Gå til innhold

Nokre vennar rauk på ein smell ved kjøp av russebil! Hjelp?

Ranger emnet

olve

Anbefalte innlegg

Hei!

Nokre vennar av meg kjøpte seg ein Caravelle -88 mod som skulle brukast som russebil.

Problemet er at dei signerte kontrakta før påskeferien, og henta han i dag.

Når dei skulle køyre han heimatt merka dei at bilen gjekk forferdeleg dårleg, og bilen gav frå seg ekstreme mengder blå eksos.

Når dei prata med ein bilkyndig nabo, sa han at dei kanskje må bytte heile motoren.

Han som dei kjøpte bilen med sa at han var eu-godkjent, men det var han ikkje.

Og no kjem bilen aldri gjennom eu-kontrollen!

Selger sa også at bilen var i god stand.

Men i kontrakta skreiv han at bilen var eit restaurerings-objekt, noko som vennane mine presterte å oversjå.

Sit dei i fella no, eller har dei lova på si side med tanke på klaging ol?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 36
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Selv om bilen selges som rep objekt kan det kanskje være noe å hente...

MEN det blir først en sak utav det, vet ikke hvem som tar disse sakene.

Sånn jeg har forstått det har man dog lite å komme etter om bilen ble solgt billig, men om prisen er urimelig i forhold til hva den er verdt så kan det bli noe annet.

Bare det jeg fikk høre da jeg solgte min bil som rep. objekt.

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert kjørt varm en gang.....så toppene har blitt skeive....det er et stort problem med disse bilene. Og nye topper er ikke billig.....Og nesten umulig og få tak i billig brukt. Det samme skjedde med russe bilen jeg var på i fjor, vi ga opp og vraka dritten. Men har du flaks så er det bare toppakkningen....men det er stor sjanse for at toppen har ryki....desverre :(

Kvalitetsbevisst

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jo man har dette, det har du krav på, det er en lov i norge som tilsioer at det er 14 dager uansett, det det gjelder alle kjøp i norge.. jeg hadde folangt penga mine tilbake.. uansett hva dem har skrevet og ikke..

Nei. Angrefrist har du ved postordresalg o.l.

Du har ikke angrerett om du handler i en butikk. Mange butikker er dog greie hvis du "angrer" og vil levere tilbake, men da er det en forutsetning at varen ikke er åpnet og brukt.

Ved kjøp mellom private er det GARANTERT ingen angrerett. Fatter ikke at så mange tror det... Tenk hvilke tilstander det ville gitt; selge bilen til noen, som så kjører gris med den i 13 dager, og den 14. dagen får du den tilbake etter at de har sagt de "angrer"....

Lenke til kommentar
Del på andre sider