativ camber foran, så marginene er små. Etter mye prøving og feiling gjennom 13 år med Einser (hvorav ni av dem med Gewinde) har jeg funnet ut at 1,2 grader negativ camber er et gunstig kompromiss mellom kjøreegenskaper, klaring mellom dekk/færbein + dekk/skjerm og dekkslitasje. Dette blir vanskelig å få til med ET 25 (og desto verre med ET 28). Men i verste fall er det jo bare å bestille seg spacere av skikkelig type (med riktig navåpning, 57,1mm og sentreringskant), så er jo det problemet løst. Med 10mm spacere er du nede på ET 18, som er skikkelig trivelig:). Siter Lieber Weber im Ohr als Lader am Arsch... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RSS Skrevet April 21, 2006 Rapporter Share Skrevet April 21, 2006 Har kjørt med 8X15 ET 20 tidligere på to Einsere og du har ikke mer klaring inn til fjærbeinet enn du bør ha (da får du akkurat ikke lillefingeren i mellom, og det er temmelig nær minimumskravet i mm som er spesifisert i de fleste TÜV-papirer som følger med understellene). Nitewlkr kjørte før med 8X15 ET 25 og han sleit med at han ikke fikk lagt inn nok negativ camber foran, så marginene er små. Etter mye prøving og feiling gjennom 13 år med Einser (hvorav ni av dem med Gewinde) har jeg funnet ut at 1,2 grader negativ camber er et gunstig kompromiss mellom kjøreegenskaper, klaring mellom dekk/færbein + dekk/skjerm og dekkslitasje. Dette blir vanskelig å få til med ET 25 (og desto verre med ET 28). Men i verste fall er det jo bare å bestille seg spacere av skikkelig type (med riktig navåpning, 57,1mm og sentreringskant), så er jo det problemet løst. Med 10mm spacere er du nede på ET 18, som er skikkelig trivelig:). for dem også i ET 18, da med TÜV(som jeg ikke fikk med ET28) så jeg burde heller gå for det? men hva må gjøres da, for og få plass til dem under skjerma? skal ha 195/45 på dem... Siter -83 golf gti -83 golf c/16v snart klar for bane -96 Audi A4 1.8TQ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Böhser Onkäl Skrevet April 21, 2006 Rapporter Share Skrevet April 21, 2006 for dem også i ET 18, da med TÜV(som jeg ikke fikk med ET28) så jeg burde heller gå for det? men hva må gjøres da, for og få plass til dem under skjerma? skal ha 195/45 på dem... Valse masse:D (og kjøre med Dunlop-dekk). Siter Lieber Weber im Ohr als Lader am Arsch... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RSS Skrevet April 21, 2006 Rapporter Share Skrevet April 21, 2006 Valse masse:D (og kjøre med Dunlop-dekk). så det holder med og bare valse? men hvorfor Dunlop-dekk? Siter -83 golf gti -83 golf c/16v snart klar for bane -96 Audi A4 1.8TQ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Böhser Onkäl Skrevet April 21, 2006 Rapporter Share Skrevet April 21, 2006 så det holder med og bare valse? men hvorfor Dunlop-dekk? Fordi de har dekksider som er runde og svinger vesentlig mer innover når de monteres på såvidt bred felg. Dette er dessverre ikke tilfelle med f.eks. Toyo, Conti og Yokohama, for å nevne noen. Det er selvfølgelig et spørsmål om hvor lav bil du vil ha. Jeg hadde plass til 8X15 ET 20 med 195/45- 15 Dunlop SP2000 på en Einser jeg hadde (H&R-gewinde). Der var det bare valsa. Men siden jeg skulle ha på GTI-breddere (den gangen visste vi ikke bedre) så ble det så som så med finishen. Forskjermene var ganske voldtatte. Det ble også valsa ut over selve skjermbuen foran, for ikke å behøve å strekke blekket i skjermkanten enda mer enn det allerede var. Siter Lieber Weber im Ohr als Lader am Arsch... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.