Johnsen Skrevet April 18, 2006 Rapporter Share Skrevet April 18, 2006 Hei! Noen som har en kjørecomputer til salgs med trykknapp og temp. føler? Har en vectra a 89mod. med c20ne motor, så er det noen som har en til salgs som passer min bil? Eller er det noen som evt. vet hvor jeg kan få tak i (bortsett fra blomdals/www.opelhugg.no)? Siter Volvo V70 Summum 2005mod 2.4 (D5 163hk) Vectra B 99mod 2.0i 16V Johnsens Vectra B X Vectra A 89mod 2.0i 8V BCDMST Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
biohazard Skrevet April 18, 2006 Rapporter Share Skrevet April 18, 2006 Ër kjørecomputer bare å montere på biler som ikke har det fra før.. er ikke dette mye arbeid?! Hadde vært rått og hatt det :) Siter Volvo 940 Turbo Intercooler (1996) t34, 968dyser, 3"lmm, spesial chipær, stor cooler, Opel Vectra A 2.0i (1993) SOLGT Bilen min: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=155639 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Johnsen Skrevet April 18, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 18, 2006 Ër kjørecomputer bare å montere på biler som ikke har det fra før.. er ikke dette mye arbeid?! Hadde vært rått og hatt det :) er litt stress, men d skal gå (tror jeg)... evt temp føler må legges opp til Siter Volvo V70 Summum 2005mod 2.4 (D5 163hk) Vectra B 99mod 2.0i 16V Johnsens Vectra B X Vectra A 89mod 2.0i 8V BCDMST Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
biohazard Skrevet April 18, 2006 Rapporter Share Skrevet April 18, 2006 Hva er det kjørecomputeren viser for noe informasjon.. Noen som har noen nærbilder av den.. Har aldri sett den noe spesielt nærme. Temp føler er ikke allverdens jobb å fikse.. Tror jeg.. bare å strekke opp kabel det( er det ikke?) Mye er det disse ligger på i pris? Siter Volvo 940 Turbo Intercooler (1996) t34, 968dyser, 3"lmm, spesial chipær, stor cooler, Opel Vectra A 2.0i (1993) SOLGT Bilen min: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=155639 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mazda_Power Skrevet April 18, 2006 Rapporter Share Skrevet April 18, 2006 må kjøpe en egen bryter til temp. måleren, kjørecomp. viser gjennomsnitts fart, mye bensin du bruker, osv. Ligger på rundt 600kr Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
biohazard Skrevet April 18, 2006 Rapporter Share Skrevet April 18, 2006 hvordan er det koble dette på en bil som ikke har hatt dette noen gang.. må enn strekke opp en haug med kabler.. eller ligger det der ett eller annet sted.. siden den regner på bensin og slikt.. må det vel noen kabler til noen følere eller slikt. eller ligger disse ferdig opplagt bak i dasj.. Siter Volvo 940 Turbo Intercooler (1996) t34, 968dyser, 3"lmm, spesial chipær, stor cooler, Opel Vectra A 2.0i (1993) SOLGT Bilen min: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=155639 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Spriti Skrevet April 19, 2006 Rapporter Share Skrevet April 19, 2006 Disse ligger ofte ferdig opplagt, må bare ta ut klokka og kikke bak der etter en flat gul kontakt. Ofte er den fastlimt bakom dashbordet, må løsne endel forskjellige panel for å finne den, men er den der er det bare å montere i. I verste fall må du kjøpe en ny chip på opel som tilpasser kjørekomputeren til din bil/motortype. Kontakten du leter etter: Ligger denne der så ligger det meste av kablene ferdig, mangler evt bare temp føleren. Siter -91 Opel Calibra 16v -89 Opel Vectra 2000 (under construction) -90 Opel Vectra Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelrwd Skrevet April 19, 2006 Rapporter Share Skrevet April 19, 2006 har komplett kjørekomputer liggende.. med brytere +speedometer som hører til..(viss det har noe å si da) til salgs.. :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Johnsen Skrevet April 19, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 19, 2006 har komplett kjørekomputer liggende.. med brytere +speedometer som hører til..(viss det har noe å si da) til salgs.. :) jeg er interresert i å kjøpe kjørekomputeren av deg.. vet du om denne passer til min bil (passer gjør den nok så lenge det er den til vectra a, men er det til min motor+++) Og hvordan er standen på denne komputeren? virker alt som det skal? Og hva skal du ha for denne? Hører det speedometer til? trengs d da? (jeg har ett speedometer fra en 95 mod vectra a, passer komputeren til mitt tror du?) Mvh Helge Siter Volvo V70 Summum 2005mod 2.4 (D5 163hk) Vectra B 99mod 2.0i 16V Johnsens Vectra B X Vectra A 89mod 2.0i 8V BCDMST Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
biohazard Skrevet April 19, 2006 Rapporter Share Skrevet April 19, 2006 finns det flere versione av denne computeren.. mener å ha sett bilde av enn med bare temp og digital klokke eller no i den retningen Siter Volvo 940 Turbo Intercooler (1996) t34, 968dyser, 3"lmm, spesial chipær, stor cooler, Opel Vectra A 2.0i (1993) SOLGT Bilen min: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=155639 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
biohazard Skrevet April 19, 2006 Rapporter Share Skrevet April 19, 2006 har komplett kjørekomputer liggende.. med brytere +speedometer som hører til..(viss det har noe å si da) til salgs.. :) Mye skal du ha for alt sammen eventuelt.. Vis jeg har denne kabelen.. vet du om den sitter limt fast langt vekk fra klokka Siter Volvo 940 Turbo Intercooler (1996) t34, 968dyser, 3"lmm, spesial chipær, stor cooler, Opel Vectra A 2.0i (1993) SOLGT Bilen min: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=155639 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Johnsen Skrevet April 19, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 19, 2006 Mye skal du ha for alt sammen eventuelt.. Vis jeg har denne kabelen.. vet du om den sitter limt fast langt vekk fra klokka DU... dette er min tråd :op, syns d var litt sleipt å komme her å prøve å "ta fra meg"... :nono: Men her ser du hvor jeg fant den... bildet er tatt bak der hvor cdspilleren står. Jeg fjerna hanskerommet og fikk den fram derfra. På bildet her har jeg dratt den noe frem, løsna 2 lukke/åpne strips og skar den løs fra de andre ledningene den henger sammen med... Så du får leite :D Siter Volvo V70 Summum 2005mod 2.4 (D5 163hk) Vectra B 99mod 2.0i 16V Johnsens Vectra B X Vectra A 89mod 2.0i 8V BCDMST Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
biohazard Skrevet April 19, 2006 Rapporter Share Skrevet April 19, 2006 DU... dette er min tråd :op, syns d var litt sleipt å komme her å prøve å "ta fra meg"... :nono: Men her ser du hvor jeg fant den... bildet er tatt bak der hvor cdspilleren står. Jeg fjerna hanskerommet og fikk den fram derfra. På bildet her har jeg dratt den noe frem, løsna 2 lukke/åpne strips og skar den løs fra de andre ledningene den henger sammen med... Så du får leite :D Sorry.. Hehe.. Ble litt ivrig her se.. Du har selvfølgelig førsteretten på ting som tilbys deg gjennom denne tråd.. Men er alt koblet til i andre enden av denne kontakten.. nå vis du har denne.. så er det plug and play nesten.. Siter Volvo 940 Turbo Intercooler (1996) t34, 968dyser, 3"lmm, spesial chipær, stor cooler, Opel Vectra A 2.0i (1993) SOLGT Bilen min: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=155639 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Johnsen Skrevet April 19, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 19, 2006 Sorry.. Hehe.. Ble litt ivrig her se.. Du har selvfølgelig førsteretten på ting som tilbys deg gjennom denne tråd.. Men er alt koblet til i andre enden av denne kontakten.. nå vis du har denne.. så er det plug and play nesten.. Ja skulle nesten tro d. For under det dekselet ved håndbrekket fant jeg kontakt til bryteropplegget, ute bak releboksen i motorrommet fant jeg nettopp en kontakt som ikke er tilkoblet (tror dette kan være til temp føler etter ting jeg har lest på calibraforumet) med en blå ledning, en blå/hvit ledning. Så her trengs ledningsopplegg og temperaturføler for å få d til å virke, eller gjøre som han her: Her har han fått tak i temp. føler og kobla til inni bilen på de ledningene jeg snakka om (disse ledningene legges så ut til frontfanger hvor tempføler skal være plassert kobla til, og så funka d. Siter Volvo V70 Summum 2005mod 2.4 (D5 163hk) Vectra B 99mod 2.0i 16V Johnsens Vectra B X Vectra A 89mod 2.0i 8V BCDMST Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Spriti Skrevet April 19, 2006 Rapporter Share Skrevet April 19, 2006 Temp og digital klokke er bare en nyere versjon av den analoge klokken i calibra/vectra og har ingen sammenheng eller samme kontakt som kjørekomputeren Siter -91 Opel Calibra 16v -89 Opel Vectra 2000 (under construction) -90 Opel Vectra Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg