Gå til innhold

Råd ang. forbrukslån til betalting av importavgift

Ranger emnet

mighty

Anbefalte innlegg

Som topic sier så lurer jeg på om det er noen som vet hvor jeg kan få forbrukslån.

Jeg er 21 år, jobber som lærling i nordsjøen, har ca 18000 utbetalt i mnd.

Men er så og si helt umulig å få lån pga at jeg tjente så lite penger i fjor + lav alder.

I de fleste bankene må man være 25 år, ingen betalingsanm., minimum 150000 i årslønn osv. Alt det dær oppfyller jeg, utenom alderen!

Jeg skal betale 50000 i importavgift for RX7'en min

Er så sinnsykt frustrerende med tanke på at alt er klart, bilen skal bare tolles å kontrolleres, så er alt liksom i boks..

Jeg har forresten ikke lån på bilen heller.

Håper noen kan hjelpe meg!

-Mazda Rx8 High Power 2004 bruksbil

-Mazda Rx7 Type R 1993 Banebil

*Mazda RX7 Type R 1993 (solgt)

*Mitsubishi Lancer 1995 (kondemnert)

*323 GT-X 1990 (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som topic sier så lurer jeg på om det er noen som vet hvor jeg kan få forbrukslån.

Jeg er 21 år, jobber som lærling i nordsjøen, har ca 18000 utbetalt i mnd.

Men er så og si helt umulig å få lån pga at jeg tjente så lite penger i fjor + lav alder.

I de fleste bankene må man være 25 år, ingen betalingsanm., minimum 150000 i årslønn osv. Alt det dær oppfyller jeg, utenom alderen!

Jeg skal betale 50000 i importavgift for RX7'en min

Er så sinnsykt frustrerende med tanke på at alt er klart, bilen skal bare tolles å kontrolleres, så er alt liksom i boks..

Jeg har forresten ikke lån på bilen heller.

Håper noen kan hjelpe meg!

Hørtes rart ut, når jeg var 19 år, så lånte jeg 30 000,- i NOR banken måtte vise de siste 3 månders lønning, jeg tjente den gang 12 000,- månden.

Når jeg var 22 år, så lånte jeg 450 000,- til leilighet jeg tjente da 17 820,- i måneden (brutto)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe problem å få lån med pant i bilen - hvis bilen er verdt det beløpet man låner penger for. Med såpass solid månedslønn burde det ihvertfall ikke vært noe problem.

Mvh. Hans -

Det er ikke fart som dreper, det er smellet.

It's not the fart who kills, it's the smell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Få noen til og være kausjonist for lånet?

Skulle gjerne det, men mamma har akkurat tatt seg lån for å bygge ut huset, så da blir det vanskelig!

Ikke noe problem å få lån med pant i bilen - hvis bilen er verdt det beløpet man låner penger for. Med såpass solid månedslønn burde det ihvertfall ikke vært noe problem.

Er ikke mulig å få pant i en bil som ikke er fortollet :(

Importavgift har jeg aldri hørt om. Mener du merverdiavgift (moms)?

importavgift/tollavgift, uansett, det jeg må betale for å få skilter på bilen..alt for mye etter min mening:P

*323 GT-X 1990 (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du kan vel kansje ta pant i bilen? hvis ikke de er litt kjipe på det pga att den ikke er registrert å att de må være noen dager uten pant..

hør med de om du får lån hvis bilen er registrert, da kan du evt ta no cresco greier og betale tilbake med banklån. bare husk att så lenge du har pant i bilen så må bilen stå på ditt navn å du må ha full kasko... det er kansje ikke så rimlig

på deg

Racing your civic is like the special olympics, even if you win, you are still retarded...

Never underestemate stupidity.

Renault 5 GT Turbo 86 *solgt*

Suzuki GSXR 750 98 *borte*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du kan vel kansje ta pant i bilen? hvis ikke de er litt kjipe på det pga att den ikke er registrert å att de må være noen dager uten pant..

hør med de om du får lån hvis bilen er registrert, da kan du evt ta no cresco greier og betale tilbake med banklån. bare husk att så lenge du har pant i bilen så må bilen stå på ditt navn å du må ha full kasko... det er kansje ikke så rimlig

på deg

Man kan ikke ta pant i en bil som ikke er registrert.

Men fullkasko skal jeg ha uansett, har fått tilbud om Livsforsikring,reiseforsikring og Bilforsikring,

da med full kasko,leiebil og 16000 km.

For alt det må jeg ut med 14000, det er jeg veldig fornøyd med.

Det tilbudet fikk jeg hos gjensidige.

Men jeg kan kanskje prøve å ta cresco lån for å få registrert bilen.

Deretter kan jeg gi bilen til en kompis, for så å kjøpe den av han,

for når bilen har fått skilter, så kan jeg kjøpe den hos han med pant i bilen,

har en bank jeg får pant i en så gammel bil også.

men tviler på at jeg får cresco lån, siden jeg tjente så lite i fjor! dritt altså..!

*323 GT-X 1990 (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du burde ihvertfall forsøke å unngå forbrukslån så langt det går, forbrukslån og andre "lån på dagen" er fandens verk! Gjør som andre har nevnt - forsøk å få på plass en kausjonist slik at du får et lån med gode betingelser. Ring også flere banker og si at du kan fremvise dokumentasjon på lønna du har nå, osv., osv. Du kan også sette ned skattesatsen midlertidig, slik at du får mer i lønn nå (og muligens baksmell dersom du ikke setter opp satsen igjen). ;)

Et smil i trafikken er den beste taktikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan låne av meg med skyhøy rente,og pant i bilen:D

hehe, jeg låner igrunnen av hvem som helst jeg:P

Renta bryr jeg meg egentlig pent lite om, skal selge bilen til høsten uansett :(

ingen som har litt penger til overs da?:P

*323 GT-X 1990 (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hør med DNBNOR, jeg lånte 50 lapper der nå i februar til 5`ern min.

Er 20år har ca 12 000 utbetalt i mnd, ikke pant i bilen (den var for gammel) ingen kausjonister heller..

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hør med DNBNOR, jeg lånte 50 lapper der nå i februar til 5`ern min.

Er 20år har ca 12 000 utbetalt i mnd, ikke pant i bilen (den var for gammel) ingen kausjonister heller..

okey! men hvor mye tjente du i fjor da? Jeg tjente 115000, jobbet bare halve 05.

Derfor er ikke selvangivelsen så mye å skryte av!

man må som regel ha minstelønn på 150000, men i år har jeg ca 250000,

blir bare mer og mer frustrert!

*323 GT-X 1990 (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var lærling i fjor, tjente såvidt over 100000 brutto, men de ville bare se de sist 3 lønnslippene mine... dreit i fjorårets inntekt..

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider