Gå til innhold

Lakkering

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

Hei!

Fikk i dag glad nyheten om at jeg mest trolig får utbetalt mellom 7 500 - 10 000 kroner får en skade som ble årført bilen min av en ramp unge. (en ripe som går over hele høyresiden av bilen:mad: ) Men siden lakken min er så slitt å skadet så vurderer jeg nå å ta opp et lite lån slik at jeg kan få lakkert hele bilen.

Regner med at det er noen her som har hatt en bil på cirka samme størrelse som min, som skulle bli total lakkert, så jeg håper at dere kan gi meg en anntydning på hva det vil koste å lakkere en Opel Vectra A sedan??

Lakken som nå står på bilen er en vinrød metallic farge, å jeg har hørt at det er billigere å lakkere bilen i samme farge som den allerede er i, men metallic lakk er jo ganske dyr, så kan det hende at det blir billigere å velge en litt lysere rød klarlakk (er egentlig det jeg vil ha på bilen)???

post-1866-13804851487803_thumb.jpg

- 94 Vectra GT 16v 160 hk (TIL SALGS)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by NiX

Hei!

Fikk i dag glad nyheten om at jeg mest trolig får utbetalt mellom 7 500 - 10 000 kroner får en skade som ble årført bilen min av en ramp unge. (en ripe som går over hele høyresiden av bilen:mad: ) Men siden lakken min er så slitt å skadet så vurderer jeg nå å ta opp et lite lån slik at jeg kan få lakkert hele bilen.

Regner med at det er noen her som har hatt en bil på cirka samme størrelse som min, som skulle bli total lakkert, så jeg håper at dere kan gi meg en anntydning på hva det vil koste å lakkere en Opel Vectra A sedan??

Lakken som nå står på bilen er en vinrød metallic farge, å jeg har hørt at det er billigere å lakkere bilen i samme farge som den allerede er i, men metallic lakk er jo ganske dyr, så kan det hende at det blir billigere å velge en litt lysere rød klarlakk (er egentlig det jeg vil ha på bilen)???

Fekk du takk i ungen?? Er til situasjoner som denne, det er greit å ha balltre/brekkjern i bilen (bruker brekkjern selv) :D

I am really not an violent man, but I think I have to kill someone

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk tak i han samme dag. Hadde ca 20 vitner på at han ripet opp bilen. Så plutselig kom det en hel barneflokk inn på kontoret mitt å sa at bilen min var ripet opp... ca 1 min senere sto jeg utenfor huset til han som hadde laget ripen, å får å si det slik så kommer han aldri i nærheten av bilen min igjen. Jeg løftet han opp etter nakken å sa at han han virkelig hadde skaffet seg problemer nå. ca 1 min etter det igjen sto jeg utenfår politistasjonen hvor jeg annmeldte saken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Calib'R

Jeg får helakering til Calibran for 6000kr.

Men da skal jeg pusse ned bilen selv, og skru av det som må skrus av.

Da er det vel uten lakkering inni dørene og sånn?

Jeg sjekket opp hva det kostet å bare lakkere "utsiden" av sunnyen min.. Det kom på 16.000kr!! Da måtte jeg også demontere selv.. I tillegg til de 16k kom det de evt brukte på sparkel og arbeidet med sparklingen...

Boldpris!

Calib'R: Hvor lakkerer du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm... har fått første tilbakemelding fra et lakkeringsfirma, men de skulle ha hele 23183 kr får å lakkere blien.. men dette var før momsen.. så med demontering + moms så kom prisen på rundt 32000. Men dette er jo såklart ikke en pris jeg ikke kan godta. Regner med at jeg skal få prisen ned til rundt 20k

- 94 Vectra GT 16v 160 hk (TIL SALGS)

Lenke til kommentar
Del på andre sider