Gå til innhold

7x14 et35

Ranger emnet


JuB

Anbefalte innlegg

alt for langt inn er vel å ta litt i? har kjørt flere golfer med ET35, rigtig nok 7x15", og det har funket greitt, ikke tatt i skjermer eller ved fullt ratt utslag..

 

vil tro det funker bra eg. vil se fornuftig ut, ikkje ekstremt :)

pajero vinterbil

bmw e30 turbo godkjent:)-> Twin Turbo

 

har en e30 320I for salg som kan vises med turbo. søknadspapirer er godkjent

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, har tenkt på noe skikkelige breie, men blir mange kilo å dra rundt :P Mindre aks, hehe

 

Så 6-7" felg med litt høyere ET er planen, men kommer jeg over noe skikkelig bredt så skjer det nok kanskje :)

 

Lavere ET mener du vel. Desto lavere ET, desto mer bygger felgen ut fra anleggsflaten.

 

Ellers har vi den normale Bilforumsinterpretasjonen: En felgs impress er høyere jo større kant felgen hardoh

 

Skal du ha noe som ser vettugt ut bør du gå for 8X14 eller 8X15 med ET 20-25. Dersom du skal ha gewinde bør du ha ET 20, ettersom slike fjærbein er tjukkere enn vanlige fjærbein.

 

Ulempen med 7"-felger er at det ofte ser litt "rart" ut. De vil liksom ikke fylle hjulhuset skikkelig opp, ikke får du noe særlig strekk på dekkene og dersom du vil ha litt kant (i den grad det er mulig;)) blir ET ofte så lavt at bilen ser rar ut bakfra (smale hjul som sitter nesten utenfor selve karosseriet).

Lieber Weber im Ohr als Lader am Arsch...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lavere ET mener du vel. Desto lavere ET, desto mer bygger felgen ut fra anleggsflaten.

 

Ellers har vi den normale Bilforumsinterpretasjonen: En felgs impress er høyere jo større kant felgen hardoh

 

Skal du ha noe som ser vettugt ut bør du gå for 8X14 eller 8X15 med ET 20-25. Dersom du skal ha gewinde bør du ha ET 20, ettersom slike fjærbein er tjukkere enn vanlige fjærbein.

 

Ulempen med 7"-felger er at det ofte ser litt "rart" ut. De vil liksom ikke fylle hjulhuset skikkelig opp, ikke får du noe særlig strekk på dekkene og dersom du vil ha litt kant (i den grad det er mulig;)) blir ET ofte så lavt at bilen ser rar ut bakfra (smale hjul som sitter nesten utenfor selve karosseriet).

 

Ja, hehe, må vel ha litt lavere ET tenker jeg ;)

 

Prøve å finne felg som er minimum 8" brede da, med ET mellom 20 og 25 :)

 

Sendte mail til polardego angående litt deler til mk1 og han nevnte at du skaffet gewinde til OK pris? Kan du sende meg en mail h_toreandre@hotmail.com med pris om du har, gti 83 mod :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lavere ET mener du vel. Desto lavere ET, desto mer bygger felgen ut fra anleggsflaten.

 

Ellers har vi den normale Bilforumsinterpretasjonen: En felgs impress er høyere jo større kant felgen hardoh

 

Skal du ha noe som ser vettugt ut bør du gå for 8X14 eller 8X15 med ET 20-25. Dersom du skal ha gewinde bør du ha ET 20, ettersom slike fjærbein er tjukkere enn vanlige fjærbein.

 

Ulempen med 7"-felger er at det ofte ser litt "rart" ut. De vil liksom ikke fylle hjulhuset skikkelig opp, ikke får du noe særlig strekk på dekkene og dersom du vil ha litt kant (i den grad det er mulig;)) blir ET ofte så lavt at bilen ser rar ut bakfra (smale hjul som sitter nesten utenfor selve karosseriet).

 

la akkurat inn en bestilling på ATS Cup 8x15 ET 28... har gewinde, KW variant 2... vill ikke dette gå da? har ikke betalt og felgene er ikke sendt, så kan angre...

-83 golf gti

-83 golf c/16v snart klar for bane

-96 Audi A4 1.8TQ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

la akkurat inn en bestilling på ATS Cup 8x15 ET 28... har gewinde, KW variant 2... vill ikke dette gå da? har ikke betalt og felgene er ikke sendt, så kan angre...

 

Har kjørt med 8X15 ET 20 tidligere på to Einsere og du har ikke mer klaring inn til fjærbeinet enn du bør ha (da får du akkurat ikke lillefingeren i mellom, og det er temmelig nær minimumskravet i mm som er spesifisert i de fleste TÜV-papirer som følger med understellene). Nitewlkr kjørte før med 8X15 ET 25 og han sleit med at han ikke fikk lagt inn nok negativ camber foran, så marginene er små. Etter mye prøving og feiling gjennom 13 år med Einser (hvorav ni av dem med Gewinde) har jeg funnet ut at 1,2 grader negativ camber er et gunstig kompromiss mellom kjøreegenskaper, klaring mellom dekk/færbein + dekk/skjerm og dekkslitasje. Dette blir vanskelig å få til med ET 25 (og desto verre med ET 28). Men i verste fall er det jo bare å bestille seg spacere av skikkelig type (med riktig navåpning, 57,1mm og sentreringskant), så er jo det problemet løst. Med 10mm spacere er du nede på ET 18, som er skikkelig trivelig:).

Lieber Weber im Ohr als Lader am Arsch...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjørt med 8X15 ET 20 tidligere på to Einsere og du har ikke mer klaring inn til fjærbeinet enn du bør ha (da får du akkurat ikke lillefingeren i mellom, og det er temmelig nær minimumskravet i mm som er spesifisert i de fleste TÜV-papirer som følger med understellene). Nitewlkr kjørte før med 8X15 ET 25 og han sleit med at han ikke fikk lagt inn nok negativ camber foran, så marginene er små. Etter mye prøving og feiling gjennom 13 år med Einser (hvorav ni av dem med Gewinde) har jeg funnet ut at 1,2 grader negativ camber er et gunstig kompromiss mellom kjøreegenskaper, klaring mellom dekk/færbein + dekk/skjerm og dekkslitasje. Dette blir vanskelig å få til med ET 25 (og desto verre med ET 28). Men i verste fall er det jo bare å bestille seg spacere av skikkelig type (med riktig navåpning, 57,1mm og sentreringskant), så er jo det problemet løst. Med 10mm spacere er du nede på ET 18, som er skikkelig trivelig:).

 

for dem også i ET 18, da med TÜV(som jeg ikke fikk med ET28) så jeg burde heller gå for det? men hva må gjøres da, for og få plass til dem under skjerma? skal ha 195/45 på dem...

-83 golf gti

-83 golf c/16v snart klar for bane

-96 Audi A4 1.8TQ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så det holder med og bare valse? men hvorfor Dunlop-dekk?

 

Fordi de har dekksider som er runde og svinger vesentlig mer innover når de monteres på såvidt bred felg. Dette er dessverre ikke tilfelle med f.eks. Toyo, Conti og Yokohama, for å nevne noen.

 

Det er selvfølgelig et spørsmål om hvor lav bil du vil ha. Jeg hadde plass til 8X15 ET 20 med 195/45- 15 Dunlop SP2000 på en Einser jeg hadde (H&R-gewinde). Der var det bare valsa. Men siden jeg skulle ha på GTI-breddere (den gangen visste vi ikke bedre) så ble det så som så med finishen. Forskjermene var ganske voldtatte. Det ble også valsa ut over selve skjermbuen foran, for ikke å behøve å strekke blekket i skjermkanten enda mer enn det allerede var.

Lieber Weber im Ohr als Lader am Arsch...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår